دانلود ترجمه مقاله پاسخ مصرف کنندگان به اقدامات CSR: نقش نگرش و تصویر برند
عنوان فارسی |
پاسخ مصرف کنندگان به اقدامات CSR: نقش واسطه گرانه نگرش برند و تصویر برند |
عنوان انگلیسی |
Consumer's response to CSR activities: Mediating role of brand image and brand attitude |
کلمات کلیدی : |
  نگرش برند؛ تصویر برند؛ مزیت رقابتی؛ CSR؛ FMCG؛ واسطه گری و میانجی گری؛ کیفیت درک شده؛ ادراک؛ تمایل به خرید؛ فرآیند SPSS؛ استراتژی؛ توسعه پایدار |
درسهای مرتبط | مسئولیت اجتماعی شرکت |
تعداد صفحات مقاله انگلیسی : 11 | نشریه : Wiley |
سال انتشار : 2018 | تعداد رفرنس مقاله : 96 |
فرمت مقاله انگلیسی : PDF | نوع مقاله : ISI |
پاورپوینت : ندارد | وضعیت ترجمه مقاله : انجام نشده است. |
1. مقدمه 2. مروری بر مقالات 3. روش تحقیق 4. تحلیل و نتایج 5. نتیجه گیری و بحث و بررسی
چکیده – مسئولیت اجتماعی شرکتی (CSR) اصطلاحی می باشد که در رشته های مدیریت بخوبی به آن اشاره شده است و اهداف تجاری و ارزش های اجتماعی را بهم پیوند می دهد. CSR به عنوان یک رویکرد استراتژیک مورد استفاده قرار گرفته و از طریق استنتاج اهداف تجاری و اجتماعی فراگیر، تمایز رقابتی به وجود می آورد. سازمان ها بر این باورند که حسن نیت ایجاد شده توسط فعالیت های CSR، سبب اعطای مزیت رقابتی استراتژیک و توسعه پایدار می گردد. هدف از این مطالعه، اندازه گیری مستقیم یا غیرمستقیم تأثیر فعالیت های CSR در قصد خرید می باشد؛این تحقیق بدین منظور پرسشنامه ساختاریافته ای را تهیه کرده و پاسخ شهروندان هندی برای خرید محصولات از شرکت های FMCG که در صدر لیست هزینه هایCSR قرار دارد را جمع آوری کرده و برای اعتبارسنجی نتایج از مدل سازی معادلات ساختاری استفاده کرده است. یافته ها حاکی از آن است که مشتریان جزئیات CSR را بطور ناخودآگاه پردازش می کنند و ممکن است جزئیات را به صراحت به خاطر نیاورند، اما به احتمال زیاد این برند را با توجه به نگرش های مثبتی که پشت سر آن می آید، درمجموعه مورد توجه خود جای می دهند. مقدمه: میزان زیاد رقابت در بین مسکن های اشتراکی در دنیای امروز، بمنظور محافظت از مشتریان وفادار خود به لحاظ حداکثر ارزش، زمینه برای ایجاد استراتژی های برندسازی قوی و مؤثر را فراهم کرده اند. با افزایش شدید فشارهای رقابتی، مدیران مجبور می شوند انتظارات مشتری را تغییر دهند (قدسوار، 2008). به طور کلی، مردم محصولات را بیشتر برحسب برندهایشان ارزیابی می کنند تا پیشنهادات محصول؛ آنها صرف نظر از ارزش های عملکردی، به بررسی ارزش های عاطفی و اجتماعی مرتبط با برند نیز می پردازند؛ سطح درگیری با برند با سطح ارتباطی که آنها ایجاد می کنند، افزایش می یابد. مطالعات گذشته نشان می دهد که مصرف کنندگان به تدریج توجه بیشتری به مسئولیت اجتماعی شرکتی (CSR) می کنند و انتظارات آنها نسبت به شرکت ها برای حفظ مسئولیت اجتماعی و اخلاقی افزایش می یابد و مشتاق می شوند تا بدانند که شرکت ها چگونه فعالیت هایCSR را انجام می دهند (داوکینز و لوئیس، 2003؛ اشملتز، 2012). به طور طبیعی، بازاریاب ها اهمیت بیشتری به CSR می دهند. با افزایش آگاهی های محیطی در مورد نابرابری اجتماعی و رسوایی های در حال ظهور شرکتی، این اجبار برای شرکت ها بوجود می آید که از دستورالعمل های قانونی و مسئولیت حل این مسائل پیروی کنند که این امر بسیار فراتر از اهداف مالی می باشد. به طور مشابه، عملکرد اجتماعی و محیطی، یک عنصر مهم در رتبه بندی شهرت شرکت محسوب می شود (بِبینگتون، لاریناگا-گونزالز و مونوا-ابادیا، 2008). ترکر (2009) CSR را به عنوان مسئولیتی فراتر از منافع تجاری تعریف کرد که تأثیر مثبتی بر ذینفعان دارد. بیشتر تحقیقات اولیه، CSR را بعنوان مجموعه ای از اقدامات خیرخواهانه تعریف می کنند؛ اما این روند در حال تغییر است و مدیران، CSR را به عنوان تلاش های استراتژیک در جهت ایجاد ارزش و توان افزایی ارزش یک سازمان مشاهده می کنند (استود، شائو، دوبینسکی و ویلسون، 2014). CSR به تلاش های قانونی، مشروع و مهم رهبران تجاری تبدیل شده است (گلب و استراوسر، 2001). اکثر شرکت هایی که علاقمند به رفاه عمومی هستند، خود را به فعالیت های تجاری متعهد می کنند تا تغییراتی در جامعه ایجاد کنند.
