دانلود ترجمه مقاله تأثیر مسئولیت اجتماعی شرکت و بازاریابی داخلی بر تعهد سازمانی و قصد ترک شغل
عنوان فارسی |
تأثیر مسئولیت اجتماعی شرکت و بازاریابی داخلی بر تعهد سازمانی و قصد ترک شغل |
عنوان انگلیسی |
Effects of corporate social responsibility and internal marketing on organizational commitment and turnover intentions |
کلمات کلیدی : |
  مسئولیت اجتماعی شرکت؛ بازاریابی داخلی؛ کارمند؛ تعهد سازمانی؛ مقاصد ترک شغل |
درسهای مرتبط | مدیریت؛ هتل داری؛ مدیریت گردشگری |
تعداد صفحات مقاله انگلیسی : 8 | نشریه : ELSEVIER |
سال انتشار : 2015 | تعداد رفرنس مقاله : 42 |
فرمت مقاله انگلیسی : PDF | نوع مقاله : ISI |
پاورپوینت :
ندارد سفارش پاورپوینت این مقاله |
وضعیت ترجمه مقاله : انجام شده و با خرید بسته می توانید فایل ترجمه را دانلود کنید |
1. مقدمه 2. پیشینه نظری و توسعه فرضیات 3. متد و روش 4. نتایج 5. نتیجه گیری
در این تحقیق اثرات چهار بعد مسئولیت اجتماعی شرکتی (CSR) (یعنی مسئولیت های اجتماعی، قانونی، اخلاقی و بشردوستانه) و پنج بعد بازاریابی داخلی (IM) (یعنی سیستم رفاهی، آموزش، غرامت و پاداش، ارتباطات، حمایت مدیریتی) بر تعهد سازمانی کارکنان (OC)، قصد ترک شغل کارکنان (TI) در صنعت کازینو مورد بررسی قرار گرفته است. بر اساس داده های تحقیق جمع آوری شده از 310 کارمند که برای یک شرکت کازینو کار می کنند، روابط با استفاده از تحلیل عامل تایید، تجزیه عامل مرتبه ی دوم، و مدل سازی معادلات ساختاری مورد بررسی قرار گرفت. نتایج حاکی از آن است که ادراک کارکنان از CSR و IM به طور مثبت با OC و به طور منفی با TI ارتباط است، و این نشان می دهد که اضافه کردن برنامه های CSR به برنامه های موجود در IM احتمالا باعث بهبود نگرش کارمندان از کار مانند OC می شود و این به نوبه ی خود باعث کاهش TI می شود. این مطالعه با بررسی مفهومی وتجربی مولفه های CSR و IM در محیط کازینو، به منابع علمی کمک می کند.
This study examined the effects of four aspects of corporate social responsibility (CSR) (i.e., economic, legal, ethical, and philanthropic responsibility) and five aspects of internal marketing (IM) (i.e., welfare system, training, compensation, communication, and management support) on employees’ organizational commitment (OC) and turnover intentions (TI) in the casino industry. Based on survey data collected from 310 employees working for a casino company, the relationships were examined using confirmatory factor analysis, second-order factor analysis, and structural equation modeling. The results indicate that both employees’ perceptions of CSR and IM are positively related to their OC and negatively to their TI, suggesting that adding CSR programs to existing IM programs is likely to improve desirable employee work attitudes such as OC, which in turn contributes to decreasing TI. This study makes a contribution to the literature by conceptually and empirically evaluating CSR and IM dimensions simultaneously in the casino environmen
محتوی بسته دانلودی:
PDF مقاله انگلیسی ورد (WORD) ترجمه مقاله به صورت کاملا مرتب
دیدگاهها
هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.