عنوان فارسی |
مطالعه ای بر اهمیت کار تیمی و توانمندسازی رهبری در بهبود اشتراک گذاری دانش کارکنان (مطالعه موردی: کارکنان اداره آموزش و پرورش در رشت) |
عنوان انگلیسی |
A Study on the Importance of Teamwork and Leadership Empowerment in Improving Employees Knowledge Sharing (Case Study: Education Department Employees in Rasht) |
رشته مرتبط |
  مدیریت دانش؛ مدیریت منابع انسانی |
درسهای مرتبط | روش تحقیق و نمونه پروپوزال کارشناسی ارشد برای پایان نامه |
اصول نگارش : رعایت شده و بر طبق استانداردهای وزارت علوم تهیه شده است | سال تهیه : 1403 |
فرمت تهیه : ورد (قابل ویرایش) و پی دی اف (pdf) | کیفیت نگارش : طلایی |
پاورپوینت این پروپوزال را چگونه میتوانم تهیه کنم؟ |
سفارش پاورپوینت این پروپوزال |
1. بیان مساله 2. اهمیت و ضرورت تحقیق 3. پیشینه تحقیق 4. اهداف تحقیق 5. فرضیه های تحقیق 6. مدل تحقیق 7. سوالات تحقیق 8. تعریف واژگان و اصطلاحات فنی و تخصصی (به صورت مفهومی و عملیاتی) 9. بیان جنبه نوآوری تحقیق 10. روش تحقیق 11. منابع فارسی و انگلیسی
این پروپوزال دارای یک مقاله بیس نیز می باشد که در انتهای همین صفحه می توانید به طور رایگان، اقدام به مشاهده و دریافت آن نمایید.
به عنوان یک فرآیند سازمانی، اشتراک گذاری دانش نقش اساسی را در ایجاد ایده های جدید و فرصت های شغلی ایفا می کند. دانش ارتباطی موثر با بهبود عملکرد و در نهایت بهبود نتایج مالی، بازاریابی و نتایج کلی سازمان داشته، و کلیه افراد سازمانی درگیر از آن بهره می برند. با این حال، در عمل، اشتراک گذاری ناکافی مانع اصلی مدیریت مؤثر دانش است. بنابراین، درک رفتار اشتراک گذاری دانش کارکنان پیامدهای مهمی برای سازمانها دارد. اگرچه شواهد تجربی برخی از پویایی های پیچیده در به اشتراک گذاری دانش را به طور کلی کشف کرده است، تحقیقات معدودی وجود دارد که چگونگی اشتراک گذاری دانش افراد در سازمان را توضیح می دهد. به ویژه ، درک عمیق از به اشتراک گذاری دانش در تیمها مطلوب است زیرا طرح مبتنی بر تیم به طور گسترده توسط سازمانهای معاصر اتخاذ می شود. در حدود 82 درصد از شرکتها با 100 کارمند یا بیشتر دارای سازوکار مبتنی بر تیم هستند و طرح های شغلی مشترک و شیوه های کار نیازمند کار گروهی است. بنابراین، درک این نکته که چگونه عوامل مرتبط با تیم بر رفتار اشتراک گذاری دانش افراد تأثیر می گذارد ضروری است. با توجه به اینکه این افراد واقعاً دانش را ایجاد، اشتراک گذاری و از آن استفاده می کنند، یک سازمان نمی تواند به طور موثری از دانش استفاده کند مگر اینکه کارمندان آن مایل باشند تا دانش خود را به اشتراک گذاشته و دانش دیگران را جذب کنند. بنابراین، به اشتراک گذاری دانش در سازمانها می تواند به عنوان یک فرایند چند جانبه و پیچیده تلقی شود که رفتارهای پیچیده انسانی را شامل می شود. این امر به معنای یک عمل داوطلبانه توسط افرادی است که در تبادل دانش شرکت می کنند حتی اگر هیچ فشار اجباری وجود نداشته باشد. این اغلب شامل ارتباط دانش ضمنی است که از طریق کانالهای رسمی گزارش نمی شود و اجبار آن دشوار است. از این رو، به نظر می رسد که مناسب ترین اقدام برای ارتقاء دانش استراتژی های “نرم” با تکیه بر جو و نقش رهبری واحد سازمانی خاص است.
به عنوان یک رفتار اجتماعی، اشتراک گذاری دانش یک فرد ناگزیر از تأثیرات اجتماعی ناشی از افراد دیگر است. افراد باید در معرض دید دیگران باشند تا در معرض تأثیرات اجتماعی قرار بگیرند. محققین عنوان می کنند که محیط اجتماعی فوری منبع مهمی از اطلاعات است که افراد از آنها برای ساختن واقعیت و شکل دادن ادراک ، نگرش و رفتار استفاده می کنند. در حالی که شبکه های اجتماعی متعدد می توانند تأثیرات خود را بر رفتارهای فردی بگذارد ، تحقیقات قبلی در روانشناسی اجتماعی نشان می دهد که تأثیر اجتماعی قوی تری در تیم های کاری اتفاق می افتد زیرا افراد به احتمال زیاد با تیم کاری خود بیشترین ارتباط را دارند و بنابراین تمایل بیشتری را برای رعایت هنجارهای تیمی از خود نشان می دهند. جو تیم به طور قابل توجهی بر درک افراد، باورهای هنجاری و استفاده از فناوری تأثیر گذار است.
این پروپوزال نیز با تاکید بر مباحث فوق، به بررسی تاثیر کار گروهی و توانمندسازی رهبری بر رفتار اشتراک گذاری دانش در بین کارکنان پرداخته و یک مطالعه موردی نیز در آن انجام شده است. ساختارهای استاندارد پروپوزال نویسی در این پروپوزال رعایت شده و در نتیجه می تواند کمک شایان توجهی به دانشجویان در راستای درک بیشتر این ساختارها باشد. همچنین مطالعه این محصول می تواند دیدگاه های جدیدی را برای انجام مطالعات آتی ایجاد نماید.
این پروپوزال در محیط ورد (WORD) آماده شده و در ادامه نیز بخشی از آن و همچنین فایل مقاله بیس مربوط به آن قرار داده شده است:
دیدگاهها
هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.