عنوان فارسی |
یک ارزیابی در زمینه شاخص های مدیریت دانش و نقش آن در هوش سازمانی در انجمن های ورزشی استان کرمان |
عنوان انگلیسی |
An Assessment of Knowledge Management Indicators and Its Role in Organizational Intelligence in Kerman Sports Association |
رشته مرتبط |
  مدیریت دانش؛ مدیریت رفتار سازمانی |
درسهای مرتبط | روش تحقیق و نمونه پروپوزال کارشناسی ارشد برای پایان نامه |
اصول نگارش : رعایت شده و بر طبق استانداردهای وزارت علوم تهیه شده است | سال تهیه : 1403 |
فرمت تهیه : ورد (قابل ویرایش) و پی دی اف (pdf) | کیفیت نگارش : طلایی |
پاورپوینت این پروپوزال را چگونه میتوانم تهیه کنم؟ |
سفارش پاورپوینت این پروپوزال |
1. بیان مساله 2. اهمیت و ضرورت تحقیق 3. پیشینه تحقیق 4. اهداف تحقیق 5. فرضیه های تحقیق 6. مدل تحقیق 7. سوالات تحقیق 8. تعریف واژگان و اصطلاحات فنی و تخصصی (به صورت مفهومی و عملیاتی) 9. بیان جنبه نوآوری تحقیق 10. روش تحقیق 11. منابع
این پروپوزال دارای یک مقاله بیس نیز می باشد که در انتهای همین صفحه می توانید به طور رایگان، اقدام به مشاهده و دریافت آن نمایید.
نقش چارچوب های مدیریت دانش و ساختارهای هوش سازمانی در بهبود عملکرد، موضوعی که در بسیاری از پژوهش های مرتبط با مدیریت رفتار سازمانی مورد توجه قرار گرفته و در این پروپوزال آماده نیز به آن پرداخته شده است. محققین داخلی و خارجی زیادی به بررسی مبحث هوش سازمانی پرداخته اند و در نتیجه منابع متعددی برای این موضوع موجود می باشد که در این تحقیق نیز از جدیدترین آنها استفاده شده است. در همین راستا پژوهشگر می تواند با مبنا قرار دادن این پروپوزال آماده، موضوع مشابهی را برای اهداف دانشگاهی خود انتخاب کرده و آماده نماید. موضوع کلیدی در این بحث، هوش سازمانی بوده و در ادامه به تشریح مختصری از آن می پردازیم:
هوش سازمانی (OI) توانایی و قابلیت یک سازمان برای درک و استفاده از دانش مرتبط با اهداف تجاری اش می باشد. به عبارت دیگر، ظرفیت فکری کل سازمان محسوب می گردد. هوش سازمانی می تواند ارزش های بالقوه ای برای سازمان ها داشته باشد و در نتیجه سازمان ها می توانند با استفاده از آن، نقاط قوت و ضعف خود را در برابر پیچیدگی ها و تغییرات شناسایی کنند. هوش سازمانی شامل مدیریت دانش و یادگیری سازمانی و کاربرد مفاهیم مدیریت دانش در محیط تجاری می باشد، موارد همچون مکانیزم های یادگیری، مدل های جامع و مدل های شبکه ای ارزش تجاری مانند مفهوم کارت امتیازی متوازن. هوش سازمانی شامل توانایی در شناخت شرایط پیچیده و اقدامی موثر و کارآمد در برابر آن برای تفسیر رویدادهای مرتبط می باشد. همچنین در برگیرنده توانایی برای توسعه، به اشتراک گذاری و استفاده از دانش مربوطه برای اهداف تجاری و یادگیری از تجارب قبلی می باشد. با اینکه سازمان ها در گذشته به عنوان مجموعه ای از وظایف، محصولات، خدمات، کارکنان و فرآیندهای درآمدزایی محسوب می شدند، با این حال، امروزه، به عنوان سیستمی هوشمند در نظر گرفته می شوند که برای مدیریت دانش طراحی شده اند. محققان نشان داده اند که سازمان ها با استفاده از اشکال ضمنی دانش بصری، داده های ذخیره شده در شبکه های کامپیوتری، و اطلاعات جمع آوری شده از محیط، در فرآیندهای یادگیری دخیل می گردند و همه این موارد به منظور تصمیم گیری های کارآمدتر مورد استفاده قرار می گیرند. از آنجایی که این فرآیندهای پیچیده شامل تعداد زیادی از افراد دخیل در سیستم های اطلاعاتی می باشد، هوش سازمانی چیزی فراتر از مجموع هوش همه اعضای سازمان بوده و به عنوان سیستمی بزرگتر و جامع تر محسوب می گردد.
در ادامه می توانید بخشی از این پروپوزال را که در قالب ورد (WORD) نگارش شده و نیز فایل مقاله بیس را مشاهده نمایید:
زهره نظام دوست –
خوب بود