سفارش پروپوزال درس روش تحقیق

اگر شما جز آن دسته از دانشجویانی هستید که تمایل به استفاده از پروپوزال های آماده ندارید و میخواهید یک پروپوزال اختصاصی داشته باشید میتوانید به سه روش سفارش دهید:


1- ارتباط با شماره 09360147484 از طریق اسمس، تماس تلفنی، واتس آپ یا تلگرام

2- از طریق لینک تلگرام زیر:

3- با پر کردن فرم زیر همکاران ما در اسرع وقت با شما تماس می گیرند.

پروپوزال درس روش تحقیق

 

Verification

گاهی دانشجویان تمایل دارند از پروپوزالهای غیر آماده و کاملا جدید و مخصوص خود برای ارائه به استاد در درس روش تحقیق استفاده کنند. تعداد بسیار زیادی پروپوزال آماده با قیمت بسیار مناسب در سایت فرداپیپر موجود است که شما میتوانید با استفاده از لینک های زیر همه ی آنها را مشاهده کنید:

نمونه پروپوزال های آماده مدیریت

نمونه پروپوزال های آماده حسابداری

نمونه پروپوزال های آماده روانشناسی

نمونه پروپوزال های آماده مهندسی برق

نمونه پروپوزال های آماده مهندسی کامپیوتر

نمونه پروپوزال های آماده رشته حقوق

چگونه پروپوزال بنویسیم؟ راهنما و نمونه های آماده

پروپوزال، توصیف کننده این است که «چه چیزی» را می خواهید مورد پژوهش قرار دهید، و «چرا» مهم است و «چگونه» آن پژوهش را انجام خواهید داد. فرمت یک پروپوزال در دانشگاه ها و رشته های مختلف متفاوت است، اما کلیات آنها با یکدیگر یکسان است و اکثر آنها باید حداقل این سرفصل ها را داشته باشند:

  • بیان مساله و اهمیت و ضرورت انجام پژوهش
  • پیشینه تحقیق یا مروری بر مقالات
  • اهداف، فرضیات، سوالات و مدل تحقیق
  • طراحی پژوهش و روش تحقیق به همراه ارائه جنبه های نوآورانه پژوهش
  • فهرست منابع

ممکن است مقداری تغییرات در نحوه نامگذاری یا تقسیم بندی بخش ها وجود داشته باشد، اما اهداف اصلی همیشه یکسان هستند. در این نوشته سعی کرده ایم تا یک قالب آماده پروپوزال ارائه دهیم و توضیح دهیم که چه چیزهایی را باید در هر قسمت وارد کرد.

در این نوشته همراه شما هستیم تا شما را گام به گام با نوشتن آن آشنا کنیم.

یک پروپوزال پیشنهاد دهید

همیشه دانشگاهیان باید پروپوزال پژوهشی بنویسند تا برای پروژه های شان تامین مالی داشته باشند. شما، به عنوان یک دانشجو، ممکن است لازم باشد یک پروپوزال را به عنوان قسمتی از پروژه پژوهشی تان بنویسید یا ممکن است لازم داشته باشید یک پروپوزال برای نوشتن پایان نامه یا رساله ارائه دهید.

پروپوزال روش تحقیق

همه پروپوزال ها برای این طراحی می شوند تا شخصی (مانند یک نهاد تامین مالی، موسسه آموزشی یا استاد راهنما) که پروژه شما برایشان ارزشمند است را ترغیب به انجام کاری کنند. البته پروپوزال های درس روش تحقیق هم بیشتر برای این هستند تا دانشجویان با ساختارهای کلی آن آشنا شوند و بتوانند در پژوهش های آینده خود مورد استفاده قرار دهند.

اهداف پروپوزال ها

میزان ارتباط

مخاطب را قانع کنید که پروژه شما جالب، اصیل و مهم است

زمینه

نشان می دهید که با آن رشته و زمینه آشنا هستید، وضعیت پژوهش فعلی در مورد آن موضوع را درک می کنید و ایده های شما پایه و مبنای آکادمیک قوی دارند

رویکرد

توضیحاتی در مورد روش تحقیق تان ارائه می دهید که نشان می دهد با دقت در مورد داده ها، ابزارها و رویه هایی که برای انجام پژوهش لازم دارید، فکر کرده اید.

امکان پذیری

تایید می کنید که این پروژه در محدوده های عملی آن برنامه، موسسه یا تامین مالی، امکان پذیر است.

یک پروپوزال چند صفحه باید باشد؟

طول و تعداد صفحات یک پروپوزال، در رشته ها و دانشگاه های مختلف، بسیار متنوع و متفاوت است. یک پروپوزال پایان نامه کارشناسی یا کارشناسی ارشد می تواند فقط چند صفحه باشد، درحالی که پروپوزال های رساله های PhD و تامین مالی پژوهشی اغلب بسیار طولانی و مفصل هستند.

