در این صفحه می توانید جدیدترین مقالات در زمینه مدیریت دانش استراتژیک مربوط را مشاهده نمایید. این مقالات از ژورنال های معتبر بین المللی دریافت شده و به همراه ترجمه فارسی، در اختیار شما قرار داده شده اند. مقالات انگلیسی با فرمت PDF را می توانید به صورت رایگان از سایت، دریافت نمایید. اقتصاد دانش محور کنونی، شرکت ها را ملزم به ایجاد ساختارهای تجاری و مفاهیم جدید برای مدیریت منابع خود برای ماندن در رقابت می کند. جدیدترین رویکردهای مدیریت استراتژیک، معمولاً ائتلاف های استراتژیک (به عنوان منابع دانش) و سرمایه فکری (سرمایه انسانی، ساختاری و رابطه ای) را به عنوان منابع اصلی یک مزیت رقابتی پایدار، مورد ملاحظه قرار می دهند. در یک دنیای بیش از پیش جهانی شده، بقای مدیریت کسب و کار به نبوغ سازمانی بستگی دارد که این نتیجه سیستم های اطلاعات و دانش آنها، مهارت های کارکنان آنها و نحوه ارتباط دادن آن به ذینفعان خود، می باشد.
مدیریت دانش استراتژیک (SKM)، به فرآیندها و زیرساخت هایی که سازمان ها از آنها برای رسیدن، خلق یا اشتراک دانش استفاده می کنند تا استراتژی طراحی کنند و تصمیمات استراتژیک بگیرند، مربوط است. یک استراتژی دانش محور، رویکردی کلی را تعریف می کند که یک سازمان قصد دارد تا بکار ببندد و منابع و قابلیت های دانش خود را با الزامات فکری استراتژی خود همراستا نماید. در این راستا، یک نگرش استراتژیک برای دستیابی به یک مزیت رقابتی پایدار، لازم است.
از جنبه ادراکی، کسب و کارها در صورتی که تمایل به داشتن مزیت رقابتی پایدار و توسعه خود باشند، اهمیت مدیریت دانش را درک خواهند کرد. در نتیجه، شرکت هایی در سراسر جهان شروع به مدیریت پویای دانش و نوآوری خود کرده اند. دانش، اهمیت دارد، اما سوال این است که چه زمانی، چگونه و چرا؟. امروزه، دانش اهمیت بیشتری پیدا کرده است و به شکل هایی است که همیشه قابل پیش بینی یا حتی قابل کنترل نیست. سیستم های دانش، بسیار پیچیده، پویا و وفق پذیر هستند.
در این صفحه می توانید مقالات انگلیسی در رابطه با مبحث مدیریت دانش استراتژیک را مشاهده نمایید. این مقالات توسط تیمی از بهترین مترجمین رشته مدیریت و به صورت کاملا تخصصی، ترجمه شده و برای دریافت آنها می توانید اقدام به خرید از سایت نمایید. ترجمه مقالات در قالب ورد (WORD) آماده شده و دارای فرمت doc یا docx می باشند و در نتیجه، کاملا قابل ویرایش و شخصی سازی هستند. دیدگاه های متعددی در مورد دانش در چندین زمینه علمی مختلف، مانند مجموعه مقالات نظریه استراتژی، مدیریت، سازمان و فلسفه، به بحث گذاشته شده اند. دیدگاه های مختلف در مورد دانش باعث رسیدن به تعاریف مختلفی از مدیریت دانش استراتژیک شده اند. در نقطه آغازین، دانش به عنوان یک منبع استراتژیک در نظر گرفته شده است. این امر، مطابق با نظریه استراتژی کسب و کار، بخصوص دیدگاه مبتنی بر منابع (RBV) شرکت است. گذاره اصلی RBV، این است که مزیت رقابتی براساس منابع و قابلیت های درونی، ارزشمند و منحصربفرد است که تقلید و تکرار آنها برای رقیبان، پرهزینه می باشد.
ما SKM را به صورت یک قابلیت مرتبط با خلق دانش، سازمان دهی و ذخیره دانش، انتقال دانش و قابلیت های دانش توصیف می کنیم که توانایی یک شرکت برای کسب و حفظ یک مزیت رقابتی را افزایش می دهد. یک دیدگاه مبتنی بر دانش در شرکت ها بیان می کند که این منابع و قابلیت ها، منابع و قابلیت های مرتبط با دانش و و همچنین نیازمند حجم گسترده ای از آن، هستند.
از این نظر، یکی از جنبه های کلیدی فرآیند خلق و نوآوری دانش، توانایی سازمان در جذب دانش بیرونی (ظرفیت جذب کننده یا جذبی) می باشد. ظرفیت جذبی، به صورت مفهومی پدیدار شده است که مجموعه مقالات مرتبط با قابلیت های پویا و یادگیری سازمانی را با هم تلفیق می کند. ظرفیت جذبی توسط پژوهشگران به صورت «توانایی شرکت در شناسایی، ترویج و بهره گیری دانش از محیط»، تعریف شده است.