کارآفرینی استراتژیک

مقاله در مورد کارآفرینی استراتژیک

در این صفحه می توانید مقالات مرتبط با موضوع کارآفرینی استراتژیک را مشاهده نمایید. این مقالات به صورت انگلیسی هستند و ترجمه تخصصی آنها نیز توسط تیمی از برترین مترجمین این رشته انجام شده که با خرید هر محصول، می توانید بلافاصله به فایل ترجمه، دسترسی داشته باشید. ترجمه ها در قالب فایل ورد (WORD) نگاشته شده اند و دارای فرمت doc یا docx می باشند. این فایل ها کاملا قابل ویرایش بوده و با قیمتی تقریبا رایگان در اختیار شما قرار گرفته اند. کارآفرینی استراتژیک (SE) عبارت است از اقدامات برنامه ریزی شده برای حصول مزیت رقابتی که ورود به محصولات، فرآیندها، پیشرفت های فنآوری و بازارهای جدید بوسیله شرکت های جدید را تسریع و تسهیل می کند. این حوزه معمولاً به صورت نوآوری های ترتیبی سازمانی درون شرکت های موجود تعریف می شود که شامل ترکیب/تلفیق رفتارهای فرصت جویانه و مزیت جویانه است. این فرآیند که بر تبدیل سازمان ها از طریق نوآوری متمرکز است، ساختاری است که توجه بسیاری از متخصصان و دانشگاهیان دهه های اخیر را به خود جلب کرده است.

کارآفرینی استراتژیک، به معنای دامنه گسترده ای از فعالیت های کارآفرینی یا نوآوری های قابل توجه بکار گرفته شده در یک شرکت جهت رسیدن به مزیت رقابتی است. رویکردی است برای رسیدن به عملکرد عالی از طریق نوآوری فزاینده و همچنین ناپیوسته و ترکیبی از فعالیت های استراتژیک و کارآفرینانه. علاوه بر آن، این حوزه به عنوان یک «شکل منحصربفرد از استراتژی که در آن یک شرکت مزیت رقابتی پایدار را محقق می سازد و به هیچ منبع منفرد شایستگی متکی نیست، تعریف شده است؛ با این حال، مزیت رقابتی پایدار به توانایی شرکت در توسعه جریانی از نوآوری های پیوسته برای پیشی گرفتن از رقیبان، بستگی دارد. چنین تلاش هایی، استقرار اسرار آمیز منابع جهت بررسی مشارکتی فرصت های جدید و بهره برداری از بازارها و مزیت های موجود را می طلبند. شرکتی که به دنبال این فرآیند است، با توجه به مشخصه های کارآفرینانه یک شرکت و مشاهده شده از طریق فعالیت ها و رفتارهای نوآوری محور، اساساً به دنبال فرصت های جدید برای مختل سازی شرایط رقابتی فعلی یک صنعت یا خلق و اکتشاف بازارهای جدید می باشند. به این ترتیب، شرکت های دنبال کننده این حوزه، انعطاف پذیری استراتژیک دارند، خواهان تغییر (در دنبال کردن موفقیت بیشتر) با بهره گیری از دانش موجود و وارد کردن دانش جدید برای تغییر دادن ترکیب محصول، گسترش پلتفرم های محصول یا تبدیل فرآیندهای خود، می باشند.

کارآفرینی استراتژیک

کارآفرینی استراتژیک چیست؟

در این صفحه، لیستی از جدیدترین مقالات مرتبط با مباحث کارآفرینی استراتژیک، ارائه شده اند. این مقالات در ژورنال های معتبر بین المللی به چاپ رسیده اند و در این سایت، می توانید فایل PDF انگلیسی آنها را به صورت رایگان، دریافت نمایید. کارآفرینی استراتژیک، از تلفیق دو رشته بوجود آمده است: کارآفرینی (شناسایی فرصت ها از طریق نوآوری) و مدیریت استراتژیک (مدیریت منابع و اقدامات نوآورانه یک شرکت). بنابراین، می توانیم مدیریت استراتژیک را به این صورت تعریف کنیم: اقدامات یک شرکت برای بهره گیری از مزیت های رقابتی امروزی خود و در عین حال، کشف نوآوری هایی که بنیاد و پایه مزیت های رقابتی فردا خواهند شد. شناسایی فرصت ها از طریق نوآوری، بعد کارآفرینانه این حوزه است، درحالی که تعیین بهترین روش مدیریت اقدامات نوآوری شرکت، بعد استراتژیک آن محسوب می شود.

کلید موفقیت کارآفرینی، نوآوری و پذیرش در بازار است. نوآوری، فرآیند خلق یک محصول تجاری از یک اختراع است که چیزی جدید را بوجود می آورد یا مورد استفاده قرار می دهد. یک شرکت ممکن است به دلایل بسیاری مانند بهبود سودآوری سازمانی یا افزایش جایگاه رقابتی خود یا احیای کسب و کارهای موجود، به سراغ کارآفرینی استراتژیک برود. هنگامی که افراد درون سازمان های جا افتاده به سراغ آن بروند، به آنها کارآفرینان سازمانی می گویند.

مقالات ترجمه شده

نماد اعتماد الکترونیکی

پشتیبانی

logo-samandehi