دانلود ترجمه مقاله بررسی مسئولیت اجتماعی فردی به عنوان عنصری کلیدی برای ارتقاء CSR
عنوان فارسی |
بررسی مسئولیت اجتماعی فردی به عنوان عنصری کلیدی برای ارتقاء CSR |
عنوان انگلیسی |
Introducing Personal Social Responsibility as a key element to upgrade CSR |
کلمات کلیدی : |
  مسئولیت پذیری اجتماعی شرکت؛ مسئولیت پذیری اجتماعی مصرف کننده؛ مسئولیت پذیری اجتماعی فرد؛ چارچوب تئوریک؛ اخلاق |
درسهای مرتبط | مدیریت منابع انسانی |
تعداد صفحات مقاله انگلیسی : 18 | نشریه : ELSEVIER |
سال انتشار : 2017 | تعداد رفرنس مقاله : 90 |
فرمت مقاله انگلیسی : PDF | نوع مقاله : ISI |
پاورپوینت : ندارد | وضعیت ترجمه مقاله : انجام نشده است. |
1. مقدمه 2. روش تحقیق 3. بحث و بررسی 4. نتیجه گیری
مسئولیت اجتماعی شرکت (CSR)، به عنوان پاسخی به تقاضای روزافزون جوامع نسبت به داشتن مسئولیت پذیری و اخلاق بیشتر، سازمان های دولتی و خصوصی شفاف تر مطرح شده است. هرچند استراتژی های این شرکت ها بدون وجود یک تحول موازی در رفتارهای فردی افراد نمی تواند تحقق یابد؛ هرچند که وجود این بحث ها در زمینه های اجتماعی و اقتصادی جهت کسب فضا صورت می گیرد. گرچه مقالات مربوط به رفتار مصرف کننده به درستی گرایشات اخلاقی در دهه های گذشته را مورد توجه قرار داده است، ولی شهروندان نه تنها باید مسئولیت انتخاب های خود را بپذیرند، بلکه بایستی نسبت به تاثیر تصمیمات روزانه خود بر روی اقتصاد، محیط زیست و محیط اجتماعی زندگی خود آگاه باشند. این مقاله مسئولیت اجتماعی فردی را از منظر یک مفهوم جدید که بر مبنای مفاهیم مسئولیت اجتماعی شرکتی است مطرح کرده و یک چارچوب نظری را به عنوان نقطه شروع برای تحقیقات تجربی آتی فراهم می آورد.
Corporate Social Responsibility has emerged as a response to the increasing demand of societies to have more responsible, ethical, transparent and respectable public and private organizations. However, these corporate strategies cannot be a reality without a parallel evolution on individual responsible behaviors, aligned with the claimed premises and values that are gaining space in the social and economic fields. Although literature on consumer behavior has correctly addressed new tendencies of ethical consumption during the last decades, citizens should be responsible not only of their purchasing choices, but also of the influence that their daily acts and decisions will have on the economic, social and environmental spheres of life. This article introduces Personal Social Responsibility as a new concept, based on the concepts of Corporate and Consumer Social Responsibility, providing a theoretical framework as a starting point for future empirical research.
دیدگاهها
هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.