در این صفحه، می توانید لیستی از جدیدترین مقالات بیس انگلیسی با موضوع مرتبط مدیریت بحران را مشاهده نمایید. مقالات از کنفرانس ها و ژورنال های بین المللی همچون الزویر (Elsevier)، امرالد (Emerald) و … دریافت شده و کاملا مناسب استفاده جهت انجام پژوهش های دانشگاهی و مقاله بیس پایان نامه می باشند. این رشته را می توان استفاده از استراتژی هایی دانست که برای کمک به سازمان و برای مقابله با یک رویداد منفی ناگهانی و قابل توجه طراحی شده است. یک بحران مثل زلزله یا کرونا می تواند در نتیجه یک رویداد غیرقابل پیش بینی یا پیامد غیرقابل پیش بینی رویدادی، رخ دهد که به عنوان یک خطر و ریسک بالقوه در نظر گرفته شده است. در هر صورت، بحران ها تقریباً همیشه به منظور محدود کردن آسیب به سازمان، مستلزم اتخاذ تصمیمات سریع هستند.
ماهیت آسیب احتمالی، بر اساس ماهیت بحران، تفاوت می یابد. اما در بیشتر موارد، یک بحران می تواند بر سلامت یا ایمنی، امور مالی سازمان، شهرت سازمان یا ترکیبی از اینها تأثیر بگذارد. یک آتش سوزی ویرانگر می تواند بحرانی باشد که امور مالی سازمان را به خطر می اندازد. با این حال، اگر آتش سوزی در ساعات کاری رخ دهد، آتش ممکن است سلامت و ایمنی را نیز به خطر بیندازد زیرا ممکن است کارکنان را در معرض خطر قرار دهد.
در این صفحه، مقالات انگلیسی این رشته را می توانید به صورت رایگان و با فرمت PDF دانلود نمایید. در راستای صرفه جویی در وقت و هزینه شما دانشجویان و پژوهشگران گرامی، ترجمه مقالات نیز انجام شده و داخل محصولات قرار گرفته است. ترجمه مقالات در قالب فایل ورد doc (WORD) بوده و کاملا قابل ویرایش و شخصی سازی می باشند. مدیریت بحران به دنبال کاهش آسیب های ناشی از بحران است. با این حال، این بدان معنا نیست که این ابزار، همان واکنش به بحران می باشد. در عوض، آن را می توان یک فرآیند جامع دانست که حتی قبل از وقوع بحران، به مرحله عمل در می آید. اقدامات آن نیز، قبل، حین و بعد از بحران انجام می شود.
این نوع مدیریت، فرآیندی است که طی آن یک سازمان به یک رویداد مخرب و غیرمنتظره که سازمان یا ذینفعان آن را تهدید می کند، می پردازد. مطالعه این موضوع از بلایای صنعتی و زیست محیطی مقیاس بزرگ در دهه هشتاد میلادی سرچشمه گرفت. این امر، مهم ترین فرآیند در روابط عمومی تلقی می شود.
سه عنصر در بحران، مشترک هستند: (الف) تهدید سازمان، (ب) عنصر غافلگیری و (ج) زمان کوتاه برای تصمیم گیری. محققین استدلال می کنند که «بحران، فرآیند دگرگون شدگی است که در آن سیستم قدیمی دیگر نمی تواند حفظ شود». بنابراین چهارمین عنصر تعریف کننده کیفیت پیش می آید، یعنی تغییر نیاز. اگر نیاز به تغییر نباشد، می توان رویداد را با دقت بیشتری به عنوان یک شکست یا حادثه توصیف کرد.
در این صفحه می توانید لیستی از جدیدترین موضوعات مرتبط با این رشته را مشاهده نمایید. موضوعات این رشته می توانند شامل مواردی همچون مدیریت بحران سازمانی، مدیریت بحران کرونا، مدیریت بحران شهری، مدیریت بحران در ورزش، مدیریت بحران در ایران و … باشند. بر خلاف مدیریت ریسک، که شامل ارزیابی تهدیدات بالقوه و یافتن بهترین راهها برای اجتناب از تهدیدها میباشد، مدیریت بحران شامل مقابله با تهدیدات قبل، حین و پس از وقوع است. رشته ای است در زمینه وسیع تر مدیریت که متشکل از مهارت ها و تکنیک های مورد نیاز برای شناسایی، ارزیابی، درک و کنار آمدن با یک موقعیت جدی از لحظه ای است که برای اولین بار رخ می دهد تا زمانی که مراحل بهبودی شروع می شود.
این ابزار، یک سیستم مدیریت مبتنی بر موقعیت است که شامل نقشها و مسئولیتهای روشن و الزامات سازمانی مرتبط با فرآیند در سطح شرکت می باشد. واکنش باید شامل اقدامات در زمینه های زیر باشد: پیشگیری از بحران، ارزیابی، مدیریت و پایان دادن به آن. هدف این فرآیند، آمادگی مناسب برای مقابله با بحران، اطمینان از واکنش سریع و مناسب، حفظ خطوط شفاف گزارش و برقراری ارتباطات در صورت وقوع و موافقت با قوانین برای پایان دهی به آن است.