با اینکه قبل از شروع به انجام پژوهش، پروپوزال را می نویسید، اما ساختار پروپوزال معمولاً شبیه به یک نسخه کوتاه شده از یک پایان نامه یا رساله بنظر می رسد (اما بدون بخش های «نتایج» و «بحث و بررسی»).

صفحه اول

مانند رساله یا پایان نامه، پروپوزال معمولاً یک صفحه اول دارد که شامل موارد زیر است:

  • عنوان پیشنهادی برای پروژه
  • نام شما
  • نام استاد راهنما
  • موسسه آموزشی و دانشکده

با دانشکده یا نهاد تامین مالی هماهنگ کنید تا ببینید آیا هرگونه الزامات فرمت بندی خاص وجود دارد یا خیر. این قالب های خام معمولا در سایت دانشگاه ها قرار می گیرند و می توانید آنها را دریافت و تکمیل نمایید.

چکیده و فهرست مندرجات

اگر پروپوزال شما بسیار طولانی باشد، ممکن است نیاز باشد یک «چکیده» و یک «فهرست مندرجات» نیز اضافه کنید تا به مطالعه کننده در بررسی کلی پروپوزال، کمک شود. البته این موضوع باز هم وابسته به قالب دانشگاه شما دارد که نیاز به فهرست مطالب و چکیده داشته باشید یا نه.

مقدمه

اولین قسمت پروپوزال شما، خشت اول پروژه شماست، بنابراین اطمینان حاصل کنید که آیا بطور مختصر توضیح دهنده این است که چه کاری را می خواهید انجام دهید و چرا. بنابراین باید:

  • آن «موضوع» را معرفی کنید
  • پیشینه تحقیق و زمینه ارائه دهید
  • ·        «بیان مساله» و «پرسش (های) پژوهشی» را ترسیم کنید.

تعدادی از پرسش های مهم برای پیشبرد مقدمه شامل این موارد می باشند:

  • چه کسی به آن موضوع علاقه دارد (برای مثال، دانشمندان، متخصصان، سیاست گذاران، اعضای خاص جامعه)؟
  • در مورد آن مسئله چه میزان تاکنون آگاهی هست؟
  • در دانش فعلی چه چیزی مفقود یا کم است؟
  • دیدگاه های جدید چه مشارکتی در پژوهش شما خواهد داشت؟ (نوآوری تحقیق)
  • چرا انجام این پژوهش ارزشمند است؟ (ضرورت انجام تحقیق)

اگر پروپوزال شما بسیار طولانی باشد، می توانید بخش های جداگانه ای با اطلاعات تفصیلی در مورد پیشینه و زمینه، صورت مسئله، اهداف و اهمیت پژوهش شامل کنید.

پیشینه تحقیق یا مروری بر مقالات

این موضوع مهم است تا نشان دهید که با مهم ترین پژوهش های انجام شده در مورد موضوع مدنظرتان آشنا هستید.  یک «مرور ادبی» قوی، مطالعه کننده را قانع می کند که پروژه شما یک بنیان مستحکم در دانش یا نظریه موجود دارد. همچنین، نشان می دهد که صرفاً آنچه که افراد دیگر گفته اند یا انجام داده اند را تکرار نکرده اید.

در این بخش، هدف این است که دقیقاً نشان دهید که پروژه شما در گفتمان آن رشته خاص، چه مشارکت و سهمی خواهد داشت (یعنی جنبه نوآوری).

  • مقایسه و متمایز سازی: نظریه ها، روش ها و بحث های اصلی چه هستند؟
  • انتقاد کننده باشید: نقاط قوت و ضعف رویکردهای مختلف چه هستند؟
  • نشان دهید که پژوهش شما بسیار متناسب است: از کار دیگران چگونه استفاده می کنید، یا چگونه آن کارها را به چالش می کشید یا با هم ترکیب می کنید؟

اگر نمی دانید که کار خود را دقیقا از کجا شروع کنید، همکاران ما در بخش پشتیبانی سایت، آماده ارائه راهنمایی های لازم برای شما پژوهشگران گرامی می باشند.

نمونه پروپوزال

طراحی پژوهش و روش ها

پس از بخش پیشینه تحقیق، خوب است مجدداً بر «اهداف» اصلی تاکید کنید، و در نتیجه، توجه و تمرکز را مجدداً به پروژه خودتان برگردانید. بخش «طراحی پژوهش» یا «روش تحقیق» باید توصیف کننده رویکرد کلی و گام های عملی ای که برای پاسخ به پرسش های پژوهشی تان بر می دارید، باشد.

