عنوان فارسی |
توسعه مزیت رقابتی از طریق فرهنگ سازمانی، اشتراک گذاری دانش و نوآوری سازمانی |
عنوان انگلیسی |
Expanding competitive advantage through organizational culture, knowledge sharing and organizational innovation |
رشته مرتبط |
  مدیریت دانش |
درسهای مرتبط | روش تحقیق و نمونه پروپوزال کارشناسی ارشد برای پایان نامه |
اصول نگارش : رعایت شده و بر طبق استانداردهای وزارت علوم تهیه شده است | سال تهیه : 1403 |
فرمت تهیه : ورد (قابل ویرایش) و پی دی اف (pdf) | کیفیت نگارش : طلایی |
پاورپوینت این پروپوزال را چگونه میتوانم تهیه کنم؟ |
سفارش پاورپوینت این پروپوزال |
1. بیان مساله 2. اهمیت و ضرورت تحقیق 3. پیشینه تحقیق 4. اهداف تحقیق 5. فرضیه های تحقیق 6. مدل تحقیق 7. سوالات تحقیق 8. تعریف واژگان و اصطلاحات فنی و تخصصی 9. بیان جنبه نوآوری تحقیق 10. روش تحقیق 11. منابع فارسی و انگلیسی
این پروپوزال دارای یک مقاله بیس نیز می باشد که در انتهای همین صفحه می توانید به طور رایگان، اقدام به مشاهده و دریافت آن نمایید. این پروپوزال از روی یک مقاله بیس مربوط به سال 2021 تهیه شده است.
رقابت پذیری کسب و کار را نمی توان بدون فرهنگ سازمانی در نظر گرفت، زیرا تقریباً تمام پیشرفت های کسبوکار از طریق فرهنگ با عملکرد بالا صورت گرفته است. محققین بر اهمیت این موضوع تأکید کرده اند، زیرا به طور قابل توجهی بر نگرش کارکنان تأثیر می گذارد و تا حد زیادی به عملکرد سازمانی کمک می کند. فرهنگ سازمانی همان ارزش ها، باورها یا ادراکات مشترک کارکنان از سازمان و محیط آن می باشد. در مقالات مرتبط با این حوزه، چهار نوعشناسی فرهنگی مبتنی بر «فرهنگ خلاق، کیفیت، حمايتگر و سازنده» وجود دارد، با این حال در برخی از تحقیقات نیز، چهار فرهنگ از قبیل «انطباقپذیری، درگیر شدن در کار، مأموریت و سازگاری» معرفی شده اند. انطباق پذیری و مأموریت، برون محور هستند، در حالی که درگیر شدن در کار و سازگاری، درون محور می باشند. در مقالات بعدی نیز این ساختار، اصلاح شده و یک مدل چارچوب ارزش رقابتی (CVF) با چهار نوعشناسی فرهنگ که عبارتند از فرهنگ ادهوکراسی، سلسله مراتبی، بازار و قبیله ای، ایجاد شده اند. این نوعشناسیهای فرهنگی مبتنی بر انعطافپذیری و ثبات هستند و معمولاً برای پیشبرد عملکرد شرکت در نظر گرفته میشوند. بنابراین، فرهنگ سازمانی، پیامدهای خردمندانه ای برای ترویج یا ممانعت از تسهیم دانش و فعالیتهای نوآورانهای دارد که بر عملکرد کسبوکار تأثیر میگذارند.
بطور ویژه، منابع دانش و نوآوری برای دستیابی به مزیت رقابتی، قابل مصور و موفقیت بلندمدت در محیط کسب و کار رقابتی، امری ضروری تلقی می شوند. اشتراک گذاری دانش، به منظور دستیابی شرکت های تجاری به نتایج مطلوب، مهم است، زیرا میتواند به تولید منابع دانش جدید از طریق همکاری و به طور قابلتوجهی به ایجاد مهارتهای حل مسئله کمک کند، آگاهی از فرآیندهای تصمیمگیری شریک را افزایش میدهد، زیرا داراییهای مبتنی بر دانش برای موفقیت در زمینه کسب مزیت رقابتی، حیاتی هستند. با این حال، تنها داشتن منابع دانش، توان بهبود عملکرد کلی شرکت را ندارد؛ حفظ و تسهیم دانش به منظور مدیریت صحیح دانش و غلبه بر بسیاری از مشکلات و روی آوردن به دارایی های فکری و بهرهوری، ضروری هستند. به عنوان مثال، ارتباطات مبتنی بر دانش، اعتماد و احترام متقابل ایجاد می کند و موجب ایجاد فرهنگ دانش محور و نوآوری می شود.
