بازرگانی بین الملل

مقاله استراتژی بازرگانی بین الملل

در این صفحه می توانید مقالات انگلیسی مرتبط با مبحث رویکردها و استراتژی های بازرگانی بین الملل را مشاهده نمایید. این مقالات از ژورنال های معتبر بین المللی دریافت شده اند و در اختیار شما قرار داده شده اند. فایل PDF مقالات انگلیسی را می توانید به صورت رایگان از سایت، دانلود نمایید.

بازرگانی بین الملل عبارت است از معامله کالاها، خدمات، فناوری، سرمایه یا دانش، در مقیاس جهانی یا فراملی. مبادله کالاها و خدمات بین دو یا چند کشور، از طریق معاملات فرامرزی انجام می شود. معاملات نسبت به منابع اقتصادی، شامل سرمایه، مهارت، و نیروی کار است که در راستای تولید و عرضه خدمات در سطح بین المللی بکار می روند. این معاملات در حوزه هایی همچون تامین مالی، بانکداری، بیمه، ساخت و ساز، انجام می شوند. از این حوزه، تحت عنوان جهانی سازی هم یاد می شود.

شرکت های چندملیتی بایستی بین بازارهای ملی جداگانه، پُلی برقرار کرده و یک بازار جهانی را بوجود بیاورند. در این شرایط، امکان فعالیت تجاری بین المللی فراهم می شود. دو عامل کلان بر روند جهانی سازی افزایشی، تاثیرگذار هستند. در گام نخست نیاز است که موانع حذف شوند تا تجارت فرامرزی، آسانتر انجام پذیرد (جریان آزاد کالاها و خدمات و سرمایه که به اسم “تجارت آزاد” مشهور است). دومین عامل به تغییرات فناوری، علی الخصوص پیشرفت ها در حوزه های ارتباطات، پردازش اطلاعات و فناوری های حمل و نقل مربوط می شود.

مقاله بازرگانی بین الملل

موضوع تحقیق بازرگانی بین الملل

در این صفحه می توانید جدیدترین موضوعات و مقالات مرتبط با مدیریت بازرگانی بین الملل را مشاهده نمایید. این مقالات توسط گروهی از برترین مترجمین این رشته، و به صورت کاملا تخصصی، ترجمه شده اند. شما دانشجویان و پژوهشگران گرامی می توانید موضوع پژوهش ها و تحقیق های دانشگاهی خود را از بین موضوعات ارائه شده در این قسمت، پیدا کنید. مطمئنا استفاده از مقالات ترجمه شده و آماده می تواند فرآیندهای پژوهشی شما را سرعت بخشد.

بازرگانی بین الملل، شامل تمامی فعالیت های تجاری است که میزان رد و بدل کردن کالاها، خدمات، منابع، نیروی کار، ایده ها و فناوری ها در فرای مرزهای ملی را افزایش می دهند. این فرآیند، در چارچوب های متفاوتی بوقوع می پیوندد که عبارتند از:

  • انتقال کالاها از یک کشور به کشوری دیگر (صادرات، واردات، تبادل کالا)
  • توافقنامه هایی که به شرکت های خارجی، این فرصت را می دهد تا از محصولات، خدمات و فرایندهای سایر کشورها، استفاده نمایند (اعطای مجوز، اعطای نمایندگی)
  • تاسیس و بهره برداری از مراکز فروش، تولید، تحقیق و توسعه و توزیع در بازارهای خارجی

در تحقیقات این حوزه، بدنبال درک تاثیر فعالیت های فوق بر بازارهای داخلی و خارجی، کشورها، دولت ها، شرکت ها و اشخاص هستیم. کسب و کارهای موفق بین المللی، تنوع بازار جهانی را به رسمیت شناخته و خود را با ریسک ها و عدم قطعیت های فعالیت تجاری در بازار جهانی دائماً در حال تغییر، هماهنگ می کنند.

استراتژی، روش سازماندهی یا تصمیمات کارکردی در این حوزه، به صورت زیر دسته بندی می شوند:

  • شرکت مستقر در چند کشور که واحدهای فرعی آن بطور مستقل، به عنوان شرکت های داخلی جداگانه عمل می کنند.
  • عملکرد جهانی با واحدهای فرعی یکپارچه
  • ترکیبی از دو حالت قبلی

البته جنبه چالش برانگیز در این حوزه، این است که بسیاری از شرکت ها، جنبه هایی از عملکرد چند ملیتی و عملکرد جهانی را در یکدیگر ادغام می کنند.

  • فعالیت در چند کشور: یک مدل کسب و کار استراتژیک است که منجر به تولید بیشتر محصولات و خدمات در بازارهای مختلف در اقصی نقاط جهان می شود. محصولات و خدمات با اصول فرهنگی، ترجیحات و اعتقادات مذهبی بازارهای مختلف، هماهنگ می شوند.
  • چند ملیتی: یک استراتژی تجاری است که طی آن، محصولات و خدمات در بازارهای خارجی مختلف فروخته می شوند. این در حالی است که هیچگونه تغییری در ماهیت آن ها اعمال نشده تا با اصول فرهنگی بازارهای مختلف، هماهنگ شوند.

مقالات ترجمه شده

نماد اعتماد الکترونیکی

پشتیبانی

logo-samandehi