دانشجویان کارشناسی ارشد و دکتری مدیریت در درس روش تحقیق، باید با ساختارهای استاندارد پروپوزال نویسی آشنا شده و خود را برای پروپوزال نهایی پایان نامه خود آماده نمایند. مطالعه نمونه پروپوزال های آماده می تواند روش بسیار مناسبی جهت آشنایی بیشتر دانشجویان با این ساختارها باشد. ما در وب سایت فرداپیپر، بانک جامعی از نمونه های آماده برای گرایش های مختلف رشته مدیریت را آماده کرده ایم. با خرید هر نمونه پروپوزال که با قیمتی تقریبا رایگان در اختیار شما قرار داده شده است، می توانید به فایل ورد (WORD) و PDF آن پروپوزال، دسترسی داشته باشید.
مدیریت دانش، فرآیند استخراج، ذخیره، اشتراک و مدیریت موثر دانش و تجربه کارکنان جهت افزایش دانش کلی نیروی کار می باشد. هدف اصلی آن، بهبود بازده، بهره وری، و حفظ اطلاعات حیاتی درون شرکت است. با بهره گیری از ارزشمندترین دارایی، یعنی تخصص و دانش کارکنان، می توان بازده را بیشینه نمود و کارکنان را توانمند ساخت تا توانایی تصمیم گیری خود را بهبود بخشند. برای یافتن مدیریت دانش موثر، مفید است که انواع مختلف دانش را مورد بررسی قرار دهیم. دانش را می توان به دو نوع تقسیم کرد: ضمنی و صریح. درک نحوه دسترسی، مدیریت و توزیع استراتژیک این نوع دانش در سازمان، یکی از عوامل کلیدی موفقیت کلی کسب و کار است.
این حوزه پژوهشی، که از دهه نود میلادی به عنوان یک رشته، به رسمیت شناخته شد، شامل دروس تدریس شده در زمینه های مدیریت تجاری، سیستم های اطلاعاتی، مدیریت کتابخانه و علوم اطلاعات می باشد. رشته های دیگری که ممکن است در پژوهش های این رشته مشارکت داشته باشند، شامل اطلاعات و رسانه ها، علوم کامپیوتر، سلامت عمومی و سیاست دولتی هستند.
بسیاری از شرکت های بزرگ، موسسات دولتی و سازمان های غیرانتفاعی، منابعی را برای مدیریت دانش داخلی اختصاص داده اند که اغلب به عنوان قسمتی از دانشکده ها یا بخش های استراتژی تجاری، IT یا مدیریت منابع انسانی می باشد. در این زمینه، شرکت های مشاوره ای نیز ایجاد شده اند که توصیه های در راستای بهبود این فرآیندها در اختیار سازمان ها قرار می دهند.
تلاش های مرتبط با این حوزه، معمولاً بر اهداف سازمانی، مانند بهبود عملکرد، مزیت رقابتی، نوآوری، در میان گذاشتن تجربیات حاصل شده و درس های آموخته شده، تلفیق و بهبود پیوسته سازمان، تمرکز دارند. این تلاش ها با یادگیری سازمانی اشتراک دارند و بوسیله تمرکز بیشتر بر این حوزه، به عنوان یک دارایی استراتژیک و جهت ترغیب اشتراک دانش، می توان آنرا متمایز کرد. این رشته را می توان توانمندکننده یادگیری سازمانی دانست.
پیچیده ترین سناریوی مرتبط با این رشته را می توان در زمینه زنجیره تامین مشاهده نمود، زیرا چندین شرکت را بدون یک رابطه مالکیت یا سلسله مراتب بین آنها، درگیر می کند که تعدادی از پژوهشگران، آن را دانش فراسازمانی یا بین سازمانی می نامند. آن پیچیدگی بواسطه Industry 4.0 (یا انقلاب صنعتی چهارم) و تحول دیجیتال، بیش از پیش پیچیده شده است، زیرا چالش های جدیدی بخاطر حجم و سرعت جریان اطلاعات و تولید دانش بوجود می آید.
در این صفحه می توانید لیست جامعی از موضوعات مختلف پروپوزال برای درس روش تحقیق با محوریت مدیریت دانش را مشاهده نمایید. امید است تا مطالعه نمونه های آماده باعث کشف موضوعات پژوهشی جدید توسط شما دانشجویان و پژوهشگران گرامی این حوزه مطالعاتی گردد.
مدیریت دانش (KM)، مجموعه ای از روش هایی است که مرتبط با خلق، اشتراک، استفاده و مدیریت دانش و اطلاعات یک سازمان می باشد. این رشته را می توان یک موضوع چند رشته ای برای دستیابی به اهداف سازمانی، با حداکثر استفاده از دانش تعریف کرد. این رشته، فرآیند شناسایی، سازمان دهی، ذخیره و انتشار اطلاعات درون یک سازمان می باشد. هنگامی که دانش درون یک سازمان براحتی در دسترس نباشد، می تواند برای یک کسب و کار، فوق العاده پرهزینه باشد، زیرا زمان ارزشمندی صرف پیدا کردن اطلاعات مرتبط در مقایسه با انجام امور متمرکز بر پیامد، صرف می شود.
یک سیستم مدیریت دانش (KMS) از دانش جمعی سازمان بهره می گیرد و باعث بازده عملیاتی بهتر می شود. این سیستم ها با استفاده از یک پایگاه دانش، پشتیبانی می شوند. اینها برای ایجاد یک فرآیند موفق، فوق العاده مهم هستند و یک مکان متمرکز برای ذخیره اطلاعات و دسترسی به آنها به نحو آسان، فراهم می کنند. شرکت هایی که استراتژی قوی در این زمینه دارند، سریعتر به نتایج تجاری موفق دست پیدا می کنند، زیرا افزایش یادگیری و همکاری سازمانی در اعضای تیم، تصمیم گیری سریعتر بین کسب و کارها را تسهیل می بخشد. همچنین، فرآیندهای سازمانی بیشتری، مانند آموزش و حمایت، را هدایت می کند و در نتیجه باعث رسیدن به رضایت بیشتر کارکنان و حفظ آنها می گردد.