در این صفحه می توانید لیستی از جدیدترین مقالات در مبحث بازاریابی سلامت را مشاهده نمایید. این مقالات از ژورنال های معتبر بین المللی دریافت شده اند و فایل PDF آنها را می توانید به صورت کاملا رایگان از سایت، دانلود نمایید.
بازاریابی سلامت، رویکردی برای ارتقای سلامت عمومی بوده که از اصول و نظریه های بازاریابی سنتی در کنار استراتژی های مبتنی بر علوم برای محافظت و ارتقای سلامت جوامع مختلف استفاده می کند و شامل ایجاد، برقراری ارتباط و ارسال پیام هایی به مردم در رابطه با پیشگیری، ارتقا و حفظ سلامت است. بازاریابی سلامت یکی از راه هایی است که منجر به ایجاد تحولاتی در حوزه پزشکی و خدمات حفاظت از سلامت مانند بیمه شده است. بازاریابی اجتماعی در حوزه سلامت، یکی از مباحثی بوده که در چند سال اخیر، نظر بسیاری از پژوهشگران این حوزه را به خود جلب کرده است.. استراتژی بازاریابی از چهار اصل سنتی بازاریابی پیروی می کند:
بازاریابی سلامت، اصطلاحی بوده که به ندرت در مراقبت سلامت عمومی و رشته های مرتبط استفاده می شود. بازاریابی اجتماعی یا ارتباطات بازاریابی منسجم به طور رایج در سلامت عمومی و رشته های دیگر برای اشاره به چارچوب های برنامه ریزی مبتنی بر بازاریابی برای ارتباطات سلامت عمومی، استفاده می شود.
بازاریابی مراقبت از سلامت، یک فرایند ارتباط استراتژیک بوده که برای جذب مشتریان مراقبت بهداشتی، هدایت آن ها در مسیر مراقبت بهداشتی خود و درگیر نگه داشتن با سیستم سلامت، طراحی شده است.
استراتژی های پیچیده بازاریابی مراقبت بهداشتی شامل تاکتیک های آفلاین و آنلاین هدفمند، چند کاناله و بسیار بخش بندی شده برای ایجاد تعامل و تسریع رشد شرکت است. سیستم های سلامت، موفقیت تلاش های بازاریابی خود را از طریق معیارهای خاصی که همسو با شاخص های کلیدی عملکرد و بازگشت سرمایه بازاریابی است، مورد سنجش قرار می دهند.
در این صفحه لیستی از مقالات مرتبط با موضوع بازاریابی سلامت، ارائه شده است. این مقالات توسط تیمی از بهترین مترجمین رشته مدیریت، و به صورت کاملا تخصصی، ترجمه شده اند. ترجمه مقالات در محیط ورد (WORD) بوده و کاملا قابل ویرایش و شخصی سازی می باشند.
بازاریابی سلامت، فرایند ایجاد، برقراری ارتباط و ارائه اطلاعات درباره مراقبت بهداشتی است که از انواعی از حوزه ها از جمله ارتباطات، بازاریابی، آنالیز مراقبت بهداشتی و البته مراقبت از بیمار تشکیل شده است. این فرآیند یک عملکرد چند رشته ای بوده که از اصول بازاریابی سنتی و پیشگیری مبتنی بر علم و ارتقای سلامت، استفاده می کند. بازاریابی، بخش ضروری مراقبت از سلامت مدرن است. متخصصان و موسسات این حوزه، دارای اهداف بازاریابی مشابه با هر کسب و کار دیگری هستند، و این اهداف عبارتند از:
سوالی که در این زمینه پیش می آید این است که نحوه مشارکت بازاریابی مراقبت بهداشتی در تحقق این اهداف به چه صورت است؟ این کار توسط آموزش، اطلاع رسانی و ایجاد انگیزه در افراد با پیام های پزشکی، نشان دادن ارتباط بین مراقبت سلامت و نیازهای مردم و استفاده از پتانسیل فناوری برای ارائه مراقبت بهداشتی منسجم، صورت می گیرد.