دانلود ترجمه مقاله مسئولیت اجتماعی شرکت: دیدگاه های نهادی و ذینفعان
عنوان فارسی |
مسئولیت اجتماعی شرکت: تکامل از طریق دیدگاه های نهادی و ذینفعان |
عنوان انگلیسی |
Corporate social responsibility: Evolution through institutional and stakeholder perspectives |
کلمات کلیدی : |
  اقتصاد تجاری؛ مسئولیت اجتماعی شرکت؛ نظریه نهادی؛ نظریه ذینفعان |
درسهای مرتبط | مسئولیت اجتماعی شرکت |
تعداد صفحات مقاله انگلیسی : 7 | نشریه : ELSEVIER |
سال انتشار : 2016 | تعداد رفرنس مقاله : 65 |
فرمت مقاله انگلیسی : PDF | نوع مقاله : ISI |
پاورپوینت : ندارد | وضعیت ترجمه مقاله : انجام نشده است. |
1. مقدمه 2. مروری بر مقالات: ریشه ها و مبانی، حرکت به سمت تغییر در مدل تجاری مسئولیت پذیر 3. سازماندهی و نهادینه سازی مسئولیت اجتماعی شرکت 4. نتیجه گیری، بحث و بررسی و مسیرهای آتی
این مقاله، یک مرور ادبی ساختار یافته در مورد مسئولیت اجتماعی شرکتی، از منشاء و تکامل این موضوع، به عنوان زمینه و رشته پژوهشی، تا کنون، را ارائه می دهد. همچنین یک بررسی مقاله در مورد مشارکت های اصلی نویسندگان و موسسات در ارتباط با ارتقاء و ترویج مسئولیت اجتماعی ارائه می شود که بر دو گرایش مکمل هم که به عنوان پشتیبانی نظری اهمیت زیادی به خود جلب کرده اند: یعنی نظریه موسساتی و رویکرد ذینفع، تمرکز کرده است. تعدادی از بحث و جدل های بوجود آمده در این سالها در مورد این مفهوم نیز به بحث گذاشته می شوند. مقدمه: پیچیدگی روز افزون و تلاطم محیط، شرکت ها را وادار به توسعه و ایجاد مدل های مدیریت رقابتی با هدف بدست آوردن حاشیه سود در کوتاه مدت و علاوه بر آن، برآورده کردن انتظارات متوازن جامعه و ذینفعان مختلف دخیل در فعالیتهایش در درازمدت، کرده است (کرین و همکاران، 2008؛ سولانو و همکاران، 2015). با توجه به این الزامات برای شرکت ها، «مسئولیت اجتماعی شرکتی» (CSR) در سالهای اخیر به عنوان ابزاری کلیدی ادعا شده است که به شرکت ها در برآورده کردن این فشارهای محیطی و همچنین در نتیجه، بهبود رقابت پذیری خود، بهبود دهد (آگویلرا و همکاران، 2007؛ بولوتا و پیتلیس، 2014؛ کارول و شابانا، 2010). تحلیل مفهوم CSR آشکار می کند که در دراز مدت، سازمان ها نقشی اقتصادی اساسی و انحصاری در جامعه داشته اند و در نتیجه مشارکت فعالی در توزیع کالا و خدمات و تولید ثروت و اشتغال از خود نشان داده اند.
This article presents a structured review of the literature about corporate social responsibility, from the origins and evolution of the discipline, as a field of research, until the present. A review is also presented on the main contributions of authors and institutions in relation to the promotion of social responsibility, focusing on two complementary trends that have gained prominence as theoretical support: institutional theory and stakeholder approach. Some controversies and discussions generated in the years around the concept are also discussed. Introduction: The increasing complexity and turbulence of the environment provokes that firms should develop competitive management models aimed not only at obtaining profit margins in the short term, but also to meet the balanced expectations of society and the different stakeholders involved in its activities in the long-term (Crane et al., 2008, Solano et al., 2015). Regarding these requirements for companies, corporate social responsibility (CSR) has been proclaimed in recent years as a key tool that helps companies to meet these environmental pressures as well as to improve its competitiveness as a result (Aguilera et al., 2007, Boulouta and Pitelis, 2014, Carroll and Shabana, 2010). The analysis of the concept CSR reveals that for a long period of time, organizations have played a fundamental and exclusive economic function in society, contributing actively in the distribution of goods and services, and the generation of wealth and employment.
دیدگاهها
هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.