در این صفحه می توانید مقالات انگلیسی مربوط به موضوع بازاریابی چند سطحی را مشاهده نمایید. مقالات انگلیسی با فرمت PDF را می توانید به صورت رایگان از سایت، دانلود نمایید. این مقالات از ژورنال های معتبر بین المللی همچون الزویر (Elsevier)، امرالد (Emerald) و … دریافت شده اند.
بازاریابی چند سطحی (MLM)، که یک استراتژی بازاریابی بحث برانگیز برای فروش محصولات یا خدمات است که درآمد شرکت کنندگان، از سیستم کمیسیون پاداش یا هرمی شکل، به دست می آید. استراتژی بازاریابی چندسطحی، ممکن است یک طرح هرمی غیرقانونی باشد.
در بازاریابی چند سطحی، برنامه جبران معمولا از دو جریان درآمد بالقوه به شرکت کنندگان، پول پرداخت می کند. اول، بر اساس کمیسیون فروش از طریق فروش مستقیم محصول یا خدمات و دوم، پرداخت پول از طریق کمیسیون ها بر اساس خرید عمده فروشی که ممکن است توسط فروشندگانی که برای فروش محصول استخدام شده اند، انجام شود. در سلسله مراتب سازمانی، شرکت های بازاریابی چند سطحی، شرکت کنندگان استخدام شده (و همچنین کسانی که استخدام کننده آن ها را جذب می کنند) به عنوان توزیع کنندگان زیرمجموعه، خوانده می شوند. بنابراین از فروشندگان بازاریابی چند سطحی انتظار می رود که محصولات خود را مستقیما به مصرف کنندگان خرده فروش با استفاده از ارجاعات ارتباطی و تبلیغات دهان به دهان، به فروش برسانند، اما مهم تر از آن، آن ها تشویق به استخدام دیگران برای پیوستن به زنجیره توزیع شرکت به عنوان فروشندگان همکار شده تا بتوانند به فروشندگان زیرمجموعه، تبدیل شوند.
در این صفحه می توانید لیستی از جدیدترین مقالات انگلیسی با موضوع بازاریابی چند سطحی را مشاهده نمایید. این مقالات توسط تیمی از بهترین مترجمین رشته مدیریت، ترجمه شده اند و در قالب فایل ورد (WORD) قابل خریداری از سایت هستند. فایل ها دارای فرمت doc یا docx بوده و کاملا قابل ویرایش و شخصی سازی هستند.
این اصطلاح اشاره به استراتژی مورد استفاده توسط برخی از شرکت های فروش مستقیم جهت فروش محصولات و خدمات دارد. این نوع از بازاریابی، اعضای یک شرکت را تشویق به تبلیغات و فروش سفارشات خود به افراد دیگر کرده و افراد جدیدی را وارد کسب و کار می کند. توزیع کنندگان، درصدی از فروش استخدامی های خود را به آن ها پرداخت می کنند. استخدامی های جدید به شبکه و زیرمجموعه توزیع کنندگان تبدیل شده و تشویق به فروش بیشتر برای کسب درآمد می شوند. بسیاری از طرح های بازاریابی چند سطحی، قانونی بوده، اما عملیات های غیرقانونی نیز در این زمینه وجود دارد که به عنوان طرح های هرمی اجرا می شود.
با این حال، این طرح در کل یک استراتژی کسب و کار مشروع و قانونی بوده که معمولا توسط کسب و کارهایی که به شدت متکی بر فروش برای کسب درآمد هستند، مورد استفاده قرار می گیرد. برخلاف کانال های فروش سنتی، این فرآیند شامل استفاده از شبکه ها برای فروش و جذب شرکت کنندگان جدید است. در برخی موارد، این فرآیند به عنوان بازاریابی شبکه ای نیز خوانده می شود.