در این صفحه می توانید جدیدترین مقالات مربوط به مبحث بازاریابی رسانه های اجتماعی را مشاهده نمایید. این مقالات از ژورنال های معتبر بین المللی در این حوزه، دریافت شده اند و می توانید فایل PDF آنها را به صورت رایگان از سایت، دانلود نمایید.
بازاریابی از طریق رسانه اجتماعی، استفاده از پلتفرم ها و وب سایت های رسانه اجتماعی جهت تبلیغ محصول یا خدمات است. اگرچه اصطلاحات بازاریابی الکترونیکی و بازاریابی دیجیتال هنوز در دانشگاه ها رایج است، اما این حوزه برای محققان و حرفه ای ها، در حال محبوب تر شدن است. اکثر پلتفرم های این حوزه، دارای ابزارهایی جهت تحلیل داده داخلی هستند که شرکت ها را قادر به ردیابی پیشرفت، موفقیت و مشارکت در کمپین های تبلیغاتی می سازد. شرکت ها به واسطه این ابزارها می توانند به طیفی از ذینفعان، از جمله مشتریان فعلی و بالقوه، کارکنان فعلی و بالقوه، روزنامه نگاران، وبلاگ نویسان و عموم مردم بپردازند. در سطح استراتژیک، این رشته شامل مدیریت کمپین های بازاریابی، دولت، تعیین محدوده (مانند استفاده فعال تر یا غیرفعال تر) و ایجاد فرهنگ مطلوب شرکتی است.
هنگام استفاده از این ابزارها، شرکت ها می توانند به مشتریان و کاربران اینترنت اجازه دهند تا محتوای تولید شده توسط کاربر (مانند نظرات آنلاین، بررسی محصول و غیره) را که به عنوان رسانه کسب شده نیز شناخته می شود به جای استفاده از کپی تبلیغات تهیه شده توسط بازاریاب، پست کنند.
در این صفحه می توانید لیستی از موضوعات و مقالات مربوط به بازاریابی رسانه ها و شبکه های اجتماعی را مشاهده نمایید. این مقالات توسط تیمی از بهترین مترجمین رشته مدیریت و به صورت کاملا تخصصی، ترجمه شده اند. فایل ورد (WORD) ترجمه مقالات با فرمت doc یا docx را می توانید با قیمتی تقریبا رایگان از سایت، خریداری نموده و همان لحظه دریافت نمایید.
اصطلاح بازاریابی از طریق شبکه اجتماعی، اشاره به استفاده از رسانه های اجتماعی برای بازاریابی محصولات و خدمات شرکت ها دارد. این ابزار، راهی برای شرکت ها فراهم ساخته تا با مشتریان موجود در تعامل بوده و به مشتریان جدید، دست پیدا کنند، در عین حال به آن ها اجازه می دهد تا فرهنگ، رسالت یا لحن مورد نظر خود را تبلیغ کنند. این ابزارها دارای ابزارهای تحلیل داده هدفمند بوده که به بازاریاب ها، امکان پیگیری تلاش های موفق را می دهد.
لازم به ذکر است که رسانه اجتماعی، نحوه عملکرد ما را به عنوان جامعه از جمله نحوه برقراری ارتباط ما با همدیگر را تغییر داده است. در چند سال گذشته، کسب و کارها نیز توجهات زیادی را به پلتفرم های محبوب این حوزه نشان داده اند. این کسب و کارها شروع به استفاده از این سایت ها برای پیشبرد منافع خود کرده اند. چون این سایت ها قادر به تغییر رفتار مصرف کننده هستند.
این ابزارها به بازاریابان امکان می دهند تا طیف وسیعی از تاکنیک ها و استراتژی ها را برای تبلیغ مطالب خود و مشارکت مردم، به کار گیرند. بسیاری از این ابزارها به کاربران اجازه می دهند که اطلاعات دقیق جغرافیایی، جمعیتی و شخصی خود را ارائه کنند که این مساله به مدیران این امکان را می دهد تا پیام های خود را مطابق با نیازهای کاربران ارائه دهند. استراتژی اصلی مورد استفاده در این حوزه، توسعه پیام ها و مطالبی است که کاربران با خانواده، دوستان و همکاران خود به اشتراک می گذارند. این استراتژی، متکی بر تبلیغات کلامی بوده و دارای چندین مزیت است. اول، دسترسی پیام ها به شبکه ها و کاربرانی که مدیر ممکن است در غیر اینصورت قادر به دسترسی آن ها نباشد را افزایش می دهد، دوم، محتوای به اشتراک گذاری شده هنگام ارسال توسط شخصی که گیرنده او را می شناسد و به وی اعتماد دارد، به صورت ضمنی تایید می شود.
استراتژی های این حوزه شامل ایجاد محتوای مهم است. این بدان معناست که توجه کاربر را به خود جلب کرده و احتمال انجام یک عمل دلخواه مانند خرید یک محصول یا به اشتراک گذاری مطالب با دیگران را در شبکه آن ها، افزایش می دهد. بازاریاب ها، محتوایی که ایجاد کرده اند را به سرعت بین کاربران پخش می کنند. این ابزارها باید مشتریان را تشویق به ایجاد و به اشتراک گذاری مطالب شخصی خود مانند نظرات خود درباره محصول کند. این مساله در صنعت بازاریابی به عنوان “رسانه اکتسابی” خوانده می شود.