در این صفحه می توانید جدیدترین مقالات مربوط به موضوع بازاریابی شبکه ای را مشاهده نمایید. فایل PDF مقالات انگلیسی را می توانید به صورت رایگان از سایت، دریافت نمایید. این مقالات از ژورنال های معتبر بین المللی همچون الزویر (Elsevier)، امرالد (Emerald) و … دریافت شده اند و مناسب استفاده به عنوان مقاله بیس پایان نامه می باشند. بازاریابی شبکه ای، یک مدل کسب و کار بوده که وابسته به فروش شخص به شخص توسط نمایندگان مستقل است. این نمایندگان معمولا به صورت دورکاری، فعالیت می کنند و نیازی به حضور مستقیم در یک دفتر مرکزی ندارند. یک کسب و کار در این حوزه ممکن است از افراد بخواهد تا شبکه ای از شرکای تجاری یا فروشندگان را برای کمک به ایجاد سرنخ و افزایش فروش ایجاد نمایند.
عملیات های بازاریابی شبکه ای معتبر بسیاری وجود دارد، اما برخی از آن ها محکوم به شرکت های هرمی هستند. شرکت های هرمی، تمرکز کمتری بر روی فروش محصول به مشتریان دارند و کلا با مفهوم اصلی بازاریابی شبکه ای، فرق می کنند. بازاریابی شبکه ای با نام های مختلفی از جمله بازاریابی چند سطحی، بازاریابی سلولی، بازاریابی وابسته، بازاریابی مستقیم با مصرف کننده، بازاریابی ارجاعی یا مشاغل خانگی نیز شناخته می شود. شرکت هایی که از این مدل پیروی می کنند اغلب مجموعه ای از فروشندگان را ایجاد می کنند، یعنی فروشندگان را تشویق به جذب در شبکه های فروشندگان خود می کنند. سازندگان یک مجموعه جدید، کمسیون هایی را از فروش خود و فروشی که توسط شخص حاضر در مجموعه شبکه وی وجود دارد، دریافت می کنند. با گذشت زمان، یک مجموعه جدید می تواند به مجموعه دیگر شبکه اضافه شود که به دریافت کمیسیون بیشتر به شخصی که در مجموعه بالاتر و همچنین مجموعه میانی قرار دارد، کمک خواهد کرد.
در این صفحه می توانید جدیدترین متن ها و موضوع های مربوط به بازاریابی شبکه ای را مشاهده نمایید. مقالات انگلیسی که از ژورنال های معتبر انتخاب شده اند، می توانند بهترین گزینه برای پروژه های دانشگاهی باشند. در راستای تسریع در فرآیندهای تحقیقاتی، ترجمه تخصصی این مقالات نیز توسط تیمی از بهترین مترجمین رشته مدیریت انجام شده و با قیمتی تقریبا رایگان در اختیار شما دانشجویان و پژوهشگران گرامی، قرار داده شده است. ترجمه مقالات در قالب فایل ورد (WORD) بوده و دارای فرمت doc یا docx می باشند و کاملا قابل ویرایش و شخصی سازی هستند. در ادامه، مزایا و معایب بازاریابی شبکه ای، مطرح شده است. در کسب و کارهای این حوزه، به ویژه آن هایی که به صورت چندین لایه وجود دارد، عیبی که وجود دارد این است که به عنوان طرح های هرمی توصیف می شوند، یعنی این که فروشنده در ردیف بالا می تواند مبالغ قابل توجهی پول به صورت کمیسیون از فروشنده ردیف های پایین تر از خود دریافت کند. افرادی که در ردیف پایین تر قرار دارند، در این شبکه های هرمی، درآمد بسیار کمی خواهند داشت. جذابیت این حوزه در این است که فردی با انرژی زیاد و مهارت های فروش خوب می تواند با سرمایه گذاری اندک، یک تجارت سودآور برای خود ایجاد کند. مطابق گفته متخصصین این حوزه، یک قانون کلی خوب این است که عملیاتی که تضمین کننده جبران خسارت است و مبتنی بر فروش واقعی به مشتریان واقعی است، از اعتبار بیشتری نسبت به طرح های چند لایه که در آن افراد بر اساس تعداد توزیع کنندگانی که جذب کرده اند، درآمد کسب می کنند، برخوردار است.
سوال مهمی که در این زمینه به ذهن مخاطب می رسد این است که آیا بازاریابی شبکه ای، یک طرح هرمی است؟ در حالی که برنامه های بازاریابی شبکه ای و چند سطحی، متهم به طرح های هرمی شده اند، اما برخی تفاوت های مهم بین این دو طرح وجود دارد. در حالی که در بازاریابی هرمی، افرادی که قادر به استخدام اعضای بیشتر در برنامه خود هستند، اغلب از کمیسیون های بیشتری برخوردار می شوند، اما بازاریابی شبکه ای یک ساختار تجارت قانونی و مشروع بوده که محصولات و خدمات واقعی به مشتریان خود عرضه می کند.