روش تحقیق در یک پروپوزال پژوهشی

نوع پژوهش

  • آیا یک پژوهش کیفی انجام می دهید یا کمی؟
  • آیا «داده های اصلی را گردآوری می کنید» یا با «منابع اولیه یا ثانویه» کار می کنید؟
  • آیا طراحی پژوهش «توصیفی»، «همبستگی» یا «تجربی» است؟

جامعه آماری و نمونه

  • دقیقاً چه چیزی یا چه کسانی را مورد مطالعه قرار خواهید داد (برای مثال، دانش آموزان دبیرستانی در تهران، کارکنان شعب بانک ملت در اصفهان یا آرشیو روزنامه ها در دهه 80 و …)؟
  • چگونه آزمودنی ها یا منابع را انتخاب می کنید (برای مثال، «نمونه گیری تصادفی»، «مطالعات موردی»)؟
  • چه زمانی و کجا داده ها را گردآوری می کنید؟ (محدوده زمانی و مکانی پژوهش)

روش های پژوهش

  • برای گردآوری و تحلیل داده ها از چه ابزارها و رویه هایی استفاده می کنید (برای مثال، «پیمایشی (پرسشنامه ها)»، «مصاحبه ها»، «مشاهده ها»، «آزمایش ها»)
  • چرا این روش ها بهترین روش ها برای پاسخ به پرسش های پژوهشی شما هستند؟

جنبه های عملی

  • برای گردآوری داده ها چه مدت زمانی لازم دارید؟
  • چگونه به شرکت کنندگان یا منابع دسترسی پیدا خواهید کرد؟
  • آیا هرگونه مانع بالقوه را پیش بینی می کنید و چگونه آنها را برطرف می کنید؟

اطمینان حاصل کنید که صرفاً فهرستی از روش ها را ننوشته باشید. سعی کنید استدلال کنید که چرا این روش، مناسب ترین روش است، و رویکرد معتبر و مطمئن برای پاسخ به پرسش هایتان چیست؟

دلالت ها و مشارکت در دانش

جهت پایان دادن به پروپوزال خود، با یک نکته و یادداشت قوی، می توانید دلالت های بالقوه پژوهشی را برای جنبه های نظری یا عملی بررسی کنید و بار دیگر تاکید کنید که قصد دارید چه مشارکتی در دانش موجود در مورد آن موضوع داشته باشید. برای مثال، نتایج ممکن است دلالت هایی برای این موارد داشته باشند:

  • بهبود فرآیندها در یک مکان یا حیطه خاص
  • بیان کردن اهداف سیاستی
  • تقویت یک نظریه یا مدل
  • به چالش کشیدن مفروضات عام یا خاص
  • ایجاد مبنایی برای انجام پژوهش های آتی

فهرست منابع یا کتابنامه

پروپوزال شما باید «نقل قول» (citation) مناسب برای هر منبعی که استفاده کرده اید، داشته باشد و جزئیات کامل نشریات باید همیشه در فهرست منابع شامل شود.

در تعدادی موارد، ممکن است از شما درخواست شود یک کتابنامه را نیز شامل کنید. این کتابنامه می تواند شامل فهرستی از همه منابعی باشد که در تهیه آن پروپوزال استفاده کرده اید، حتی مواردی که در متن، نقل قول نکرده باشید، و همچنین گاهی دیگر منابع مرتبطی که در نظر دارید بخوانید. هدف این است که نشان دهید که مجموعه کاملی از مقالات انجام شده را نشان دهید تا بوسیله آنها پروژه پژوهشی تان را تایید کنید.

برنامه پژوهشی

در تعدادی موارد، ممکن است لازم باشد یک «خط زمانی» تفصیلی از پروژه تان شامل کنید که دقیقاً توضیح بدهد در هر مرحله چه کاری انجام خواهید داد و چه مدت طول می کشد. ملزمات برنامه آموزشی یا نهاد تامین مالی را بررسی کنید تا بفهمید که این کار لازم است یا خیر.

مثال برنامه زمانی پژوهش

  1. در تاریخ بیستم اسفند برای انجام بحث های اولیه، ملاقاتی با استاد راهنما انجام شده. مروری بر مقالات انجام گردید و پرسش های پژوهشی با کمک استاد راهنما، اصلاح شده و یک چارچوب نظری نوشته شد.
  2. در تاریخ بیستم و هشتم اسفند، پرسشنامه طراحی شد و کانال های برخط و غیربرخط جهت همکاری گرفتن از شرکت کنندگان شناسایی گردید.
  3. در تاریخ بیستم فروردین، پرسشنامه ها بین شرکت کنندگان توزیع گردید، مصاحبه های نیمه ساختارمند با شرکت کنندگان انجام شد. و نهایتا یک رونویسی از نتایج نهایی انجام شد.
  4. در تاریخ دهم اردیبهشت، داده های پیمایشی، به صورت آماری تحلیل گردید؛ تحلیل مضمونی رونوشت مصاحبه ها انجام شد و پیش نویسی نیز برای بخش های دیگر پروپوزال نوشته شد.
  5. در تاریخ بیست و یکم اردیبهشت، جهت تایید پیش نویس نهایی، ملاقاتی با استاد راهنما انجام شد.
  6. در تاریخ بیست و هشتم اردیبهشت، اصلاحات بر اساس بازخوردهای استاد راهنما انجام شد و کار نهایی تحویل گردید.

