در این صفحه می توانید جدیدترین و معتبرترین مقالات مرتبط با موضوع مدیریت استراتژیک را مشاهده نمایید. این مقالات از ژورنال های معتبر بین المللی همچون الزویر و امرالد جمع آوری شده اند و جهت تسریع بخشیدن به فرآیندهای پژوهشی دانشجویان و پژوهشگران، به همراه ترجمه فارسی ارائه می شوند. مدیریت استراتژیک، مدیریت منابع سازمان برای دستیابی به اهداف و مقاصد آن است. این رشته شامل تعیین اهداف، تجزیه و تحلیل محیط رقابتی، تجزیه و تحلیل سازمان داخلی، ارزیابی استراتژی ها و اطمینان از اجرای استراتژی ها توسط مدیریت در سراسر سازمان است.
این شاخه از علم مدیریت، به چندین مکتب فکری تقسیم می شود. یک رویکرد تجویزی به منظور مدیریت استراتژیک پیشرفته ، چگونگی توسعه استراتژی ها را مشخص می کند، در حالی که یک رویکرد توصیفی بر چگونگی اجرای استراتژی ها تمرکز دارد. این مکاتب در مورد اینکه آیا استراتژیها از طریق یک فرآیند تحلیلی توسعه مییابند، که در آن همه تهدیدها و فرصتها در نظر گرفته میشوند، یا بیشتر شبیه به اصول راهنمای عمومی هستند، با هم تفاوت دارند. فرهنگ کسب و کار، مهارتها و شایستگیهای کارکنان و ساختار سازمانی، همگی عوامل مهمی هستند که بر چگونگی دستیابی سازمان به اهداف تعیینشده تأثیر میگذارند. ممکن است شرکت های انعطاف ناپذیر برای موفقیت در محیط کسب و کار در حال تغییر، مشکل پیدا کنند. ایجاد مانع بین توسعه استراتژی ها و اجرای آنها می تواند تعیین اینکه آیا اهداف به طور موثر برآورده شده اند یا خیر را برای مدیران دشوار کند.
در حالی که مدیریت ارشد یک سازمان، در نهایت مسئول استراتژی آن است، خود استراتژیها اغلب توسط اقدامات و ایدههای مدیران و کارکنان سطوح پایینتر ایجاد میشوند. ممکن است یک سازمان، چندین کارمند داشته باشد که به جای اتکا به مدیر اجرایی (CEO) برای راهنمایی، زمان خود را تمام و کمال به استراتژی اختصاص داده باشند. به دلیل این واقعیت، رهبران سازمانی بر یادگیری از استراتژی های قبلی و به طور کلی بر بررسی محیط تمرکز می کنند. سپس از دانش جمعی برای توسعه استراتژی های آینده و هدایت رفتار کارکنان استفاده می شود تا اطمینان حاصل گردد که کل سازمان در حال حرکت به جلو است. به این دلایل، مدیریت استراتژیک اثربخش نیازمند دیدگاه درونی و بیرونی است.
مقالات انگلیسی که در این صفحه مشاهده می کنید را می توانید به صورت رایگان دریافت نمایید. مقالات انگلیسی با فرمت PDF هستند. اکثر این مقالات ترجمه شده و در قالب فایل ورد doc یا همان (WORD) تایپ شده اند. مدیریت استراتژیک، فرآیند تعیین اهداف، رویه ها و اهداف به منظور رقابتی تر کردن یک شرکت یا سازمان است. به طور معمول، این ابزار برای دستیابی به این اهداف، به استقرار مؤثر کارکنان و منابع می پردازد. غالبا این ابزار شامل ارزیابی استراتژی، تجزیه و تحلیل سازمان داخلی و اجرای استراتژی در سراسر شرکت است. این موضوع در کسب و کارها نیز از اهمیت بالایی برخوردار است، زیرا به شرکت اجازه می دهد تا زمینه های بهبود عملیاتی را تجزیه و تحلیل کند. در بسیاری از موارد، آنها می توانند از یک فرآیند تحلیلی پیروی کنند که تهدیدها و فرصت های بالقوه را شناسایی می کند، یا به سادگی از دستورالعمل های کلی پیروی می کنند. با توجه به ساختار سازمان، یک شرکت می تواند به منظور مدیریت استراتژیک، از یک رویکرد تجویزی یا توصیفی پیروی کند. استراتژیها تحت یک مدل تجویزی، به منظور توسعه و اجرا ترسیم میشوند. در مقابل، یک رویکرد توصیفی، تشریح می کند که چگونه یک شرکت می تواند این استراتژی ها را توسعه دهد.