دانلود ترجمه مقاله توسعه نظریه مدیریت کیفیت از طریق فراتحلیل
عنوان فارسی |
توسعه نظریه مدیریت کیفیت از طریق فراتحلیل |
عنوان انگلیسی |
Quality management theory development via meta-analysis |
کلمات کلیدی : |
  مدیریت کیفیت؛ جایزه بالدریج؛ عملکرد سازمانی؛ توسعه نظریه؛ متاتحلیل |
درسهای مرتبط | مدیریت کیفیت و بهره وری |
تعداد صفحات مقاله انگلیسی : 16 | نشریه : ELSEVIER |
سال انتشار : 2020 | تعداد رفرنس مقاله : 86 |
فرمت مقاله انگلیسی : PDF | نوع مقاله : ISI |
پاورپوینت : ندارد | وضعیت ترجمه مقاله : انجام نشده است. |
1. مقدمه 2. مروری بر مقالات در زمینه مطالعات تجربی مرتبط با QM و عملکرد 3. فراتحلیل همبستگی ها 4. نتایج 5. بحث و بررسی 6. نتیجه گیری
چکیده – تحقیقات مدیریت کیفیت (QM) اغلب بر روی بررسی سیستم مدیریت کیفیت متمرکز است، در حالی که بررسی جمعی اثرات شیوه های مدیریت کیفیت بر عملکرد سازمانی و ابعاد عملکرد یک حوزۀ تحت بررسی از تحقیقات می باشد. این مطالعه بینش هایی در زمینۀ گسترش نظریۀ مدیریت کیفیت با استفاده از شواهدی از متا آنالیز ارائه کرده که به بررسی روابط ارائه شده در مطالعات تجربی قبلی می پردازد. به طور خاص، این مطالعه به بررسی این مساله می پردازد که آیا شیوه های مدیریت کیفیت بر عملکرد سازمانی تاثیر گذار است یا خیر و نحوه تاثیر شیوه های مدیریت کیفیت بر ابعاد مختلف عملکرد به چه صورت می باشد. علاوه بر این، این مطالعه به بررسی این مورد نیز می پردازد که آیا واسطه هایی میان روابط بین مدیریت کیفیت و عملکرد وجود دارد یا خیر. این متا آنالیز یک نمونه از 28 مطالعه تجربی طی یک دوره زمانی 20 ساله از سال 1995 تا 2015 را مورد بررسی قرار می دهد. نتایج نشان داد که اکثر شیوه های مدیریت کیفیت دارای تاثیر مثبتی بر عملکرد سازمانی و ابعاد عملکرد از جمله عملکرد مالی، عملکرد عملیاتی، خدمات مشتری و کیفیت محصول می باشد. نتایج همچنین نشان داد که واسطه هایی میان روابط بین اکثر شیوه های مدیریت کیفیت و عملکرد وجود دارد. در عمل، نتایج بیانگر سطح بالایی از اهمیت بوده که مرتبط با مدیریت رهبری و مدیریت کیفیت عرضه کننده در مقایسه با دیگر شیوه های مدیریت کیفیت است که توسط روابط مثبت آن ها با عملکرد سازمانی و چهار بُعد عملکرد مشهود است. علاوه بر این، هیچ گونه اثرات واسطه ای روابط را تغییر نداد. این مطالعه به منابع مربوط به مدیریت کیفیت در ارائه درک سیستماتیک که پیچیدگی بیشتری نسبت به تحقیقات قبلی دربارۀ روابط بین شیوه های مدیریت کیفیت و عملکرد سازمانی دارد، کمک می کند. این مطالعه همچنین به توسعۀ نظریۀ مدیریت کیفیت با توجه به وضعیت فعلی فناوری اطلاعات (IT) نیز کمک خواهد کرد. این یافته ها اطلاعاتی را در اختیار مدیران علاقه مند به مطالعۀ تاثیر شیوه های مدیریت کیفیت بر عملکرد نیز خواهد گذاشت. مقدمه: تقاضای رو به رشد محصولات و خدمات با کیفیت برتر با قیمت های رقابتی تاحدی مرتبط با افزایش بازار جهانی رقابتی بوده که توسط چابکی، سازگاری، انعطاف پذیری و نوآوری مشخص می گردد. طی دهه های گذشته، کسب و کارها اقدام به اتخاد رویکردهای مدیریت کیفیت مانند TQM، Six Sigma، تولید ناب و ایزو 9001 کرده اند. نتیجۀ مدیریت کیفیت، بهبود سریع تر کیفیت و ایجاد شرکت هایی با کیفیت عالی است. برخی جوایز برای این نوع مدیریت کیفیت در نظر گرفته شده که شامل جایزۀ بنیاد اروپا برای مدیریت کیفیت، جایزۀ کیفیت ملی بالدریج مالکوم (MBNQA) و دیگر جوایز متعدد منطقه ای و محلی می باشد.
Quality management (QM) research has frequently focused on investigating the QM system, while a collective consideration of the effects of individual QM practices on organizational performance and performance dimensions remains an under-investigated area of research. The current research provides insights for expanding quality management theory using evidence from a meta-analysis that examines the correlations presented in prior empirical studies. Specifically, this study investigates whether QM practices influence aggregate organizational performance and how individual QM practices influence different performance dimensions. Furthermore, this study investigates whether moderators exist among the relationships between QM and performance. This meta-analysis examined a sample of 28 empirical studies spanning a twenty-year period from 1995 to 2015. The results show that most individual QM practices have a positive impact on aggregate organizational performance and performance dimensions including financial performance, operational performance, customer service, and product quality. The results also reveal that moderators exist among relationships between most pairs of QM practices and performance. In particular, the results suggest a high level of importance is associated with management leadership and supplier quality management compared to other QM practices, as evidenced by their positive relationships with both aggregate organizational performance and the four performance dimensions. In addition, no moderating effects changed the relationships. This research contributes to the QM literature by providing a systematic understanding that addresses more complexity than previous research about the relationships between QM practices and organizational performance. This research also contributes to quality management theory development given the current state of information technology (IT). These findings suggest implications for managers interested in the effect of QM practices on performance. Introduction: A growing demand for superior quality products and services at competitive prices is partially related to an increasingly competitive global marketplace marked by agility, adaptability, flexibility, and innovativeness. Over the past decades businesses have adopted quality management (QM) approaches such as TQM, Six Sigma, lean production, and ISO 9001. Different QM awards were created to foster quality improvement by recognizing companies with quality excellence. These awards include the European Foundation for Quality Management (EFQM), the Malcolm Baldrige National Quality Award (MBNQA), and numerous other country and regional awards.
دیدگاهها
هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.