دانلود ترجمه مقاله اخلاق تجارت، تصمیم گیری های راهبردی و بهره وری شرکت
عنوان فارسی |
اخلاق تجارت، تصمیم گیری های راهبردی و بهره وری شرکت |
عنوان انگلیسی |
Business ethics, strategic decision making, and firm performance |
کلمات کلیدی : |
  مدیریت استراتژیک؛ تحلیل SWOT؛ تصمیم گیری استراتژیک |
درسهای مرتبط | مدیریت استراتژیک |
تعداد صفحات مقاله انگلیسی : 5 | نشریه : ELSEVIER |
سال انتشار : 2007 | تعداد رفرنس مقاله : 28 |
فرمت مقاله انگلیسی : PDF | نوع مقاله : ISI |
پاورپوینت :
ندارد سفارش پاورپوینت این مقاله |
وضعیت ترجمه مقاله : انجام شده و با خرید بسته می توانید فایل ترجمه را دانلود کنید |
1. اهمیت تصمیم گیری استراتژیک 2. ارتباط مدیریت استراتژیک و اخلاق 3. اخلاق کسب و کار: ضروری ولی ناکافی 4. خلاصه و نتیجه گیری
اخلاق تجارت: مفید اما ناکافی فرآیندهای مورداستفاده شرکتها برای مدیریت منابع بهشدت در توسعه مزیت رقابتی حائز اهمیت هستند (سیرمون، هیت و ایرلند، 2007)؛ بنابراین، توسعه یک سیستم تصمیمگیری باکیفیت بالا در یک شرکت میتواند بهعنوان پایهای برای مزیت رقابتی در نظر گرفته شود. بااینحال، پیامدهای عملکرد روی شرکتهایی که از فرآیندهای تصمیمگیری اخلاقی پیروی میکنند، احتمالاً غیرمستقیم هستند. استفاده از رویکرد تصمیمگیری اخلاقی توسط مدیران استراتژیک میتواند انتظارات ذینفعان را برآورده کند، اما بعید است که بازدهی بالاتر از میانگین تولید کند. اگرچه نگرشهایی که مدیران استراتژیک نسبت به مسائل اخلاقی دارند، مطمئناً رفتار ذهنی در سراسر شرکت را تحت تأثیر قرار میدهند، مزیت رقابتی حاصل از مدیریت استثنایی منابع است. ازآنجاییکه انتظارات اخلاقی بهراحتی قابلمشاهده هستند، توانایی تصمیمگیری که این انتظارات را برآورده میکند، باید بهراحتی قابل تقلید و یا تکرار باشد؛ بنابراین، تصمیمگیری در کنار برآورده ساختن حداقل معیارهای اخلاقی ذینفعان نمیتواند در شرایط عادی منجر به ایجاد بازده بالاتری شود. این پتانسیل برای شرکتها وجود دارد که تواناییهای بالقوه خود در شناخت فرصتهای اقتصادی نوظهور در ارتباط با خواستههای اخلاقی ذینفعان فعال کنند. درحالیکه محصولات و خدمات ممکن است در پاسخ به خواستههای مصرفکنندگان ایجادشده باشند، انتظارات اخلاقی ذینفعان میتواند سیگنالهای ضعیفی در خصوص فرصتهای اقتصادی نوظهور به آنها نشان دهد. بهعنوانمثال، سرمایهگذاری چند میلیون دلاری ساش گولدمن در تولید اتانول حاصل از سلولز و همچنین نیروگاههای الکتریکی بادی و خورشیدی، نتیجه مستقیم به رسمیت شناختن پتانسیل سود فعال در صورت پاسخگویی به نگرانیهای زیستمحیطی ذینفعان است. خط تولید خودروهای با کارایی بالا هوندا، چندین سال متوالی به رشد درآمد و بازدهی بیشازحد متوسط آنها کمک کرده است. علاوه بر این، سرمایهگذاری شرکت نستله در پروژههای زیربنایی به نفع کشاورزان کوچک در توسعه اقتصادهای بازار، این شرکت را قادر به دستیابی به مزیت رقابتی در این بازارها کرده است (پورتر و کرامر، 2006). تصمیمگیری اخلاقی باید بهعنوان یک شرط لازم و کافی برای توسعه مزیتهای رقابتی در نظر گرفته شود. مدیران استراتژیک تشویق میشوند که فرایندهایی را ایجاد کنند که در خصوص یکپارچگی دانش قابلاعتماد در فرآیند تصمیمگیری اطمینان حاصل کنند. انجام این کار میتواند تواناییهای شرکتها را برای شناخت فرصتهای نوظهور افزایش دهد و بهطور مؤثر به آنها پاسخ دهد. با توسعه این قابلیت، مدیران استراتژیک میتوانند تمایل شرکت خود به تصمیمات استراتژیک باکیفیت بالا (چه ازنظر اخلاقی و چه ازنظر اقتصادی) را افزایش دهند.
Business ethics: Necessary but insufficient:: The processes used by firms to manage resources are critically important in the development of a competitive advantage (Sirmon, Hitt, & Ireland, 2007). Thus, the development of a high-quality decision making capability within a firm has the potential to serve as the basis for competitive advantage. However, performance implications for firms utilizing ethical decision-making processes are likely to be indirect. Using an ethical decision-making approach by strategic leaders can satisfy stakeholder expectations, but it is unlikely to produce above average returns. Although the attitudes held by strategic leaders toward ethical issues almost certainly influence intentional behavior throughout the firm, competitive advantage results from exceptional management of resources. Because ethical expectations tend to be readily observable, the capability to make decisions that satisfy those expectations should be easy to imitate and/or duplicate. Thus, decision making driven by a desire to satisfy the minimum ethical standards of stakeholders should not generate superior returns under normal conditions. The potential does exist, though, for firms to develop superior capabilities in recognizing emerging economic opportunities associated with ethics-related demands of stakeholders. As products and services may be developed in response to consumers' desires, stakeholders' ethical expectations can, in fact, represent latent signals on emerging economic opportunities. For example, Goldman Sach's multi-million dollar investment in ethanol derived from cellulose, as well as wind- and solar-powered electric facilities, is a direct result of recognizing the profit potential of actively responding to stakeholders' environmental concerns. Honda's development of the most fuel-efficient line of automobiles in the industry has contributed to several consecutive years of revenue growth and above-average returns. Further, Nestlé's investment in infrastructure projects to benefit small farmers in developing market economies has enabled the firm to achieve a competitive advantage in those markets (Porter & Kramer, 2006). Ethical decision making should be viewed as a necessary but insufficient condition for the development of a competitive advantage. Strategic leaders are encouraged to develop processes which assure that a diversity of reliable knowledge is used in the decision-making process. Doing so can improve the firms' capabilities to recognize emerging opportunities and respond effectively to them. By developing this capability, strategic leaders can increase the propensity of their firm to routinely make high-quality strategic decisions (both ethical and economic).
محتوی بسته دانلودی:
PDF مقاله انگلیسی ورد (WORD) ترجمه مقاله به صورت کاملا مرتب
دیدگاهها
هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.