دانلود ترجمه مقاله عملکرد مالی و مسئولیت اجتماعی شرکت
عنوان فارسی |
عملکرد مالی و مسئولیت اجتماعی شرکت: شواهد تجربی از تایوان |
عنوان انگلیسی |
Financial performance and corporate social responsibility: Empirical evidence from Taiwan |
کلمات کلیدی : |
  مسئولیت اجتماعی شرکت؛ عملکرد مالی؛ CSRHub؛ آسیا؛ تایوان |
درسهای مرتبط | مسئولیت اجتماعی شرکت |
تعداد صفحات مقاله انگلیسی : 11 | نشریه : ELSEVIER |
سال انتشار : 2018 | تعداد رفرنس مقاله : 34 |
فرمت مقاله انگلیسی : PDF | نوع مقاله : ISI |
پاورپوینت : ندارد | وضعیت ترجمه مقاله : انجام نشده است. |
1. مقدمه 2. مروری بر مقالات و توسعه فرضیات 3. داده ها و روش تحقیق 4. نتایج 5. نتیجه گیری
مقدمه: مقالات نشان می دهند که تفاوت های قابل توجهی در ابتکارات مسئولیت اجتماعی شرکت ها (CSR، در آینده) در کشورهای غربی و شرقی وجود دارد (باین، بودی و مکینتاش، 2007؛ هاه و فریمن، 2014؛ والفورد، 2005؛ ووکوچ، 1990؛ یانگ و ریورس ، 2009). یک روش تجربی برای بررسی شیوه های CSR در کشورهای غربی / شرقی این است که چگونه شرکت های چندملیتی رویکردهای CSR شرکت های مادر خود را با شیوه های محلی در بازارهای نوظهور، هم تراز کنند. رویکرد دیگر برای بررسی این تفاوت ها این است که چگونه CSR برای شرکت های آسیایی تحت جهانی سازی کار می کند، که در آن صنایع و بنگاه ها به سوی شیوه های معمول در سراسر جهان حرکت می کنند. این مطالعه، روش دیگری را با بررسی رابطه بین CSR و عملکرد مالی شرکت ها در مورد شرکت های تایوانی ارائه می دهد. تئوری ذینفع (فریمن، 1984) بیان می کند که یک شرکت مسئول اجتماعی متعهد به طور همزمان به منافع همه ذینفعان توجه می کند. ارتباط CSR با عملکرد مالی شرکت ها، زمانی بیشتر آشکار می شود که سرمایه گذاران و سهامداران اصلی به شرکت هایی که حساس هستند پاداش داده و به نگرانی های ذینفعان خود توجه می کنند. هدف از این تحقیق این است که بررسی کنیم چگونه سرمایه گذاران برای شرکت های دارای تصویر / شهرت خوب در میان چهار بعد CSR یعنی حکومتداری، جامعه، کارمندان و محیط زیست، پاداش در نظر می گیرند. داده ها از پایگاه داده CSRHub برای شرکت های ذکر شده در تایوان بدست آمد. شرکت های تایوانی یک آزمایشگاه خوب برای آزمون رابطه بین CSR و عملکرد مالی شرکت های تحت جهانی سازی در کشورهای آسیایی هستند. از سوی دیگر، شرکت های تایوانی ارزش هایی که در رابطه با تجارت آسیا به وجود آمده است، از قبیل ایجاد روابط ویژه و تمایز قابل توجه بین "خودی" و "بیگانه" (انگ و لونگ، 2000) و سیاست های ضعیف تر ارتباط دهنده CSR با اشتغال را در معرض قرار می دهند (ولفورد، 2005). از سوی دیگر، شرکت های تایوانی در معرض جهانی شدن قرار دارند که رقابت سازمانی و شرکتی را شکل می دهند. به ویژه، صادرات در تایوان حدود 70 درصد از کل تولید ناخالص داخلی، به ویژه کالاهای صنعتی (98٪ در سال 2017، از جمله محصولات الکترونیکی و اطلاعات و ارتباطات) را شامل می شود. شرکای اصلی صادرات تایوان عبارتند از ایالات متحده آمریکا، اروپا، ژاپن، کشورهای آسه آن و چین و هنگ کنگ.
Introduction: The literature suggests that there are significant differences in corporate social responsibility (CSR, hereafter) initiatives across Western and Eastern countries (Baughn, Bodie, and McIntosh, 2007; Hah & Freeman, 2014; Welford, 2005; Wokutch, 1990; Yang & Rivers, 2009). One way to empirically explore CSR practices inWestern/Eastern countries is to examine how the subsidiaries of multinational enterprises align the CSR approaches of their parent firms with local practices in emerging markets. Another approach to exploring these differences is to investigate how CSR works for Asian firms under globalization, in which industries and firms are moving toward practices common around the world. The current study takes the second approach by examining the link between CSR and corporate financial performance for Taiwan firms. Stakeholder theory (Freeman, 1984) suggests that a socially responsible firm devotes attention simultaneously to the interests of all appropriate stakeholders. The link of CSR to corporate financial performance can further be established once investors and key stakeholders reward firms that are sensitive and accouns to stakeholders' concerns. The purpose of this study is to investigate how investors reward firms with good image/reputation across the following four CSR dimensions: Governance, Community, Employees, and Environment. Data is drawn from the CSRHub database for companies listed in Taiwan. Taiwan companies are a good laboratory for testing the relationship between CSR and corporate financial performance under globalization in Asian countries. On one hand, Taiwan companies have been exposed to the values associated with Asian business, such as the cultivation of special relationships and a substantial distinction between ‘insiders’ versus ‘outsiders’ (Ang & Leong, 2000), and weaker policies associating CSR with employment (Welford, 2005). On the other, Taiwan companies are exposed to globalization, which shapes organizational and firm competitiveness. In particular, exports in Taiwan account for around 70 percent of total GDP, predominantly by industrial goods (98% in 2017, including electronics and information & communication products). Taiwan's main exports partners include the USA, Europe, Japan, ASEAN countries, and China & Hong Kong.
دیدگاهها
هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.