دانلود ترجمه مقاله مدل تعالی EFQM برای ارزیابی موثر در صنعت هتلداری

عنوان فارسی

یک مدل تعالی EFQM اصلاح شده برای ارزیابی موثر در صنعت هتلداری

عنوان انگلیسی

A modified EFQM Excellence Model for effective evaluation in the hotel industry

کلمات کلیدی :

  مدل تعالی EFQM؛ صنعت هتلداری؛ فرآیند سلسله مراتبی تحلیلی فازی

درسهای مرتبط مدیریت کیفیت و بهره وری
تعداد صفحات مقاله انگلیسی : 15 نشریه : Taylor & Francis
سال انتشار : 2017 تعداد رفرنس مقاله : 76
فرمت مقاله انگلیسی : PDF نوع مقاله : ISI
پاورپوینت : ندارد وضعیت ترجمه مقاله : انجام نشده است.
فهرست مطالب

1. مقدمه 2. مروری بر مقالات 3. روش تحقیق 4. نتایج و بحث و بررسی 5. نتیجه گیری و دلالت ها

سفارش ترجمه
ترجمه نمونه متن انگلیسی

هدف مطالعه حاضر، توسعه یک مدل تعالی «بنیاد مدیریت کیفیت اروپا» (EFQM) با نمره های جدید بخصوص برای صنعت هتلداری با استفاده از فرآیند سلسله مراتبی تحلیلی فازی، که یک روش تصمیم گیری چندضابطه ای است، می باشد. کاربرد مدل تعالی EFQM برای خود ارزیابی بسیار مشهور است، اما نمره های ارزیابی در برگیرنده مدل تعالی EFQM فعلی، برای همه صنایع، بدون تغییر هستند. این امر، بر دقت و اثربخشی ارزیابی تاثیر می گذارد. یافته ها نشان می دهند که توانمندهای جدید، نمره 450 کسب می کنند و نتایج جدید نمره 550 کسب می کنند و انحراف یا تفاوت، از مدل تعالی EFQM متداول، که تحت آن توانمندسازها و نتایج هرکدام 500 نمره دارند، قابل توجه است. جالب اینکه، نتایج مشتری در مدل تعالی EFQM اصلاح شده، 230 امتیاز می گیرد؛ این نشان می دهد که حیطه مشتری، عامل موفقیت اساسی برای صنعت هتل است. نمره جدید هر شاخص مشخص می شود، محدودیت ها و مطالعات بیشتر نیز به بحث گذاشته می شوند. مقدمه: صنعت هتل، در هر کشور، بزرگ و فراگیر می باشد؛ دامنه ای از محصولات و خدمات را ارائه می دهد و تقریباً به نحوی بر هر خانوار تاثیر می گذارد. مطالعات بسیاری ثابت کرده اند که مدیریت کیفیت موثر، یکی از توانمندسازها برای صنعت هتل جهت جذب مشتریان بیشتر است (بناویدز-چیکوئین و اورتگا، 2014؛ کامیسون، 1996؛ کویله و دیل، 1993). کیفیت در صنعت هتل داری، موفقیت کسب و کارها را دیکته می کند (ناسوتیون و مایوندو، 2008) و بنابراین، سازمان های هتل لازم است بدانند آیا ارزیابی عملکرد صحیحی انجام داده اند یا خیر و اینکه آیا استراتژی هایی که به کار می گیرند، اهدافشان را برآورده می کند یا خیر. مشهود است که سازمان های هتل نیاز به یک سیستم یا ابزار سنجش مناسب دارند تا مشخص کنند که آیا یک سازمان، رویکردهای مناسبی برای دستیابی به اهداف مشخص نموده یا ردگیری عملکرد و ارزیابی میزان رسیدن به اهداف دارد یا خیر. در اروپا و آمریکا، مدل تعالی «بنیاد مدیریت کیفیت اروپا» (EFQM)، چنین کارکردهایی را دارد (میچالسکا، 2008؛ وسترولد، 2003)؛ مدل تعالی EFQM یک ابزار تشخیصی کل نگر برای رسیدن به تعالی پایدار می باشد.

نمونه متن انگلیسی مقاله

The objective of this study is to develop a modified European Foundation for Quality Management (EFQM) Excellence Model with new scores particularly for the hotel industry by using the fuzzy analytic hierarchy process, a multi-criteria decision-making method. Application of the EFQM Excellence Model for self-assessment is popular, but the evaluation scores underpinning the current EFQM Excellence Model are unchanged for all industries. This affects the accuracy and effectiveness of evaluation. The findings indicate that new Enablers receive a score of 450 points, and new Results receive a score of 550 points, and the deviation is substantial from the conventional EFQM Excellence Model, under which Enablers and Results each score 500 points. Surprisingly, the new Customer Results in the modified EFQM Excellence Model earn a score of 230 points; this indicates that the customer domain is the critical success factor for the hotel industry. The new score of each indicator is specified; the limitations and further study are also discussed. Introduction: The hotel industry is large and ubiquitous in every country; it provides a range of products and services and affects nearly every household in one way or another. Many studies have proven that effective quality management is one of the enablers for the hotel industry to attract more customers (Benavides-Chico´n & Ortega, 2014; Camison, 1996; Coyle & Dale, 1993). Quality in the hotel industry dictates the success of businesses (Nasution & Mayondo, 2008), and thus hotel organisations need to know whether or not they have conducted the correct performance evaluation and that the strategies they apply are meeting their objectives. Evidently, hotel organisations need an appropriate measurement system or tool to identify whether an organisation has the appropriate approaches in place to achieve the targets it has set or to track performance and assess whether objectives have been met. In Europe and the USA, the European Foundation for Quality Management (EFQM) Excellence Model serves such functions (Michalska, 2008; Westerveld, 2003); the EFQM Excellence Model is a holistic diagnosing tool for sustaining excellence.

توضیحات و مشاهده مقاله انگلیسی

سفارش ترجمه تخصصی این مقاله

دیدگاهها

هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.

اولین نفری باشید که دیدگاهی را ارسال می کنید برای “دانلود ترجمه مقاله مدل تعالی EFQM برای ارزیابی موثر در صنعت هتلداری”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهارده − پنج =

مقالات ترجمه شده

نماد اعتماد الکترونیکی

پشتیبانی

logo-samandehi