دانلود ترجمه مقاله تاثیر مشارکت دادن مشتری در حاکمیت شرکتی بر تعهد مشتری
عنوان فارسی |
تاثیر مشارکت دادن مشتری در حاکمیت شرکتی بر تعهد مشتری و رفتارهای خواسته ای |
عنوان انگلیسی |
The impact of customer inclusion in firm governance on customers' commitment and voice behaviors |
کلمات کلیدی : |
  حاکمیت؛ تعهد؛ آوا؛ مالکیت روانی؛ بازاریابی رابطه ای |
درسهای مرتبط | مدیریت بازاریابی |
تعداد صفحات مقاله انگلیسی : 8 | نشریه : ELSEVIER |
سال انتشار : 2018 | تعداد رفرنس مقاله : 73 |
فرمت مقاله انگلیسی : PDF | نوع مقاله : ISI |
پاورپوینت :
ندارد سفارش پاورپوینت این مقاله |
وضعیت ترجمه مقاله : انجام شده و با خرید بسته می توانید فایل ترجمه را دانلود کنید |
1. مقدمه 2. چهارچوب نظری 2.1. مشارکت دادن مشتری در حاکمیت شرکتی و مالکیت روانشناختی: تمایز بین MOB و IOB 2.2. تاثیر مالکیت روانشناختی بر تعهد به شرکت و رفتارهای خواسته ای 3. روش تحقیق و نتایج 3.1. نمونه آماری و روش کار 3.2. توسعه معیار و مدل اندازه گیری 3.3. نتایج 4. بحث و بررسی 4.1. مشارکت های نظری 4.2. مشارکت های مدیریتی 4.3. محدودیت ها و گرایش های پژوهشی آتی پیوست اول: گویه ها و ویژگی های سنجش
چکیده – مشارکت دادن مشتری در حاکمیت سازمانی، راهبردی بالقوه برای ایجاد تعهد مشتری و همچنین رفتارهای خواسته ای آنها می باشد. چنین شیوه هایی در کسب و کارهای تحت تملک عضو (MOB ها)، رایج و شایع است و گزینه های جدیدی برای مدل های حاکمیت سهامدار سنتی (کسب و کارهای تحت تملک سرمایه گذار [IOB ها]) می باشد که با فراهم کردن مالکیت قانونی مشتریان و کنترل بر مدیران این امر حاصل می شود. اما، پژوهش بازاریابی رابطه ای در مورد این استراتژی های حاکمیت شرکتی پراکنده است؛ برای رفع این شکاف دانش، مطالعه حاضر تاثیر شامل کردن مشتری در حاکمیت شرکتی بر تعهدشان به شرکت و رفتارهای خواسته ای، (یعنی رغبت برای پیشنهاد بهبود خدمات و بیان گلایه ها)، را مورد بررسی قرار می دهد. یک مطالعه میدانی از 310 مشتری فرانسوی در بخش بانکداری آشکار می کند که مشتریان MOB احساس قویتر مالکیت روانی بر شرکت ها نسبت به مشتریان IOB دارند که این منجر به تعهد بیشترشان به شرکت ها و قصدهای خواسته ای بیشترشان می شود. این یافته ها دلالت هایی برای تئوری، اجرا و پژوهش های بیشتر دارد. مقدمه: مشارکت دادن مشتریان در حاکمیت شرکتی- با دادن دسترسی به مالکیت شرکت و کنترل بیشتر بر تصمیم گیری مدیران به آنها- می تواند تعهد آن مشتریان و رفتارهای خواسته ای آنها را تقویت کند که این به نوبه خود می تواند از توسعه و حفظ روابط درازمدت مشتری-شرکت پشتیبانی کند. حاکمیت شرکتی «سیستمی است که بوسیله آن شرکت ها» (تیهانی، گرافین و جورج، 2015، صفحه 1) توسط ذینفعان با ادعای قانونی مالکیت بر شرکت، هدایت و کنترل می شوند. در عمل، استراتژی شامل کردن مشتریان در حاکمیت شرکتی، یک پدیده پیش پا افتاده نیست؛ کسب و کارهای تحت مالکیت عضو (MOB ها)، اساساً بدان متکی هستند. MOB ها، که معمولاً به همکاری ها، مشارکت های متقابل یا اتحادیه های اعتباری معروف هستند، گزینه های دیگری برای کسب و کارهای تحت مالکیت سرمایه گذار (IOB ها)، که در آنها مفاهیم ارزش سهامدار سنتی اجرایی می شود، بوجود می آورند (بریچال، 2012).
Customer inclusion in firm governance offers a potential strategy to develop customers' commitment, as well as their voice behaviors. Such practices are widespread in member-owned businesses (MOBs), which represent alternatives to traditional shareholder governance models (investor-owned businesses [IOBs]) by providing for customers' legal ownership and control over managers. However, relationship marketing research on these firm governance strategies is sparse; to address this knowledge gap, the current study investigates the influence of customers' inclusion in firm governance on their commitment to the firm and voice behaviors (i.e., willingness to suggest service improvements and issue complaints). A field study of 310 French customers in the retail banking sector reveals that MOB customers have stronger feelings of psychological ownership of firms than IOB customers, which leads to their greater commitment to firms and their greater voice intentions. These findings have implications for theory, practice, and further research. Introduction: Including customers in firm governance—by giving them access to firm ownership and greater control over managers' decision making— might strengthen those customers' commitment and voice behaviors, which in turn can support the development and maintenance of long-term customer–firm relationships. Firm governance “is the system by which companies are directed and controlled” (Tihanyi, Graffin, & George, 2015, p. 1) by stakeholders with legal claims of ownership of the firm. In practice, the strategy of including customers in firm governance is not a trivial phenomenon; member-owned businesses (MOBs) rely explicitly on it. Commonly known as cooperatives, mutuals, or credit unions, MOBs offer alternatives to investor-owned businesses (IOBs), which reflect traditional shareholder value concepts (Birchall, 2012).
بخشی از ترجمه مقاله (صفحه 7 فایل ورد ترجمه)
محتوی بسته دانلودی:
PDF مقاله انگلیسی ورد (WORD) ترجمه مقاله به صورت کاملا مرتب (ترجمه شکل ها و جداول به صورت کاملا مرتب)
دیدگاهها
هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.