رشته مدیریت استراتژیک

دانلود رایگان پروپوزال مدیریت استراتژیک pdf

در این صفحه می توانید لیستی از موضوعات جدید پروپوزال برای رشته مدیریت استراتژیک را مشاهده و دانلود نمایید. لازم به ذکر است که این نمونه بسیار مناسب استفاده جهت درس روش تحقیق هستند و هزینه تقریبا رایگانی نیز جهت خرید و دانلود آنها در نظر گرفته شده که برای تامین هزینه های پشتیبانی و نگهداری سایت می باشند. مدیریت استراتژیک، در کل در مورد شناسایی و توصیف استراتژی هایی است که مدیران می توانند به منظور دستیابی به عملکرد بهتر و مزیت رقابتی برای سازمان خود انجام دهند. گفته می شود که سازمانی دارای مزیت رقابتی است که سودآوری آن بالاتر از میانگین سودآوری همه شرکت های آن صنعت باشد. این فرآیند را می توان به عنوان مجموعه ای از تصمیمات و اقداماتی تعریف کرد که یک مدیر انجام می دهد و نتیجه عملکرد شرکت را تعیین می کند. مدیر باید دانش و تحلیل کاملی از محیط عمومی و رقابتی سازمان داشته باشد تا بتواند تصمیمات درستی اتخاذ کند. آنها باید یک تحلیل SWOT (نقاط قوت، نقاط ضعف، فرصت ها و تهدیدها) انجام دهند، یعنی باید از نقاط قوت به بهترین شکل ممکن استفاده کنند، نقاط ضعف سازمانی را به حداقل برسانند، از فرصت های به وجود آمده از محیط کسب و کار استفاده کنند و تهدیدها را نادیده نگیرند.

مدیریت استراتژیک چیزی نیست جز برنامه ریزی برای موارد غیرقابل پیش بینی و غیرقابل اجرا. این فرآیند هم برای سازمان‌های کوچک و هم برای سازمان‌های بزرگ قابل اجرا است، زیرا حتی کوچک‌ترین سازمان‌ها با رقابت مواجه هستند و با تدوین و اجرای استراتژی‌ های مناسب، می‌توانند به مزیت رقابتی پایدار دست یابند. این ابزار، همان روشی است که در آن ایده پردازان اهداف را تعیین می کنند و برای دستیابی به آنها پیش می روند. با تصمیم گیری و اجرای تصمیمات در مورد جهت گیری آتی سازمان سر و کار دارد. به ما کمک می کند تا مسیر حرکت یک سازمان را شناسایی کنیم.

پروپوزال مدیریت استراتژیک

نمونه پروپوزال روش تحقیق و پایان نامه مدیریت استراتژیک

هزاران نمونه پروپوزال آماده شده با موضوعات جدید به تفکیک رشته های مختلف را می توانید جهت آشنایی بیشتر با ساختارهای یک پروپوزال استاندارد مطالعه نمایید. هدف از درس روش تحقیق نیز همین است تا با این ساختارها آشنا شده و نهایتا، موضوع پایان نامه نهایی خود را انتخاب نمایید. مدیریت استراتژیک، فرآیندی مستمر است که کسب و کار و صنایعی را که یک سازمان در آن درگیر است، ارزیابی و کنترل می کند. رقبای خود را ارزیابی می کند و اهداف و استراتژی هایی را برای دیدار با رقبای موجود و بالقوه تعیین می کند؛ و سپس استراتژی ها را به طور منظم مورد ارزیابی مجدد قرار می دهد تا مشخص کند که چگونه اجرا شده اند و آیا موفقیت آمیز بوده یا نیاز به جایگزینی دارند.

مدیریت استراتژیک، چشم انداز وسیع تری به کارکنان یک سازمان ارائه می دهد و آنها بهتر می توانند درک کنند که چگونه شغل آنها در کل برنامه سازمانی قرار می گیرد و چگونه با سایر اعضای سازمان در ارتباط هستند. این چیزی نیست جز هنر مدیریت کارکنان به شیوه ای که توانایی دستیابی به اهداف کسب و کار را به حداکثر می رساند. کارکنان قابل اعتمادتر، متعهدتر و راضی تر می شوند، زیرا می توانند به خوبی با هر وظیفه سازمانی ارتباط برقرار کنند. آنها می توانند با کمک این فرآیند، واکنش تغییرات محیطی بر سازمان و پاسخ احتمالی سازمان را درک کنند. بنابراین کارکنان می توانند تأثیر چنین تغییراتی را بر شغل خود قضاوت کنند و به طور مؤثر با تغییرات روبرو شوند. مدیران و کارکنان باید کارهای مناسب را به نحو موثر و کارآمد انجام دهند.

یکی از نقش‌های اصلی این شاخه مدیریتی، این است که بخش‌های مختلف عملکردی سازمان را به طور کامل در بر بگیرد و همچنین اطمینان حاصل کند که این حوزه‌های عملکردی هماهنگ و به خوبی کنار هم قرار می‌گیرند. یکی دیگر از نقش های آن، نظارت مستمر بر اهداف و مقاصد سازمان است. این فرآیند همان استفاده برنامه ریزی شده از منابع یک کسب و کار به منظور دستیابی به اهداف و مقاصد شرکت است. مدیریت استراتژیک مستلزم ارزیابی مداوم فرآیندها و رویه‌های درون سازمان و عوامل خارجی است و می تواند بر عملکرد شرکت تأثیر بگذارد. این فرآیند باید برنامه ها و تصمیمات سطح بالا را هدایت کند. شرکت ها در هر اندازه و در همه صنایع می توانند از این ابزار بهره مند شوند.

مقالات ترجمه شده

نماد اعتماد الکترونیکی

پشتیبانی

logo-samandehi