دانلود ترجمه مقاله بررسی قصد خرید مصرف کننده در بازاریابی رسانه های اجتماعی آنلاین
عنوان فارسی |
بررسی قصد خرید مصرف کننده در بازاریابی رسانه های اجتماعی آنلاین: مطالعه موردی تیک تاک |
عنوان انگلیسی |
Investigating consumer purchase intention in online social media marketing: A case study of Tiktok |
کلمات کلیدی : |
  رسانه های اجتماعی آنلاین؛ بازاریابی رسانه های اجتماعی آنلاین؛ مدل لذت، تحریک پذیری و سلطه؛ تجربه تچان؛ قصد خرید |
درسهای مرتبط | بازاریابی رسانه های اجتماعی |
تعداد صفحات مقاله انگلیسی : 9 | نشریه : ELSEVIER |
سال انتشار : 2023 | تعداد رفرنس مقاله : 71 |
فرمت مقاله انگلیسی : PDF | نوع مقاله : ISI |
پاورپوینت : ندارد | وضعیت ترجمه مقاله : انجام نشده است. |
1. مقدمه 2. چارچوب نظری و فرضیات 3. روش تحقیق 4. نتایج 5. بحث و بررسی و نتیجه گیری 6. محدودیت ها و جهت گیری های تحقیقاتی آینده
چکیده – بازاریابی آنلاین رسانه های اجتماعی به یک رویکرد اصلی بازاریابی تبدیل شده است که حجم فروش بزرگ و در حال رشد دارد. با توجه به لذت، انگیختگی، سلطه گری و نظریه غرقگی، این پژوهش به طور تجربی روابط میان ارزش درک شده، تجربه از غرقگی (جریان)، لذت عاطفی، و تمایل به خرید را با یک نظرسنجی پرسشنامه ای از 257 مشتری تیک تاک زیرمجموعه بازاریابی رسانه های اجتماعی آنلاین در چین را بررسی می کند. این نتایج نشان می دهد که ارزش لذتی و ارزش سودگرایانه رابطه مثبتی با تمایل به خرید مشتری دارند. لذت عاطفی واسطه رابطه میان ارزش درک شده و تمایل به خرید است، در حالی که تجربه غرقگی یا جریان رابطه میان ارزش لذت و لذت عاطفی و میان لذت عاطفی و تمایل به خرید را به طور مثبت تعدیل می کند. این پژوهش نشریات بازاریابی آنلاین رسانه های اجتماعی در ارتباط با تمایل به خرید مشتری را بسط می دهد. این نتایج الزاماتی برای پژوهش های آتی و برای کاربران و بازاریاب ها ارائه می کند. مقدمه: رسانه های اجتماعی یک ابزار یکپارچه ارتباطی [1،2] برای تسهیل ارتباط میان دوستانی است که مسیر آنها برای مبادله و تولید اخبار و اطلاعات اهمیت دارد [3]. به تازگی استفاده از رسانه های اجتماعی در ایجاد ارتباط و تبلیغ محصولات و خدمات موجود یا تازه به دلیل تاثیر قابل توجه در رفتار خرید مشتری، رشد قابل توجهی نشان داده است [4]. در نتیجه ظهور رسانه های اجتماعی آنلاین توجه مشتری به بکارگیری بازاریابی رسانه ای سنتی را کاهش داده است [5]. در نتیجه رسانه های اجتماعی نه تنها پلتفرم آنلاینی برای مشتریان جهت ارتباط و اشتراک گذاری زندگی است، بلکه به عنوان یک مسیر بازاریابی آنلاین، پلتفرمی برای خرید لباس، خوراک و ملزومات روزمره است [6].
پروپوزال مرتبط با این مقاله | دانلود پروپوزال نقش رسانه اجتماعی و مدیریت مشتری مدار در بهبود فرآیند ارتباط با مشتری |
Online social media marketing has become a mainstream marketing approach, with huge and rising sales volume. Drawing on the pleasure-arousal-dominance model and flow theory, this study empirically investigates the relationships among perceived value, flow experience, emotional pleasure, and purchase intention by using a questionnaire survey of 257 consumers of Tiktok subordinating to online social media marketing in China. The results indicate that hedonic value and utilitarian value are positively associated with consumer purchase intention, respectively. Emotional pleasure mediates the relationship between perceived value and purchase intention, while flow experience positively moderates the relationships between hedonic value and emotional pleasure and between emotional pleasure and purchase intention. This study extends the online social media marketing literature related to consumer purchase intention. The results provide implications for future research and for operators and marketers. Introduction: Social media is an integrated communication tool [1,2] to facilitate connections between friends, whose channel becomes an important route for the exchange and production of news and information [3]. The adoption of social media has recently shown enormous growth in communicating and promoting new or existing products or services because of its significant effect in affecting consumer buying behavior [4]. From this, the emergence of online social media has decreased the interest of consumers towards employing traditional medial marketing [5]. As a result, social media is not only an online platform for consumers to communicate and share their lives, but also a platform for consumers to buy clothes, food and daily necessities as an online marketing channel [6].
دیدگاهها
هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.