دانلود ترجمه مقاله کارآفرین تصمیم گیرنده: مروری بر مقالات

عنوان فارسی

کارآفرین تصمیم گیرنده: مروری بر مقالات

عنوان انگلیسی

The decision-making entrepreneur: Literature review

کلمات کلیدی :

  کارآفرینی؛ اشتغال زایی؛ توسعه پایدار؛ جامعه دانش بنیان

درسهای مرتبط مدیریت کارآفرینی؛ مدیریت استراتژیک
تعداد صفحات مقاله انگلیسی : 41 نشریه : ResearchGate
سال انتشار : 2003 تعداد رفرنس مقاله : 94
فرمت مقاله انگلیسی : PDF نوع مقاله : ISI
پاورپوینت :

دانلود پاورپوینت مقاله کارآفرینی تصمیم گیرنده

وضعیت ترجمه مقاله : انجام شده و با خرید بسته می توانید فایل ترجمه را دانلود کنید
قیمت دانلود ترجمه مقاله
89,400 تومان
فهرست مطالب

1. مقدمه 2. مقدمه ای بر نظریه تصمیم گیری عمومی 3. چارچوب تحلیلی تصمیم گیری استراتژیک در SME ها 4. یافته های تجربی در خصوص تصمیم گیری استراتژیک کارآفرینی

سفارش ترجمه
ترجمه نمونه متن انگلیسی

مقدمه: امروزه، شرکت‌های کوچک و متوسط (SME ها) در اقتصاد بازار مدرن از نقش کلیدی برخوردار هستند. کسب و کارهای کوچک، جزء لاینفک هر ایالت به شمار می آیند. همچنین از آنجائیکه آنها دارای مزایای متعددی هستند، از اینرو در راس اهداف اقتصادی و اجتماعی جامعه قرار میگیرند. بخش SME موارد زیر را شامل می شود: نرخ اشتغال بالاتر؛ پیوستگی منطقه ای و توسعه پایدار؛ خلق نوآوری و تنوع ساختار اقتصاد؛ پذیرش اجتماعی؛ فناوری های جدید برای جامعه دانش بنیان غالبا پویایی های بخش های کوچک و متوسط با نتایج "پژوهش های کمی" در سطح کلان و خرد، تشریح می شود. با این حال، انجام صحیح فعالیت های دولت مستلزم انجام پژوهش های کیفی در سطح خرد می باشد. یافته های بدست آمده حاکی از آن است که، تصمیمات استراتژیک کارآفرینان بایستی به عنوان نیروهای محرکه/ پیشبرنده مستقیم برای پویایی اقتصاد در نظر گرفته شوند. بنابراین با توجه به این موضوع می توان اینگونه عنوان کرد که، مطالعه بر روی فرآیند تصمیم گیری آنها به ارتقاء دانش مکانیسم ها و مشارکت شرکت ها در چرخه اقتصادی دولت و همچنین رشد و شکوفایی جامعه منجر می شود. همچنین لازم به ذکر است که، مشاهده دقیق‌تر رفتار استراتژیک کارآفرینان و انجام پژوهش هایی در رابطه با استدلال مدیریتی در زمینه نحوه عملکرد به یک روش مشخص، به ارتقاء و تقویت دیدگاه سیاست‌گذاران در خصوص نحوه تأثیرگذاری بر محیط شرکت‌ها و فعالیت های مشخصی منجر می شودکه بایستی در استراتژی‌های حکمرانی خود بگنجانند. بنابراین، کسب دانش و انجام یک مطالعه عمیق با هدف شناسایی عوامل "شکست" و "کشمکش" در زمینه رشد حائز اهمیت است. همچنین شایان ذکر است که، جنبه‌های کیفی فرآیند تصمیم‌گیری کارآفرینان به طور گسترده ای توسط EIM با هدف کسب دانش در زمینه نیروی پیشبرنده و عوامل بیان کننده رویکرد مدیریتی استراتژیک در شرکت‌های کوچک و متوسط (SMEs ) مورد مطالعه و بررسی قرار گرفته است. در مطالعه حاضر، مروری بر مقالات فرآیند تصمیم گیری کارآفرینانه انجام می شود. همچنین مرور مقالات به عنوان اطلاعات زمینه ای در زمینه یک مطالعه کیفی مورد استفاده قرار می گیرد که از طریق مطالعات موردی، فرآیند تصمیم‌گیری کارآفرینان کسب‌وکار کوچک در هلند را مورد بررسی قرار می دهد (گیبکوس و ون هوسل، 2003).

نمونه متن انگلیسی مقاله

Introduction: Small and medium sized enterprises (SMEs) play a key role in the modern market economy. The small businesses are the monolith fundament of every prosperous and effectively functioning state. They possess a number of advantages, which place them into the centre of the economic and social goals of society. The sector of the SME is being expected to provide: - higher employment rate; - regional cohesion and sustainable development; - generation of innovation and diversification of the economy structure; - social inclusion; - new technologies for the knowledge-based society. Often the dynamics of the small and medium sized sector is explained by results of "quantitative research" on macro and micro level. Nevertheless, in order to undertake adequate and sound governmental actions, "qualitative research" on micro level is needed. The strategic decisions of the entrepreneurs have to be perceived as the direct driving forces for the dynamics of the economy, hence, a study on their decisionmaking process will enrich the knowledge of mechanisms that drive the companies to participate in the economy life of the state, thus creating growth and prosperity for society. A closer observation of the entrepreneurs’ strategic behaviour and an inquiry on the managerial reasoning to perform in one way or another will broaden the vision of the policy makers of how to influence companies’ environment and what concrete measures to introduce in their strategies of governance. Hence, it is important to acquire knowledge and conduct an in-depth study in order to identify the ‘break’ and ‘pull and push’ factors of growth. These qualitative aspects of the decision-making process of the entrepreneurs have been studied by EIM, which is conducted in order to bring knowledge about the driving force and the factors that explain the strategic managerial approach in the small and medium sized enterprises (SMEs). This study provides a literature overview of the entrepreneurial decision-making process. The literature review is used as background information for a qualitative study, which investigates, by means of case studies, the decision-making process of small business enterpreneurs in the Netherlands (Gibcus and Van Hoesel, 2003). The literature overwiew forms the starting point of a confrontation between the literature on decision-making and the empirical findings of this qualitive study. The research literature suggests significant materials on decision-making. Nevertheless, a limited amount of concrete practical surveys on SMEs exist to confirm or deny the theoretically derived conclusions. These conclusions are mostly concerning the big firms or the start-ups, rarely the attention is focused on established small businesses that meet strategic decisions, which turn the history of the enterprise in a new direction.

توضیحات و مشاهده مقاله انگلیسی

ترجمه این مقاله در 33 صفحه آماده شده و در ادامه نیز صفحه 23 آن به عنوان نمونه قرار داده شده است که با خرید این محصول می توانید، فایل WORD و PDF آن را دریافت نمایید.

محتوی بسته دانلودی:

PDF مقاله انگلیسی ورد (WORD) ترجمه مقاله به صورت کاملا مرتب (ترجمه شکل ها و جداول به صورت کاملا مرتب)
قیمت : 89,400 تومان

دیدگاهها

هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.

اولین نفری باشید که دیدگاهی را ارسال می کنید برای “دانلود ترجمه مقاله کارآفرین تصمیم گیرنده: مروری بر مقالات”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو × سه =

مقالات ترجمه شده

نماد اعتماد الکترونیکی

پشتیبانی

logo-samandehi