در این صفحه، مجموعه مقالات انگلیسی مربوط به مبحث مسئولیت اجتماعی شرکت ها ارائه شده است. این مقالات از ژورنال های معتبر بین المللی، جمع آوری شده و در اختیار شما قرار داده شده اند. فایل PDF مقالات انگلیسی را می توانید به صورت رایگان از سایت، دانلود نمایید.
مسئولیت اجتماعی شرکتی (CSR)، شکلی از خود تنظیمی تجارت خصوصی بین المللی به شمار می آید که در راستای اهداف اجتماعی با ماهیت انسان دوستانه، فعال یا خیریه با مشارکت یا پشتیبانی از فعالیت های داوطلبانه یا اخلاقی، انجام می گیرد. در حالیکه برای توصیف آن به عنوان یک سیاست سازمانی داخلی و یا یک استراتژی اخلاقی شرکت ها، امکان پذیر بوده است، آن زمان به عنوان قوانین ملی و بین المللی تصویب شده و سازمان های مختلف از اختیارات خود برای پیشبرد آن فراتر از ابتکارات انفرادی یا حتی در سطح صنعت، استفاده نموده اند. در عین حال به عنوان شکلی از خود تنظیمی شرکت برای مدتی در طول دهه گذشته، در نظر گرفته شده است یا به همین دلیل، به طور قابل توجهی از تصمیمات داوطلبانه در سطح سازمان های مجزا در سطوح منطقه ای، ملی و بین المللی، به طور قابل توجهی تغییر کرده است. CSR که در سطح سازمانی مورد بررسی قرار میگیرد، عموما به عنوان یک ابتکار استراتژیک که به شهرت برند کمک میکند، شناخته میشود. از اینرو، ابتکارات این حوزه بایستی به صورت منسجم با یکدیگر هماهنگ شوند و برای دستیابی به موفقیت در یک مدل کسب و کار، با یکدیگر ادغام گردند. بر طبق برخی از مدل ها، اجرای CSR توسط یک شرکت، فراتر از انطباق با الزامات نظارتی بوده و مشمول اقداماتی است که ممکن است برای برخی از منافع اجتماعی، فراتر از منافع شرکت و آنچه که توسط قانون نیاز است، ادامه یابد.
همچنین، مشاغل ممکن است برای اهداف استراتژیک یا اخلاقی درگیر این فرآیند شوند. از دیدگاه استراتژیک، در صورتیکه برندها به طور داوطلبانه، نتایج مثبت و منفی تلاش های خود را گزارش دهند، CSR می تواند برای منافع شرکت، موثر باشد. لازم به ذکر است که تا حدودی، این مزایا با افزایش روابط عمومی مثبت و استاندارد های اخلاقی بالا با هدف کاهش ریسک تجاری و قانونی با مسئولیت اقدامات شرکتی، محقق می شوند. استراتژی های CSR، شرکت را ترغیب می کند تا تأثیر مثبتی بر محیط و ذینفعان نظیر مصرف کنندگان، کارکنان، سرمایه گذاران، جوامع و دیگران داشته باشد. از دیدگاه اخلاقی، برخی کسب و کارها به دلیل باورهای اخلاقی مدیریت ارشد، سیاست ها و رویه های CSR را اتخاذ میکنند: برای مثال، مدیر عاملان برخی شرکت ها اعتقاد دارند که از نظر اخلاقی، آسیب رساندن به محیط زیست، قابل اعتراض است.