این پروپوزال برای دوره کارشناسی ارشد رشته مدیریت آماده شده و تمامی ساختارهای استاندارد پروپوزال نویسی نیز در آن، رعایت گردیده است؛ این ساختارها شامل بیان مساله، ضرورت انجام تحقیق، اهداف، فرضیات، پیشینه پژوهش، روش تحقیق و … هستند. مطمئنا یکی از بهترین روش ها برای دانشجویان در راستای آشنایی بیشتر با این ساختارها، مطالعه نمونه پروپوزال های آماده و استاندارد می باشد. همچنین به واسطه مطالعه این نمونه پروپوزال می توان با مسیرهای پژوهشی جدیدی نیز آشنا شده و موضوعات پژوهشی جدیدی نیز برای تحقیقات آینده یافت.
این پروپوزال در محیط ورد (WORD) آماده شده و در ادامه نیز بخشی از آن و همچنین فایل مقاله بیس مربوط به آن، قرار داده شده است:
نوآوری، بار مفهومی «نوپایی»، «موفقیت» و «تغییر» را به همراه دارد. اهمیت نوآوری سازمانی در سازمان ها، هم در فرآیند و هم در پیامدها ارزیابی شده است. به بیان دقیق تر، نوآوری سازمانی، یک منبع اساسی از مزیت رقابتی به شمار می آید و سازمان های نوآور تا حدودی در اتخاذ روش ها و قابلیت های جدید برای ایجاد فرصت های جدید و استفاده از فرصت های پیشرفت کسبوکار موجود، انعطاف پذیر هستند. بنابراین، پیشرفت سازمانی از طریق اشتراک دانش و نوآوری سازمانی، یک راه سازنده برای دستیابی به رقابت و برتری کسبوکار را نشان می دهد. قبل از آن، مطالعه ای تأیید کرد که فرهنگ سازمانی، مقدمه ای از این دو مقوله است و برای پروبال دادن به عملکرد یک شرکت به حساب می آید. علاوه بر این، تاکید می شود که فرهنگ سازمانی یکی از عوامل تعیین کننده برای مدیریت دانش و نوآوری سازمانی محسوب می شود. شواهد تجربی نشان می دهد که فرهنگ سازمانی تا حد زیادی به رشد این دو مقوله در سازمان، کمک می کند، همچنین اشتراک دانش و نوآوری سازمانی، ابزارهای قدرتمندی برای کسب مزیت رقابتی محسوب می شوند.
اهداف مشخص این پروپوزال عبارتند از:
در حال حاضر مزيت رقابتي بسياري از كشورها، متکی به توانمندسازی نیروی انسانی می باشد كه استفاده بهينه ساير منابع را فراهم می کنند. امروزه موفقيت سازمانها، وابسته به تعداد نيروي انساني نيست بلكه به كيفيت و سطح توانمندي منابع انساني مرتبط مي باشد. مزیت رقابتی سازمان تحت تاثیر فرهنگ بازار محور و استفاده از خط مشی منعطف منابع انسانی، می تواند به مزیت رقابتی پایدار تبدیل شود که توسط رقبا قابل تقلید نباشد. بررسی در نوع خاص عملکردی که بر مزیت رقابتی سازمان تاثیر گذار باشد، از دیدگاه بقا و پیشبرد سازمانی دارای ارزش نوینی است، از همین رو تحقیق حاضر با توجه به کم نظیر بودن خود، از جنبه های نوآوری خاصی برخوردار می باشد.
لازم به ذکر است که مقاله بیس مربوط به این پروپوزال نیز ترجمه شده و با کلیک روی لینک زیر می توانید به آن دسترسی داشته باشید:
دیدگاهها
هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.