پروپوزال مدیریت بحران

در این صفحه می توانید نمونه پروپوزال های آماده با موضوع مدیریت بحران را مشاهده نمایید. مطالعه این نمونه ها می تواند روش بسیار مناسبی برای آشنایی با ساختارهای استاندارد پروپوزال نویسی برای دانشجویان دوره کارشناسی ارشد و دکتری در درس روش تحقیق باشد. مدیریت بحران به شناسایی تهدید در سازمان و ذینفعان آن، به منظور ارائه یک پاسخ موثر، اشاره دارد.

  • حتی کسب و کارهایی که به بهترین نحو مدیریت می شوند، ممکن است تحت تأثیر بحران ناشی از رویدادهای خارجی یا داخلی قرار گیرند.
  • این ابزار، همان استراتژی پیش بینی بحران ها در سطح شرکت و برنامه ریزی برای مقابله موثر با آنها است.
  • این فرآیند با تحلیل ریسک آغاز می شود، با این حال، نباید آن را با مدیریت ریسک اشتباه گرفت.

به دلیل غیرقابل پیش‌بینی بودن رویدادهای جهانی، بسیاری از سازمان‌های مدرن تلاش می‌کنند تا بحران‌های بالقوه را قبل از وقوع شناسایی کنند تا برنامه‌هایی برای مقابله با آن ارائه دهند. در زمان و در صورت بروز این رویدادها، سازمان باید بتواند مسیر خود را فورا تغییر دهد تا بتواند به بقای خود ادامه دهد.

هر کسب و کاری، بزرگ یا کوچک، ممکن است با مشکلاتی مواجه شود که بر عملکرد عادی آن تأثیر منفی می گذارد. یک بحران می تواند اشکال مختلفی داشته باشد؛ آتش سوزی در دفتر، مرگ CEO، حمله تروریستی، نقض داده ها، یا یک فاجعه طبیعی که می توانند باعث آسیب به فروش، آسیب به شهرت و کاهش درآمد، و هزینه های ملموس و غیرملموس برای یک شرکت شوند.

پروپوزال مدیریت بحران

موضوعات پیشنهادی پروپوزال مدیریت بحران

در این صفحه، لیستی از جدیدترین موضوعات پیشنهادی برای رشته مدیریت بحران ارائه شده است. طبیعتا مطالعه این نمونه های آماده با توجه به مسیرهای پژوهشی مشخص شده در آنها می تواند زمینه ساز ایده های پژوهشی جدیدی برای اهداف دانشگاهی و پژوهشی گردد. کسب‌وکارهایی که در صورت بروز حوادث پیش بینی نشده، طرح تداوم را اجرا می‌کنند، می‌توانند اثرات یک رویداد منفی را کاهش دهند. فرآیند اجرای طرح تداوم کسب و کار در صورت بروز بحران به عنوان مدیریت بحران شناخته می شود. یک رویداد ناگهانی و غیرمنتظره که منجر به آشفتگی زیاد در بین افراد در محل کار شود، بحران سازمان نامیده می شود. به عبارت دیگر، بحران به عنوان هر موقعیت اضطراری تعریف می شود که باعث ایجاد مزاحمت برای کارکنان و همچنین منجر به بی ثباتی در سازمان می گردد. بحران به طور کلی بر یک فرد، گروه، سازمان یا جامعه تأثیر می گذارد.

  • بحران، توالی رویدادهای ناراحت کننده ناگهانی است که به سازمان آسیب می رساند.
  • بحران عموماً در بازه زمانی کوتاه به وجود می آید.
  • این رخداد باعث ایجاد احساس ترس و تهدید در بین افراد می شود.

هنر برخورد با رویدادهای ناگهانی و غیرمنتظره که باعث ایجاد مزاحمت برای کارکنان، سازمان و همچنین مشتریان خارجی می شود، به عنوان مدیریت بحران نامیده می شود. همچنین می توان آن را به صورت فرآیند رسیدگی به تغییرات غیرمنتظره و ناگهانی در فرهنگ سازمان، تعریف کرد.

مقالات ترجمه شده

نماد اعتماد الکترونیکی

پشتیبانی

logo-samandehi