بازاریابی سبز

مقاله رایگان بازاریابی سبز

در این صفحه می توانید مجموعه ای از جدیدترین مقالات در حوزه بازاریابی سبز را مشاهده نمایید. این مقالات از ژورنال های معتبر بین المللی دریافت شده اند و ترجمه تخصصی آنها نیز توسط تیمی از بهترین مترجمین رشته مدیریت انجام شده و با هزینه ای تقریبا رایگان، می توانید از سایت، دریافت نمایید. لازم به ذکر است که ترجمه مقالات در محیط ورد (WORD) تایپ شده و دارای فرمت doc یا docx می باشد.

بازاریابی سبز، بازاریابی محصولاتی است که به لحاظ زیست محیطی، ایمن فرض می شوند و شامل طیف وسیعی از فعالیت ها از جمله اصلاح محصول، تغییرات در فرایند تولید، بسته بندی پایدار و همچنین اصلاح تبلیغات است. با این حال، تعریف این اصطلاح که در آن معانی متعددی با یکدیگر در تضاد و تلاقی هستند، کار ساده ای نیست، نمونه ای از این موارد، وجود تعاریف اجتماعی، زیست محیطی و خرده فروشی مختلف است که به این اصطلاح پیوست شده اند. سایر اصطلاحات مشابه مورد استفاده، شامل بازاریابی زیست محیطی و بازاریابی اکولوژیکی است. همه این اصطلاحات بخش هایی از رویکرد بازاریابی جدید بوده که نه تنها تفکر و عملکرد بازاریابی موجود را متمرکز، تنظیم یا تقویت می کنند، بلکه به دنبال به چالش کشیدن این رویکردها و ارائه دیدگاه های متفاوتی هستند. به بیان دقیق تر، این حوزه متعلق به گروهی از رویکردها بوده که به دنبال بررسی عدم تناسب بین بازاریابی، آنگونه که در حال حاضر انجام می شود و واقعیت های اکولوژیکی و اجتماعی محیط بازاریابی گسترده تر است.

این مفهوم اشاره به شیوه توسعه و تبلیغ محصولات بر اساس پایداری محیطی درک شده یا واقعی آن ها دارد. نمونه هایی از آن شامل تبلیغات کاهش انتشار گازهای گلخانه ای مرتبط با فرایند تولید محصول یا استفاده از مواد بازیابی پس از مصرف برای بسته بندی محصول است. برخی شرکت ها نیز ممکن است با اهدای بخشی از درآمد حاصل از فروش خود به طرح های زیست محیطی مانند کاشت درخت، خودشان را به عنوان شرکت های آگاه از عوامل زیست محیطی به بازار معرفی کنند. هنگامی که فعالیت های شرکت ها در این حوزه، با سرمایه گذاری های قابل توجه یا تغییرات عملیاتی صورت نگیرد، این شرکت ها ممکن است به دلیل تبلیغات نادرست یا گمراه کننده مورد انتقاد قرار گیرند. این عمل گاهی اوقات به عنوان شستشوی سبز نامیده می شود.

مقاله بازاریابی سبز

مقاله بیس بازاریابی سبز

در این صفحه می توانید جدیدترین موضوعات و مقالات بیس مربوط به مبحث بازاریابی سبز را مشاهده نمایید. مقالات انگلیسی با فرمت PDF را می توانید به صورت کاملا رایگان از سایت دریافت کرده و به عنوان مقاله بیس پروپوزال و پایان نامه خود، استفاده نمایید.

بازاریابی سبز یکی از مولفه های حرکت گسترده تر به سمت شیوه های کسب و کار آگاهانه از نظر اجتماعی و زیست محیطی است. به طور فزاینده ای، مشتریان از شرکت ها انتظار دارند که به تعهد خود در زمینه بهبود عملکردشان در کنار معیارهای مختلف زیست محیطی، اجتماعی و حاکمیتی، عمل کنند. بدین منظور، بسیاری از شرکت ها، بیانیه های تاثیر اجتماعی را به طور مداوم توزیع می کنند که در آن به صورت دوره ای پیشرفت خود را در رسیدن به این اهداف گزارش می کنند. این حوزه، فرایند تبلیغ محصولات و خدمات بر اساس مزایای زیست محیطی آن ها است. این محصولات و خدمات ممکن است به لحاظ زیست محیطی، سازگار بوده و یا به شیوه ای سازگار با محیط زیست، تولید شوند.

هنگامی که شرکت ها، سازگار با محیط زیست هستند، ممکن است محصولات خود را به شیوه های زیر تولید کنند:

  • تولید به شیوه پایدار
  • بدون مواد سمی یا مواد تخریب کننده لایه ازن
  • تولید از مواد بازیافتی یا توانایی بازیافت
  • تولید از مواد تجدید پذیر
  • عدم استفاده از بسته بندی بیش از حد
  • طراحی قابل ترمیم و انجام بازاریابی سبز توسط شرکت هایی که متعهد به توسعه پایدار و مسئولیت اجتماعی شرکتی هستند

اکثر سازمان ها تلاش می کنند تا شیوه های تجاری پایداری را اجرا کنند. این شرکت ها می دانند که می توانند محصولات خود را برای مصرف کنندگان، جذاب تر سازند و در عین حال، هزینه های بسته بندی، حمل و نقل، مصرف انرژی و آب و موارد دیگر را نیز کاهش دهند.

علاوه بر این، کسب و کارها به طور فزاینده ای پی برده اند که می توانند سطح بالایی از مسئولیت اجتماعی را از خود نشان دهند که منجر به افزایش وفاداری به برند در میان مشتریان آگاه به جامعه خواهد شد. مانع کلیدی برای شیوه های کسب و کار پایدار مانند تدارکات سبز، هزینه کوتاه مدت آن است. سبز شدن کسب و کار معمولا هزینه بیشتری در پیش خواهد داشت، اما در دراز مدت، مزایای زیادی را نیز به همراه خواهد داشت. سبز شدن، شرکت ها را قادر می سازد تا اعتماد و وفاداری مشتریان خود را جلب کنید. مشارکت های این حوزه عبارتند از:

  • برجسته تر شدن در محیط های رقابتی
  • کاهش تاثیر منفی محصول بر محیط زیست
  • صرفه جویی در انرژی، کاهش استفاده از منابع طبیعی و ردپای کربن
  • تولید محصولات قابل بازیافت
  • بهبود اعتبار کسب و کار
  • ورود مخاطب جدید به بازار
  • تضمین پیشرفت و توسعه بلند مدت
  • پیاده سازی نوآوری ها
  • کسب درآمد بالاتر

با استفاده از بازاریابی سبز، شرکت ها، دارای فرصتی عالی برای تغییر به سمت بهتر شدن سیاره ما و حمایت از افراد آگاه جهت کمک به محیط زیست خواهند بود. با ایجاد محصولات پایدار، شرکت ها خواهان کاهش اثرات منفی محصولات زائد بر طبیعت هستند.

مقالات ترجمه شده

نماد اعتماد الکترونیکی

پشتیبانی

logo-samandehi