تحلیل SWOT

دانلود رایگان مقاله SWOT

در این صفحه می توانید جدیدترین مقالات در زمینه تحلیل SWOT مربوط به مدیریت استراتژیک را مشاهده نمایید. این مقالات از ژورنال های معتبر بین المللی دریافت شده و به همراه ترجمه فارسی در اختیار شما قرار داده شده اند. مقالات انگلیسی با فرمت PDF را می توانید به صورت رایگان از سایت، دریافت نمایید.

تحلیل SWOT (یا ماتریس SWOT)، یک روش «برنامه ریزی استراتژیک» و «مدیریت استراتژیک» است که به یک شخص یا سازمان کمک می کند تا نقاط قوت، نقاط ضعف، فرصت ها و تهدیدهای مرتبط با رقابت تجاری یا برنامه ریزی پروژه را شناسایی کنند. گاهی به آن ارزیابی وضعیتی یا تحلیل وضعیتی نیز می گویند. مخفف های دیگر این مبحث نیز از همان اجزاء، استفاده می کنند، از جمله می توان TOWS و WOTS-UP را نام برد.

این روش برای استفاده در مراحل اولیه فرآیندهای تصمیم گیری، طراحی شده است و می توان از آن به عنوان ابزاری برای ارزیابی موقعیت استراتژیک سازمان هایی از همه نوع (شرکت های انتفاعی، دولت های محلی و ملی، NGO ها و غیره)، استفاده نمود. این روش، برای شناسایی عوامل درونی و بیرونی مطلوب و نامطلوب برای دستیابی به اهداف شرکت یا پروژه، در نظر گرفته شده است. کاربران یک این فرآیند، اغلب از پرسش و پاسخ استفاده می کنند تا اطلاعات معناداری برای هر طبقه، تولید کنند تا آن، ابزار مفید واقع شود و «مزیت رقابتی» آنها را مشخص کند. SWOT، به عنوان یک ابزار «امتحان شده و آب دیده» برای تحلیل استراتژیک، توصیف شده است، اما بخاطر محدودیت هایی که دارد، مورد انتقاد نیز قرار گرفته و جایگزین های دیگری نیز به جای آن توسعه یافته اند.

این نام، مخفف چهار مولفه است:

  • نقاط قوت: مشخصات کسب و کار یا پروژه که به آن، مزیتی نسبت به کسب و کارهای دیگر می دهد.
  • نقاط ضعف: مشخصاتی که کسب و کار یا پروژه را نسبت به دیگران در موضع ضعف قرار می دهد.
  • فرصت ها: عناصر درون محیط که کسب و کار یا پروژه می تواند از آنها به نفع خود بهره بگیرد.
  • تهدیدها: عناصر درون محیط که می توانند باعث دردسر برای کسب و کار یا پروژه شوند.

مقاله تحلیل SWOT

تحقیق در مورد SWOT

در این صفحه می توانید مقالات انگلیسی در رابطه با مبحث SWOT را مشاهده نمایید. این مقالات توسط تیمی از بهترین مترجمین رشته مدیریت و به صورت کاملا تخصصی ترجمه شده و برای دریافت آنها می توانید اقدام به خرید از سایت نمایید. ترجمه مقالات در قالب ورد (WORD) آماده شده و دارای فرمت doc یا docx می باشند و در نتیجه، کاملا قابل ویرایش و شخصی سازی هستند.

تحلیل SWOT (نقاط قوت، نقاط ضعف، فرصت ها و تهدیدها)، چارچوبی است که برای ارزیابی «جایگاه رقابتی یک شرکت» و برای توسعه برنامه ریزی استراتژیک، مورد استفاده قرار می گیرد. این ابزار، عوامل درونی و بیرونی و همچنین پتانسیل های فعلی و آتی را مورد ارزیابی قرار می دهد.

این تحلیل برای تسهیل رسیدن به یک دیدگاه واقع بینانه، مبتنی بر حقایق و داده محور در مورد نقاط قوت و نقاط ضعف یک سازمان و ابتکار عمل ها، طراحی شده است. لازم است سازمان آن تحلیل را بدقت انجام دهد که این کار با اجتناب از عقاید و تعصبات یا نواحی خاکستری و بجای آن تمرکز بر زمینه های زندگی واقعی صورت می گیرد. شرکت ها باید از آن به عنوان یک راهنما و نه لزوماً به عنوان یک تجویز قطعی استفاده کنند.

تحلیل SWOT، روشی برای ارزیابی عملکرد، رقابت، ریسک و پتانسیل یک کسب و کار و همچنین قسمتی از یک کسب و کار، مانند یک خط تولید، یک صنعت یا نهادهای دیگر، می باشد. این روش، با استفاده از داده های داخلی و بیرونی، می تواند کسب و کارها را به سمت استراتژی هایی سوق دهد که به احتمال بیشتر، موفق هستند و هرچه از آن استراتژی دورتر باشند، احتمال موفقیت، کمتر می شود. تحلیلگران SWOT مستقل، سرمایه گذاران یا رقیبان، براساس اینکه آیا یک شرکت، خط تولید یا صنعت می تواند قوی یا ضعیف باشد، می توانند شرکت ها را راهنمایی و هدایت کنند.

مقالات ترجمه شده

نماد اعتماد الکترونیکی

پشتیبانی

logo-samandehi