بودجه

اگر برای تامین مالی پژوهش، تقاضا انجام می دهید، شاید لازم باشد یک بودجه تفصیلی را شامل کنید که نشان می دهد هر قسمت از پروژه چه میزان هزینه خواهد داشت.

حتماً بررسی کنید که نهاد تامین مالی، چه نوع هزینه هایی را پوشش خواهد داد و تنها اقلام مرتبط را در بودجه خود شامل کنید. برای هر قلم و آیتم، موارد زیر را شامل کنید:

  • هزینه: دقیقاً چه میزان پول لازم دارید؟
  • توجیه: چرا این هزینه برای انجام پژوهش لازم است؟
  • منبع: این مبلغ را چگونه محاسبه کرده اید؟

برای مشخص سازی بودجه مدنظر، به این موارد فکر کنید:

  • هزینه های سفر: آیا برای گردآوری داده ها لازم است به مکان های خاصی بروید؟ چگونه به آنجا می روید، در آنجا چه هزینه ای صرف می کنید و در آنجا چه کارهایی انجام می دهید (برای مثال، مصاحبه، پژوهش آرشیوی)؟
  • مواد: آیا نیاز به دسترسی به هر ابزار یا فنآوری دارید؟ آیا هزینه های آموزش یا نصب نیز دخیل است؟
  • مساعدت: آیا نیاز است برای انجام آن پژوهش، دستیاران پژوهشی را استخدام کنید؟ چه کاری انجام خواهند داد و چه مبلغی به آنها پرداخت خواهید کرد؟ امور دیگر مانند رونویسی را چگونه برونسپاری می کنید؟
  • زمان: آیا لازم است از وظایف منظم مانند تدریس، مرخصی بگیرید؟ چه مبلغی برای پوشش دادن زمان صرف شده برای پژوهش، لازم دارید؟

بازبینی و غلط گیری

مثل هر نوشته آکادمیک دیگر، بررسی مجدد، ویراستاری و غلط گیری پروپوزال قبل از ثبت آن لازم است.  اگر این فرصت را دارید، از استاد راهنما یا همکلاسی درخواست بازخورد کنید.

برای داشتن بیشترین شانس تایید، می توانید استفاده از یک «سرویس غلطگیری» را مدنظر قرار دهید تا از اشتباهات تایپی راحت شوید، ساختار پروپوزال را بررسی کنید و سبک آکادمیک خود را بهبود بخشید.

دانشجویان واحدی را در دوره کارشناسی ارشد سپری می کنند با عنوان درس روش تحقیق. هدف از این واحد، آشنایی دانشجویان با ساختارهای یک پروپوزال برای نگارش پروپوزال نهایی مربوط به پایان نامه می باشد. در صورتی که تمایل به سفارش داشته باشید، می توانید با همکاران ما در بخش پشتیبانی سایت تماس حاصل نمایید و یا فرم مربوطه را در بالای همین صفحه تکمیل کنید تا با شما تماس بگیریم.

هر دانشگاه دارای قالب خام پروپوزال مختص به خود می باشد. با این حال، کلیات سرفصل ها در تمامی آنها ثابت می باشد. این سرفصل ها شامل مواردی همچون بیان مساله، ضرورت انجام تحقیق، روش تحقیق، سوالات، فرضیات، اهداف، نوآوری ها و … می باشند که در سفارش شما نیز به طور کامل رعایت خواهند شد.

پروپوزال ها به صورت تایپ شده در ورد (WORD) بوده و قابل ویرایش خواهند بود.

برای ثبت سفارش می توانید، فرم تعبیه شده در بالای همین صفحه را تکمیل نمایید تا همکاران ما با شما تماس حاصل نمایند. با این حال، راه های ارتباطی دیگری نیز همچون واتساپ یا تلگرام نیز مشخص شده است. شماره تماس مربوط به پشتیبانی این بخش نیز در بالای همین صفحه قرار داده شده که مستقیما می توانید با ما تماس حاصل نمایید.

مطمئنا فارغ التحصیلان هر رشته، بیشترین آگاهی را با کلیات و مبانی آن رشته دارند. در نتیجه برای نگارش پروپوزال ها نیز از متخصصین همان رشته بهره گرفته می شود.

مقالات ترجمه شده

نماد اعتماد الکترونیکی

پشتیبانی

logo-samandehi