رفتار مصرف کننده

مقاله رفتار مصرف کننده PDF

در این صفحه می توانید جدیدترین مقالات انگلیسی با موضوع رفتار مصرف کننده را مشاهده نمایید. این مقالات از ژورنال های معتبر و مطرح بین المللی، دریافت شده اند و فایل PDF آنها را می توانید به صورت رایگان از سایت، دانلود نمایید. رفتار مصرف کننده اشاره به مطالعه نحوه تحقق نیازها و خواسته های مشتریان توسط افراد و سازمان ها با انتخاب، خرید و استفاده از کالاها، ایده ها و خدمات است. این فرآیند همان اقدامات و فرایندهای تصمیم گیری افرادی است که کالاها و خدمات را برای مصرف شخصی، خریداری می کنند. به گفته محققین، این موضوع اشاره به مطالعه مصرف کنندگان و نحوه رفتار آن ها هنگام تصمیم گیری برای خرید محصولی که نیازهای آن ها را تحقق می بخشد، دارد. همچنین به مطالعه اقدامات مصرف کنندگان که آن ها را به سمت خرید و استفاده از محصولاتی خاص سوق می دهد، اشاره می کند. مطالعه این موضوعات، برای بازاریاب ها بسیار مهم است، چون می توانند انتظارات مصرف کنندگان را درک کنند و به درک این که چه چیزی باعث خرید یک محصول توسط مصرف کننده می شود نیز کمک خواهد کرد. ارزیابی نوع محصولات مورد علاقه مصرف کنندگان برای عرضه این محصولات به بازار، بسیار مهم است. بازاریاب ها می توانند علایق مصرف کنندگان را درک کرده و تلاش های بازاریابی خود را بر اساس این یافته ها، طراحی کنند.

مطالعات مربوط به رفتار خرید مصرف کننده درباره موقعیت های مختلف مانند آنچه مصرف کنندگان می خرند، دلیل خرید آن ها، زمان خرید، تعداد دفعات خرید و موارد دیگر است. درک رفتار مصرف کننده برای یک شرکت به منظور کسب موفقیت برای فروش محصولات فعلی و همچنین عرضه محصول جدید، ضروری است. هر مصرف کننده دارای افکار و نگرش متفاوتی درباره خرید یک محصول خاص است. در صورتی که شرکت نتواند واکنش آنها نسبت به یک محصول را درک کند، به احتمال زیاد، فروش آن محصول با شکست مواجه خواهد شد. به دلیل تغییر مد، فناوری، روندها، سبک زندگی، درآمد و عوامل مشابه دیگر، رفتار مصرف کننده نیز تغییر می کند. یک بازاریاب باید عواملی که در حال تغییر هستند، را درک کند، به گونه ای که تلاش های بازاریابی می تواند بر همین اساس، هماهنگ شود.

این مبحث همان مطالعه افراد، گروه ها یا سازمان ها و همه فعالیت های مربوط به خرید و استفاده کالاها و خدمات است. رفتار مصرف کننده شامل نحوه تاثیر احساسات، نگرش ها و ترجیحات مصرف کننده بر رفتار خرید است. این مبحث در دهه چهل تا پنجاه میلادی به عنوان یک رشته مجزا در بازاریابی ظهور کرد، اما به یک علم اجتماعی بین رشته ای تبدیل شد که شامل ترکیبی از عناصر روان شناسی، جامعه شناسی، انسان شناسی اجتماعی، قوم شناسی، بازاریابی و اقتصاد (به ویژه اقتصاد رفتاری) است.

پژوهش های این رشته نیز به طور رسمی به بررسی کیفیت افراد مانند جمعیت شناسی، سبک زندگی شخصی و متغیرهای رفتاری (مانند نرخ استفاده، مناسبت استفاده، وفاداری، حمایت از برند و تمایل به ارائه ارجاعات) به منظور درک خواسته ها و الگوهای مصرف افراد، می پردازد. این مبحث به بررسی اثرات بر مصرف کننده از گروه های اجتماعی مانند خانواده، دوستان، ورزش و گروه های مرجع تا جامعه (تاثیرگذاران بر برند، رهبران عقیده) می پردازد. این ابزار، نقش مهمی در دستیابی به بازاریابی موثر و کارامد دارد.

