تجارت الکترونیک

مقاله در مورد تجارت الکترونیک PDF

در این صفحه می توانید مقالات مربوط به یکی از جذاب ترین موضوعات دهه اخیر یعنی تجارت الکترونیک را مشاهده نمایید. این مقالات انگلیسی از ژورنال های معتبر بین المللی جمع آوری شده و فایل PDF آنها به صورت رایگان در اختیار شما قرار داده شده است.

تجارت الکترونیک یعنی خرید و فروش کالاها و محصولات، یا انتقال سرمایه یا داده روی شبکه الکترونیکی که در اکثر مواقع همان اینترنت است. این معاملات تجاری در حالات بنگاه به بنگاه (B2B)، بنگاه به مصرف کننده (B2C)، مصرف کننده به مصرف کننده (C2C)، مصرف کننده به بنگاه (C2B) رخ می دهند. واژه های تجارت الکترونیک و کسب و کار الکترونیک، اکثراً بجای یکدیگر بکار می روند. واژه فروش الکترونیک (E-tail) هم گاهی اوقات برای اشاره به فرایندهای معاملاتی ظاهر شده در خرید آنلاین استفاده می شود. این حوزه، قدرتش را از اینترنت دریافت می کند. مشتریان به فروشگاه های آنلاین دسترسی داشته و محصولات را بررسی و سفارشات مربوط به محصولات و خدمات را از طریق دستگاه های همراه خود ثبت می کنند. این واژه اشاره به مدل کسب و کاری دارد که به شرکت ها و افراد این امکان را داده تا نسبت به خرید و فروش محصولات بر روی اینترنت اقدام کنند. این حوزه، چهار بازار اصلی را پوشش داده و با استفاده از رایانه ها، تبلت ها، گوشی های هوشمند و سایر دستگاه ها، به اجرا گذاشته می شود. تقریباً هر محصول یا خدمتی که تصور می کنید، از جمله کتاب، موسیقی، بلیط هواپیما و خدمات مالی همچون مدیریت سهام و بانکداری الکترونیکی، از طریق این فرآیند، قابل عرضه هستند. بنابراین به آن به چشم یک فناوری بشدت مختل کننده نگریسته می شود.

همانطور که عنوان شد، تجارت الکترونیک یعنی فرایند خرید و فروش کالاها و محصولات مشهود به صورت آنلاین. دو عامل در این معامله شرکت داشته و با تبادل داده ها یا پول، معامله را انجام می دهند. این عمل، بخشی از صنعت گسترده تری است که به اسم کسب و کار الکترونیک مشهور است. این فرآیند، شامل تمامی فرایندهایی است که برای مدیریت آنلاین یک شرکت، مورد نیاز می باشند. این ابزار به کسب و کارها (خصوصاً آن هایی که دسترسی محدودتری دارند از جمله کسب و کارهای کوچک) کمک کرده تا حضور خود در بازار را پُررنگ تر کنند. آن ها، کانال های ارزان تر و موثرتری را برای عرضه محصولات و خدمات بدست می آورند.

تجارت الکترونیک قادر است در تمامی حوزه های بازاری چهارگانه زیر فعالیت کند:

  • بنگاه به بنگاه (B2B): به معنی فروش مستقیم خدمات و محصولات بین کسب و کارها است.
  • بنگاه به مصرف کننده (B2C): فروش بین کسب و کارها و مشتریان را شامل می شود.
  • مصرف کننده به مصرف کننده (C2C): مشتریان می توانند چیزهایی را به یکدیگر بفروشند. این کار اغلب توسط یک وب سایت ثالث انجام می شود.
  • مصرف کننده به بنگاه (C2B): افراد به کسب و کارها محصول می فروشند. برای مثال هنرمند اثر هنری یا مجوز استفاده را به شرکتی واگذار می کند.

مقاله تجارت الکترونیک

جدیدترین موضوعات و مقالات تجارت الکترونیک

در این صفحه می توانید مقالات انگلیسی مربوط به مباحث تجارت الکترونیک را مشاهده نمایید. ترجمه فارسی این مقالات توسط تیمی از بهترین مترجمین رشته مدیریت و به صورت کاملا تخصصی، انجام شده اند. ترجمه مقالات در قالب فایل ورد (WORD) بوده و دارای فرمت doc یا docx می باشند. این فایل ها کاملا قابل ویرایش و شخصی سازی هستند و با قیمتی تقریبا رایگان در اختیار شما قرار داده شده اند.

تجارت الکترونیک یعنی خرید و فروش الکترونیکی محصولات به واسطه خدمات آنلاین یا اینترنت. این حوزه، از فناوری هایی همچون تجارت موبایلی، انتقال وجه الکترونیکی، مدیریت زنجیره تامین، بازاریابی اینترنتی، پردازش معاملات آنلاین، تبادل الکترونیکی داده (EDI)، سیستم های مدیریت موجودی، و سیستم های خودکار گردآوری داده استفاده می کند. هرچقدر که فناوری پیشرفت می کند، شاهد توسعه بیشتر این حوزه جذاب هستیم. این حوزه، حداقل یک بخش از چرخه عمر معاملات را روی وب اجرا می کند، اما ممکن است از فناوری های دیگری همچون ایمیل هم استفاده شود. معمولاً معاملات در این فرآیند با خرید محصولات (مانند کتاب)، یا خدمات (خرید موسیقی) انجام می شوند. معاملات این حوزه به سه دسته تقسیم می شوند: خرده فروشی آنلاین، بازارهای الکترونیکی و حراجی های آنلاین.

ممکن است کسب و کارهای مبتنی بر تجارت الکترونیک از تمام ابزارهای زیر، یا برخی از آن ها استفاده کنند :

  • خرید آنلاین در حوزه خرده فروشی که از طریق وبسایت ها و اپلیکیشن های موبایلی، مستقیماً، مشتریان را هدف می گیرد. تجارت مکالمه محور از طریق چت ها، چت بات ها، و دستیارهای صوتی هم، در این زمینه کاربرد دارند.
  • برقراری بازارهای آنلاین یا مشارکت در آن ها، که فروش های B2B و B2C با حضور عامل ثالث در آن ها انجام می شوند.
  • خرید و فروش B2B
  • گردآوری و استفاده از داده های جمعیتی از طریق ارتباطات اینترنتی و رسانه های اجتماعی
  • تبادل الکترونیکی داده برای B2B ها
  • بازاریابی برای مشتریان تثبیت شده و بالقوه از طریق ایمیل یا فکس (برای مثال خبرنامه ها)
  • حضور در طرح های فروش آزمایشی در حین معرفی محصولات و خدمات جدید
  • معاملات مالی آنلاین با هدف مبادله ارز یا سایر اهداف تجاری

مقالات ترجمه شده

نماد اعتماد الکترونیکی

پشتیبانی

logo-samandehi