مدیریت زنجیره تامین پایدار

زنجیره تامین پایدار PDF

در این صفحه، لیستی از جدیدترین مقالات انگلیسی مربوط به مدیریت زنجیره تامین پایدار، ارائه شده است. این مقالات از ژورنال های ISI مطرح و معتبر بین المللی جمع آوری شده اند و فایل PDF مقاله انگلیسی آنها را می توانید به صورت کاملا رایگان از سایت، دریافت نمایید. مدیریت زنجیره تامین پایدار، درصدد ادغام روش های مطلوب مالی و محیطی، در کُل چرخه عمر یک زنجیره تامین است. این ادغام پذیری از مرحله طراحی و توسعه محصول، تا انتخاب مواد (استخراج مواد خام یا محصولات کشاورزی)، تولید، بسته بندی، حمل و نقل، انبارداری، توزیع، مصرف، بازیافت و دفع، ادامه پیدا می کند. شیوه های اجرایی و مدیریتی مربوط به این حوزه، به سازمان ها کمک کرده تا نه تنها ردپای کربنی کُلی خود را کاهش بدهند، بلکه عملیات جامع آن ها، مورد بهینه سازی قرار می گیرد. بدین ترتیب، صرفه جویی در هزینه ها، ارتقا یافته و سودآوری در حد بالاتری قرار می گیرد. این امکان وجود دارد که تمامی زنجیره های تامین، با استفاده از روش های پایدار، بهینه سازی شوند.

پایداری زنجیره تامین، اولویت های مختلفی را شامل می شود:

  • توجه و حمایت از محیط زیست
  • حفظ منابع
  • کاهش ردپای کربنی
  • صرفه جویی و ایجاد شرایط مالی مطلوب
  • مسئولیت اجتماعی

برای اینکه روش های پایدارسازی زنجیره تامین، موفقیت آمیز باشند، باید عملکرد محیطی را ارتقا دهند. از سوی دیگر عملکرد مالی هم باید در سطح مطلوبی قرار بگیرد.

مدیریت زنجیره تامین پایدار

مقاله فارسی مدیریت زنجیره تامین پایدار

در این صفحه می توانید مقالات مرتبط با مباحث مدیریت زنجیره تامین پایدار را مشاهده نمایید. این مقالات توسط تیمی از بهترین مترجمین رشته مدیریت و به صورت کاملا تخصصی، ترجمه به فارسی شده اند. ترجمه فارسی مقالات در قالب فایل ورد (WORD) بوده و کاملا قابل ویرایش و شخصی سازی می باشند. شرکت ها دائماً روی خرید و فروش محصولات و خدماتی تمرکز می کنند که آثار مخرب محیطی، اجتماعی و اقتصادی را کاهش می دهند. در همین راستا، مفهوم مدیریت زنجیره تامین پایدار (SSCM) مورد توجه فعالان صنعتی و دانشگاهی قرار گرفته است. این روش، دارای ظرفیت بهبود و ارتقای مسئولیت محیطی، اجتماعی و شرکتی به واسطه عملکرد اقتصادی می باشد.

زنجیره های تامین (SC)، بخاطر شرایط فعلی اقتصاد و جهانی سازی، روز به روز پیچیده تر می شوند. طراحی، سازماندهی و ارتباط برقرار کردن با زنجیره تامین، به امری چالش برانگیز تبدیل شده است. تغییر در سطح تمرکز شرکت و حرکت به سطح SC، و هماهنگ سازی اهداف سازمانی با اهداف پایداری، یک امر ضروری است، زیرا نگرانی های محیطی و اجتماعی تشدید شده اند. تمامی ذینفعان حاضر در SC باید با همکاری یکدیگر، بدنبال دستیابی به اهداف پایداری باشند. سازمان ها کماکان تمایلی به رعایت استانداردهای پایداری ندارند، مگر اینکه زمانی فرا برسد که رعایت این اصول مطابق قانون، اجباری باشد. چگونگی اندازه گیری موفقیت طرح های پایداری، از سازمانی به سازمان دیگر فرق می کند. توانایی های SC، نقش پُررنگی در گسترش پایداری دارند. وقتی از دید چرخه عمر به مساله می نگریم، اجرای طرح های پایدارسازی بدون برخورداری از قابلیت های مدیریت SC، امکان پذیر نمی باشد.

پایداری زنجیره تامین (SCS)، به منزله نمای فراگیری از فرایندها، لجستیک و فناوری های زنجیره تامین محسوب می شود. این رویکرد روی جنبه های محیطی، اجتماعی، اقتصادی و قانونی مربوط به اجزای زنجیره تامین، تاثیرگذار است. در حالت عادی، اقدامات صورت گرفته برای تامین پایداری شامل تعیین منابع مواد، تضمین برقراری شرایط مطلوب برای کارگران و کاهش ردپای کربنی هستند.

از لحاظ تاریخی، زنجیره تامین بسادگی حول محور لجستیک تعریف می شد. هدف، اطلاع از زمان و مکان جابه جایی مواد بود. اما با ظهور زنجیره تامین دیجیتال، و ابزارهای تحلیلی و شفاف سازی مراحل کار، بسیاری از شرکت ها به این توانایی رسیدند تا میزان سازگاری هر یک از مولفه ها با مسئولیت اجتماعی شرکت را بواسطه داده های گردآوری شده، ارزیابی کنند. این سطح از شفافیت به ارتقای مفهوم “منبع یابی مسئولانه” کمک نمود. ضمناً شرکای این حوزه ترغیب شدند تا بهترین روش ها در حوزه عملیات و لجستیک سبز را توسعه داده و به اشتراک بگذارند. همچنین شرکای بالقوه در موقعیتی قرار گرفته تا خود را با بهترین استانداردهای صنعتی، از جنبه های امنیت کارکنان، حفاظت محیطی و اخلاق تجاری سازگار کنند.

عوامل موثر بر این حوزه عبارتند از مقدار ضایعات (زباله) تولید شده، درصد ردپای کربنی و آلاینده های منتشر شده، سطح آلودگی هوا، نقض حقوق کارکنان، جنگل زدایی و امنیت و سلامت کارکنان. SCS بر اساس این اصل بنا شده که محصولات و روش های سازگار با مسئولیت اجتماعی، نه تنها به سیاره زمین و انسان های حاضر روی آن نفع می رسانند، بلکه زمینه را برای ایجاد نگاه مثبت به برند، حداقلسازی آثار منفی زیست محیطی، و ارتقای سودآوری بلندمدت مهیا می کنند.

در شرکت های بزرگ، وظیفه نمایش میزان رعایت اصول پایداری در زنجیره تامین، به تحلیلگر زنجیره تامین یا مدیر پایداری واگذار می شود. این افراد مسئول توسعه و پیاده سازی برنامه ها و فرایندهایی، به منظور حمایت از پایداری هستند. علاوه بر این، انتخاب تامین کنندگان جدید، تضمین دستیابی به اهداف عملکردی مطلوب، و حمایت از سیاست های تنوع در همکاری با تامین کنندگان، به این مدیران، موکول می شوند.

مقالات ترجمه شده

نماد اعتماد الکترونیکی

پشتیبانی

logo-samandehi