Corporate social responsibility (CSR) is a well‐touted term in management disciplines that connects the business goals and societal values. CSR is used as a strategic approach that gives competitive differentiation through coagulation of both business and overarching societal goals. Organizations believe that goodwill created by CSR activities bestows the strategic competitive advantage and sustainable development. The objective of the study is to measure the impact of CSR activities on purchase intention either directly or indirectly; for this purpose, the study has administered a structured questionnaire and collected responses from Indian citizens purchasing products from FMCG companies topping the CSR spending list and used structural equation modeling to validate the results. The findings suggest that customers process CSR details unconsciously and may not remember the explicit detail, but they are more likely to include the brand in the consideration set evoked by positive attitudes trailing behind. INTRODUCTION: A high degree of competition between corporate houses in today's world have paved the way for building strong and effective branding strategies for protecting loyal customers in terms of value maximization. With intensified levels of competitive pressures, managers are forced to adapt changing customer expectations (Ghodeswar, 2008). Generally, people evaluate brands on account of more than the product offering; apart from the functional values, they also look at the emotional and social values associated with the brand; the level of involvement with the brand goes up with the level of associations they make. Past studies have indicated that consumers are progressively becoming more concerned toward corporate social responsibility (CSR) and raising their expectations toward companies for maintaining social and ethical responsibility and are keen to know how firms handle CSR activities (Dawkins & Lewis, 2003; Schmeltz, 2012). Naturally, marketers started giving greater importance to CSR. With growing environmental awareness about social disparity and emerging corporate scandals, there exists compulsion for companies to abide by legal guidelines and responsibility for solving these issues, which are far beyond financial aims. Similarly, social and environmental performance pose a significant element in corporate reputation ranking (Bebbington, Larrinaga‐Gonzalez, & Moneva‐Abadia, 2008). Turker (2009) defined CSR as a responsibility beyond the business interest with a positive effect on the stakeholders. Most of the early researches define CSR as a panoply of charitable efforts; but the trend is changing and managers view CSR as strategic efforts directed toward value creation and value enabling for an organization (Staudt, Shao, Dubinsky, & Wilson, 2014). CSR has become the legal, legitimate, and critical endeavors for business leaders (Gelb & Strawser, 2001). The majority of the companies with an interest in public welfare commit themselves in business activities that bring changes to the society.
دیدگاهها
هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.