دانلود ترجمه مقاله درک پیوند بین مسئولیت اجتماعی شرکتی و رفتار سبز کارمندان
عنوان فارسی |
درک پیوند بین مسئولیت اجتماعی شرکتی و رفتار سبز کارمندان |
عنوان انگلیسی |
Understanding the link between CSR and employee green behaviour |
کلمات کلیدی : |
  مسئولیت اجتماعی شرکتی؛ رفتار سبز؛ بهزیستی کارمندان؛ هنجارهای زیست محیطی شخصی؛ راهبرد زیست محیطی |
درسهای مرتبط | مدیریت منابع انسانی |
تعداد صفحات مقاله انگلیسی : 12 | نشریه : ELSEVIER |
سال انتشار : 2021 | تعداد رفرنس مقاله : 124 |
فرمت مقاله انگلیسی : PDF | نوع مقاله : ISI |
پاورپوینت : ندارد | وضعیت ترجمه مقاله : انجام نشده است. |
1. مقدمه 2. نظریه و توسعه فرضیات 3. روش تحقیق 4. تحلیل داده ها و نتایج 5. بحث و بررسی و نتیجه گیری 6. محدودیت ها و جهت گیری هایی برای تحقیقات آتی
چکیده – این مطالعه به بررسی تاثیر مسئولیت اجتماعی شرکتی بر رفتار سبز کارمندان از طریق بهزیستی و هنجارهای زیست محیطی شخصی کارمندان می پردازد. بعلاوه، نقش تعدیل کننده راهبرد زیست محیطی هتل بر این روابط نیز بررسی می گردد. اعتبار مدل پیشنهادی با استفاده کردن از 988 کارمند هتل تائید گردید. یافته ها نشان داد که مسئولیت اجتماعی شرکتی یک محرّک کلیدی برای رفتار سبز کارمندان است. هنجارهای زیست محیطی شخصی نیز یک محرّک کلیدی برای رفتار سبز می باشد. علاوه بر این، یافته ها حاکی از این است که راهبرد زیست محیطی هتل این روابط را تعدیل می کند. یافته های این مطالعه، دانش ما درباره پیامدهای اجتماعی مسئولیت اجتماعی شرکتی را غنی و پُربار می سازد. پیامدهای عملی کلیدی توجیه و تبیین گردیده است. مقدّمه: " بدون اِجماع ذی نفعان داخلی و انجام موفّقیت آمیز کار، هرچقدر و هرگونه درباره مسئولیت اجتماعی شرکتی برای افراد بیرونی فریاد بزنید، خواب و خیالی بیش نیست" ( اوپوکا- داکوا و همکاران، 2018، ص.580). مسئولیت اجتماعی شرکتی بازتابی از ابتکاراتی است که یک شرکت برای اثرگذاری مثبت بر جامعه و کمک به بهزیستی جامعه اجرا می کند. هدف اصلی از فّعالیت های مسئولیت اجتماعی شرکتی، بیشینه سازی اثرات مثبت شرکت ها و کمینه سازی اثرات منفی شرکت ها بر جامعه است ( لو، 2020؛ پومرینگ و جانسون، 2009؛ سو و سوانسون، 2019) . طی چند سال گذشته، تعدادی از مطالعات ( بولتون و ماتّیلا، 2015؛ دی آکونتو و همکاران، 2020؛ اِرتونا و همکاران، 2019؛ فاروق و سلام، 2020؛ خطیب اغلو و همکاران، 2019 ؛ هِندرسِن، 2007؛ آیرز و یارویس، 2019؛ کیم و همکاران، 2020؛ لی، سونگ، و همکاران، 2013 الف، ب؛ رئو و سینگال، 2020؛ والگر و هوانگ، 2019) مسئولیت اجتماعی شرکتی را در بستر گردشگری و مهمان نوازی بررسی کرده اند.
This study examines the influence of CSR on employee green behaviour through employee well-being and personal environmental norms. Furthermore, it examines the moderating role of hotel environmental strategy on these relationships. The proposed model was validated using of 988 hotels’ employees. The findings revealed that CSR is a key driver of employee green behaviour. Employee well-being and personal environmental norms partially mediate this relationship. Personal environmental norms is a key driver of green behaviour. Furthermore, the findings indicate that hotel environmental strategy moderates these relationships. The findings of this study enrich our knowledge about the social outcomes of CSR. A key practical implications are justified and explained. Introduction: “Without the internal stakeholder's consensus and achievement of the work, whatever and however you raise your voice on CSR to externals, it is all a castle in the air” (Opoku-Dakwa et al., 2018, p. 580). Corporate social responsibility (CSR) reflects the initiatives that a company performs to positively influence on society and contribute to its welfare. The main aim of CSR activities is to maximise the companies positive influences and to minimise its negative influences on society (Luu, 2020; Pomering & Johnson, 2009; Su & Swanson, 2019). Over the past few years, a number of studies (Bolton & Mattila, 2015; Chi et al., 2019; D'Acunto et al., 2020; Ertuna et al., 2019; Farooq & Salam, 2020; Hatipoglu et al., 2019; Hendersen, 2007; Iyer & Jarvis, 2019; Kim et al., 2020; Lee et al., 2013a, Lee et al., 2013b; Rhou & Singal, 2020; Volgger & Huang, 2019) have examined CSR in the tourism and hospitality context.
دیدگاهها
هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.