در این صفحه می توانید مقالات مربوط به کارآفرینی اجتماعی را مشاهده نمایید. این مقالات انگلیسی از ژورنال های معتبر بین المللی جمع آوری شده و فایل PDF آنها به صورت رایگان در اختیار شما قرار داده شده است. کارآفرینی اجتماعی، رویکردی است که توسط افراد، گروه ها، شرکت های استارت آپ یا کارآفرینان، اتخاذ می شود. هدف آن ها، توسعه، تامین مالی و پیاده سازی راه حل هایی نسبت به مسائل اجتماعی، فرهنگی و زیست محیطی است. این مفهوم برای طیف وسیعی از سازمان ها، با ابعاد، اهداف و باورهای گوناگون، کاربرد دارد. کارآفرینانی که در جستجوی سود هستند، اغلب عملکرد را با استفاده از شاخص های تجاری همچون سود، درآمد و افزایش قیمت سهام، می سنجند. اما کارآفرینان این حوزه، به دنبال کسب سود نیستند. از نگاهی دیگر، آن ها اهداف سودآوری را با بازده مثبت اجتماعی، تلفیق می کنند. لذا ارزیابی آن ها بر مبنای شاخص های مختلفی صورت می گیرد. آنها اغلب سعی می کنند تا اهداف اجتماعی، فرهنگی و محیطی در حوزه های عملیاتی داوطلبانه را ارتقا بخشند. چند نمونه از این اهداف عبارتند از ریشه کنی فقر، ارائه خدمات درمانی و توسعه اجتماعی.
گاهی اوقات شرکت های منفعت طلب اجتماعی تاسیس شده تا از اهداف اجتماعی و فرهنگی سازمان حمایت کنند، اما آن ها به نوبه خود، یک هدف محسوب نمی شوند. برای مثال، سازمانی که مسکن و شغل را در اختیار افراد بی سرپناه قرار داده، اداره یک رستوران را هم بر عهده دارد. بدین ترتیب، ضمن کسب درآمد، فرصت اشتغال برای بی خانمان ها نیز فراهم می شود.
در چند سال گذشته، استفاده از اینترنت، علی الخصوص شبکه های اجتماعی و وبسایت های رسانه اجتماعی، کار کارآفرینان اجتماعی را تسهیل کرده است. این وبسایت ها به این متخصصین، این امکان را داده تا به افراد زیادی در مکان های جغرافیایی دوردست، دسترسی پیدا کنند. آن ها دارای اهداف مشترکی هستند و ترغیب شده اند تا در بستر آنلاین، با بقیه همکاری کنند. کسب آگاهی از مسائل، و انتشار اطلاعات راجع به رویدادها و فعالیت های گروه، و تامین مالی گروهی، چند نمونه از دستاوردهای بدست آمده در این حوزه ها هستند. در سال های اخیر، پژوهشگران به دنبال درک بهتری از این اکوسیستم و حوزه فعالیت شرکت های اجتماعی بوده اند. این نگاه به آن ها کمک کرده تا استراتژی بهتری را فرمول بندی کنند و اهداف بنیادی دوبرابر شده را بخوبی برآورده نمایند.
کارآفرین اجتماعی، شخصی است که ایده های کاربردی جدیدی را دنبال می کند. این ایده ها از پتانسیل حل مشکلات اجتماعی برخوردار هستند. این افراد حاضرند تا ریسک هایی را بپذیرند و تلاش هایی را انجام دهند تا از طریق طرح های ابتکاری، تغییرات مثبتی را در جامعه بوجود بیاورند. به نظر آن ها، با انجام این کار، به هدف زندگی متصل می شوند، به دیگران کمک می کنند، و تفاوتی در جهان بوجود می آورید (و ضمناً زندگی خود را نیز تامین می کنند). استفاده گسترده از روش های اخلاقی، برای مثال سرمایه گذاری تاثیر، همکاری های آگاهانه، و برنامه های مسئولیت اجتماعی شرکت، موفقیت این حوزه را تسهیل می کنند.
در این صفحه می توانید مقالات انگلیسی مربوط به مبحت کارآفرینی اجتماعی را مشاهده نمایید. ترجمه فارسی این مقالات توسط تیمی از بهترین مترجمین رشته مدیریت و به صورت کاملا تخصصی، انجام شده اند. ترجمه مقالات در قالب فایل ورد (WORD) بوده و دارای فرمت doc یا docx می باشند. این فایل ها کاملا قابل ویرایش و شخصی سازی هستند و با قیمتی تقریبا رایگان در اختیار شما قرار داده شده اند. از این محصولات می توانید به عنوان نمونه تحقیق دانشگاهی در زمینه کارآفرینی اجتماعی، استفاده نمایید. لازم به ذکر است که این مقالات می توانند به عنوان مقاله بیس پروپوزال و پایان نامه نیز استفاده شوند. بحث اصلی کارآفرینی اجتماعی، شناسایی مسائل اجتماعی و ایجاد تغییر اجتماعی با بهره گیری از اصول، فرایندها و اقدامات کارآفرینانه است. تنها کاری که باید انجام داد، تحقیق و ارائه تعریفی کامل از مساله اجتماعی و سپس سازماندهی، ایجاد و مدیریت یک کسب و کار اجتماعی می باشد. بدین ترتیب، تغییرات دلخواه، برآورده می شوند. این تغییرات، ممکن است مساله اجتماعی را به کلی حل کرده یا اینگونه نباشند. گاهی اوقات این فرایند در کُل طول عمر ادامه می یابد تا شرایط فعلی، ارتقا یابند.
هرچند کارآفرینی تجاری رایج و عمومی، مستلزم در دست گرفتن ابتکار عمل، تاسیس شرکت های جدید یا تنوع بخشی به فعالیت های تجاری است، اما کارآفرینان اجتماعی تمرکز اصلی خود را روی ایجاد سرمایه اجتماعی قرار می دهند. آن ها هیچ نیازی به اندازه گیری عملکرد از نظر سود و بازدهی پولی ندارند. این کارآفرینان، در حوزه ها و سازمان های غیرانتفاعی فعالیت می کنند. البته این وضعیت نیاز به کسب سود را برطرف نمی کند. در واقع این افراد برای اجرای فرایند و دستیابی به تغییرات مثبت در جامعه، به پول نیاز دارند. متخصصین این حوزه، در کنار مسائل اجتماعی، به مسائل زیست محیطی نیز رسیدگی می کنند. بنیادهای حمایت از حقوق کودکان، تاسیس تصفیه خانه برای کنترل زباله و سازمان های حامی زنان، چند نمونه از کسب و کارهای اجتماعی هستند. این افراد ضمن ارتباط برقرار کردن با سازمان های غیرانتفاعی و غیردولتی، سرمایه لازم را از طریق همایش ها و فعالیت های اجتماعی، تامین می کنند.