رفتار مصرف کننده

مقاله ترجمه شده رفتار مصرف کننده

در این صفحه، لیستی از مقالات و موضوعات مربوط به رفتار مصرف کننده قرار داده شده است. ترجمه فارسی این مقالات نیز توسط تیمی از بهترین مترجمین رشته مدیریت و به صورت کاملا تخصصی، انجام شده است. ترجمه ها در قالب فایل ورد (WORD) انجام شده و دارای فرمت doc یا docx می باشند. سوال مهمی که در این موضوع بایستی مطرح شود این است که رفتار مصرف کننده در بازاریابی چیست؟ بازاریابی بسیار فراتر از ایجاد یک عبارت جذاب یا صدایی است که مردم، روزها می خوانند. درک رفتار مصرف کننده یک جنبه حیاتی از بازاریابی است. این موضوع شامل مطالعه نحوه تصمیم گیری افراد درباره آنچه می خرند، خواسته ها، نیازها و اقدام آن ها در رابطه با یک محصول، خدمات یا شرکت است. درک این موضوع برای آگاهی از این که مشتریان بالقوه به محصول یا خدمات جدید چه واکنشی نشان می دهند، بسیار مهم است. همچنین به شرکت ها در شناسایی فرصت هایی که در حال حاضر برآورد نشده، نیز کمک می کند.

عوامل موثر بر رفتار مصرف کننده

برای درک کامل نحوه تاثیر رفتار مصرف کننده، سه عامل مهم در بازاریابی وجود دارد که درک این سه عامل یعنی عوامل روانی، شخصی و اجتماعی بر رفتار مصرف کننده، بسیار مهم است.

عوامل روانشناختی

در زندگی روزمره، مصرف کنندگان تحت تاثیر بسیاری از مسائل که منحصر به افکار آن هاست، قرار می گیرد. عوامل روانشناختی می تواند شامل درک یک نیاز یا موقعیت، توانایی فرد برای یادگیری و درک اطلاعات و نگرش فرد باشد. هر شخص بر اساس درک و نگرش خود، به پیام بازاریابی واکنش نشان می دهد. بنابراین، بازاریاب ها باید این عوامل روانشناختی را هنگام ایجاد کمپین ها در نظر بگیرند تا اطمینان حاصل کنند که کمپین آن ها برای مخاطب هدفشان، جذاب خواهد بود.

عوامل شخصی

عوامل شخصی آن دسته از ویژگی ها بوده که خاص یک فرد است و ممکن است مربوط به افراد دیگر در همان گروه نباشد. این ویژگی ها ممکن است شامل نحوه تصمیم گیری یک فرد، عادات و علایق و افکار منحصر به فرد آن ها باشد. هنگام در نظر گرفتن عوامل شخصی، تصمیمات تحت تاثیر سن، جنسیت، پیشینه، فرهنگ و دیگر مسائل شخصی نیز قرار می گیرد. به عنوان مثال، یک فرد مسن به احتمال زیاد رفتارهای مصرف کننده متفاوتی نسبت به یک فرد جوان تر از خود نشان می دهد، به این معنا که آن ها به طور متفاوتی اقدام به انتخاب محصول کرده و پول خود را صرف خرید کالاهایی می کنند که ممکن است برای نسل جوان، جالب نباشد.

عوامل اجتماعی

سومین عاملی که دارای تاثیر قابل توجهی بر رفتار مصرف کننده است، ویژگی های اجتماعی است. اثرگذاران اجتماعی، کاملا متنوع بوده و می تواند شامل خانواده، تعامل اجتماعی، اجتماعات کاری یا مدرسه یا هر گروهی از افراد که فرد به آن ها وابسته است، باشد. همچنین می تواند شامل طبقه اجتماعی فرد که شامل درآمد، شرایط زندگی و سطح تحصیلات است، نیز باشد. عوامل اجتماعی بسیار متنوع بوده و آنالیز آن ها هنگام توسعه برنامه های بازاریابی، دشوار است. با این حال، در نظر گرفتن عوامل اجتماعی در رفتار مشتری، بسیار مهم است، چون این عوامل، تا حد زیادی بر نحوه پاسخ افراد به پیام های بازاریابی و تصمیم گیری های خرید، تاثیرگذار هستند. به عنوان مثال، استفاده از یک سخنگوی معروف می تواند بر رفتار خرید خریداران موثر باشد.

مقالات ترجمه شده

نماد اعتماد الکترونیکی

پشتیبانی

logo-samandehi