مدیریت کیفیت و بهره وری

مقاله انگلیسی مدیریت کیفیت و بهره وری

در این صفحه می توانید جدیدترین مقالات انگلیسی مرتبط با موضوع مدیریت کیفیت و بهره وری را مشاهده نمایید. این مقالات از ژورنال های معتبر بین المللی همچون الزویر (Elsevier)، امرالد (Emerald) و … دریافت شده اند. از اطلاعات این مقالات می توانید در پروژه های دانشگاهی و همچنین به عنوان مقاله بیس پایان نامه استفاده نمایید.

بهره وری یک ابزار اندازه گیری است که کارایی سازمان را بر حسب نسبت ستانده (خروجی) تولید شده نسبت به نهاده های (ورودی ها) مورد استفاده تعیین می کند. عوامل مختلفی مانند فناوری، چیدمان کارخانه، تجهیزات و ماشین آلات، بر بهره وری تأثیر می گذارد. از این رو، مدیران بهره برداری نیاز به بررسی منظم همه این عوامل برای حفظ و همچنین بهبود بهره وری دارند.

بهره وری را می توان به صورت بهره وری کل یا بهره وری جزئی اندازه گیری کرد که در آن، متغیرهای تک یا چند متغیره در نظر گرفته می شوند. اندازه گیری بهره وری در سازمان های تولیدی، نسبتا آسان است. اما اندازه گیری بهره وری برای کارکنان دانش و در سازمان های خدماتی، دشوار می باشد. یکی از راه های اندازه گیری این متغیر در صنعت خدمات، نگهداری برگه های زمانی برای تعیین زمان صرف شده برای هر کار و میزان کار انجام شده است. کیفیت یکی از موضوعات کلیدی است که موقعیت رقابتی سازمان را در بازار مشخص می کند. تا اواسط دهه هفتاد، کیفیت فقط با تعمیر و نگهداری دوره ای تعریف می شد، اما امروزه شرکت ها از کیفیت به عنوان یک مزیت رقابتی در برابر رقبا استفاده می کنند. برای به دست آوردن مزیت رقابتی در بازار از طریق کیفیت، سازمان ها رویکرد مدیریت کیفیت جامع (TQM) را اتخاذ کرده اند. فلسفه TQM بیان می کند که حفظ و بهبود کیفیت فقط در انحصار بخش کنترل کیفیت نیست، بلکه همه کارکنان یک سازمان به یک اندازه مسئول هستند. یک تبلیغات هوشمندانه و به خوبی اجرا شده ممکن است در ابتدا مشتریان را جذب کند، اما اگر محصول ارائه شده با انتظارات کیفیت مشتری مطابقت نداشته باشد، به احتمال زیاد مشتری به سمت محصول رقیب خواهد رفت.

مقاله مدیریت کیفیت و بهره وری

مدیریت کیفیت و بهره وری PDF

در این صفحه می توانید لیستی از مقالات انگلیسی مربوط به مدیریت کیفیت و بهره وری را مشاهده نمایید. فایل PDF مقالات انگلیسی را می توانید به صورت رایگان از سایت، دانلود نمایید. همچنین، این مقالات توسط تیمی از بهترین مترجمین رشته مدیریت ترجمه شده و در قالب فایل ورد (WORD) آماده شده اند. این فایل ها دارای فرمت doc یا docx بوده و کاملا قابل ویرایش و شخصی سازی می باشند. جهت دریافت ترجمه مقالات با قیمتی تقریبا رایگان، می توانید آنها را خرید و دانلود نمایید.

کیفیت، یعنی پیروی از الزامات. یک محصول اگر به خوبی طراحی و تولید شده و هیچ خطایی نداشته باشد ولی نیازهای مشتریان را برآورده نکند، ممکن است به عنوان یک محصول باکیفیت، در نظر گرفته نشود.

کیفیت هشت بعد مختلف دارد که یک شرکت می تواند از آنها برای به دست آوردن مزیت رقابتی استفاده کند. این ابعاد عبارتند از: عملکرد، ویژگی ها، قابلیت اطمینان، پیروی، دوام، قابلیت سرویس دهی، زیبایی شناسی و کیفیت درک شده. نمونه های تصادفی، نمودارهای کنترل آماری و طرح های پذیرش از جمله ابزارهایی هستند که برای کنترل کیفیت، مورد استفاده قرار می گیرند.

مقالات ترجمه شده

نماد اعتماد الکترونیکی

پشتیبانی

logo-samandehi