طرفداران استدلال می کنند که شرکت هایی که رویه های CSR را اتخاذ می کنند، سود بلند مدت را افزایش می دهند، در حالی که منتقدان ادعا می کنند که این موضوع باعث کمرنگ شدن نقش اقتصادی کسب و کارها می شود. یک سری از مقالات، مطالعات اقتصاد سنجی موجود در خصوص رابطه بین عملکرد اجتماعی و مالی را مورد مقایسه قرار دادند و استدلال کردند که نتایج متناقض مطالعات قبلی که اثرات مالی مثبت، منفی و خنثی را گزارش می کرده است، ناشی از تحلیل تجربی ناقص بوده و پس از انجام مطالعات دقیق، مشخص شد که CSR از تأثیر خنثی بر نتایج مالی برخوردار است. منتقدان، «انتظارات بلند پروازانه» و گاهی اوقات «غیر واقعی» در مورد CSR را مورد پرسش قرار دادند و نشان دادند که شاید CSR صرفاً یک حساب آرایی بوده، یا تلاشی برای جلوگیری از نقش دولت ها به عنوان یک ناظر بر شرکت های چند ملیتی قدرتمند. در راستای این دیدگاه انتقادی، نهادگرایان سیاسی و جامعه شناختی در چارچوب نظریه های جهانی شدن، نئولیبرالیسم و سرمایه داری، به CSR علاقه مند شدند.
در این صفحه، لیست جدیدترین مقالات و موضوعات مربوط به مسئولیت اجتماعی شرکتی (CSR) ارائه شده است. این مقالات انگلیسی توسط تیمی از برترین مترجمین رشته های علوم انسانی، ترجمه به فارسی شده اند و در اختیار شما قرار گرفته اند. مطمئنا استفاده از ترجمه تخصصی مقالات می تواند ابزار موثری در راستای سرعت بخشیدن به فرآیندهای پژوهشی و دانشگاهی شما دانشجویان و پژوهشگران گرامی باشد.
مسئولیت اجتماعی شرکتی (CSR)، یک مدل کسب و کار خود تنظیمی است که باعث می شود که شرکت از نظر اجتماعی نسبت به خود، ذینفعان و مردم، پاسخگو باشد. به واسطه این فرآیند که شهروندی شرکتی نیز نامیده می شود، شرکت ها می توانند از تأثیر همه جانبه آن بر جامعه، نظیر اقتصادی، اجتماعی و زیست محیطی، مطلع شوند. مشارکت در CSR به این معناست که، در روند عادی کسب و کار، یک شرکت به شیوه ای عمل میکند که باعث ارتقای جامعه و محیط زیست به جای کمک منفی به آنها، شود.
مسئولیت اجتماعی شرکتی یک مفهوم گسترده است که بسته به شرکت و صنعت می تواند دارای شکل های مختلفی باشد. به واسطه راهبردهای انسان دوستانه و تلاشهای داوطلبانه در این حوزه، کسب وکارها علاوه بر تقویت برندهای خود، می توانند به نفع جامعه نیز باشند. به همان اندازه که این فرآیند برای جامعه، حائز اهمیت است، برای شرکت نیز ارزشمند است. این اقدامات میتواند به ایجاد پیوند و ارتباط قوی تر بین کارمندان و شرکت ها، تقویت روحیه کارکنان و کارفرمایان، کمک کنند تا احساس ارتباط بیشتری با دنیای اطراف خود داشته باشند.
برای اینکه یک شرکت، به این ابزار، دست پیدا کند، ابتدا باید در برابر خود و سهامداران، پاسخگو باشد. شرکت هایی که این اقدامات را اتخاذ می کنند، اغلب کسب و کار خود را تا جایی گسترش می دهند که بتوانند به جامعه خود خدمت کنند. از اینرو، CSR معمولاً یک استراتژی است که از سوی شرکت های بزرگ اجرا می شود. در هر صورت، هر چه یک شرکت، قابل مشاهده تر بوده و موفق تر عمل کند، از مسئولیت بیشتری برای تعیین استانداردهای رفتار اخلاقی برای همتایان، رقابت و صنعت خود، برخوردار است.
امروزه، CSR بیش از یک موضوع ساده بوده و به یک نقطه تمرکز و یک وظیفه جهانی واقعی تبدیل شده است که هر شرکتی باید در آن مشارکت داشته باشد. همچنین، انطباق با CSR نه تنها می تواند بهترین شیوه ها را در HRM تقویت کند، بلکه تأثیرات اجتماعی واقعی و الهام بخش جدیدی را برای نسل نیروی کار آتی، ایجاد می کند.