دانلود ترجمه مقاله تحلیل رفتار مشتری در بانکداری الکترونیک و سنتی
عنوان فارسی |
تحلیل دو بعدی رفتار مشتری در بانکداری الکترونیک و سنتی |
عنوان انگلیسی |
Two-dimensional analysis of customer behavior in traditional and electronic banking |
کلمات کلیدی : |
  خوشه بندی؛ داده کاوی؛ بانکداری؛ مدل RFM؛ تحلیل دو بعدی |
درسهای مرتبط | مدیریت بازاریابی |
تعداد صفحات مقاله انگلیسی : 10 | نشریه : ELSEVIER |
سال انتشار : 2022 | تعداد رفرنس مقاله : 68 |
فرمت مقاله انگلیسی : PDF | نوع مقاله : ISI |
پاورپوینت : ندارد | وضعیت ترجمه مقاله : انجام نشده است. |
1. مقدمه 2. مروری بر مقالات 3. روش تحقیق 4. تحلیل داده ها و نتایج 5. بحث و بررسی و نتیجه گیری
چکیده – رشد انفجاری فناوری اطلاعات، استفاده از فناوری های جدید را در همه زمینه ها ترویج می دهد. این تغییرات در صنعت بانکداری نیز قابل مشاهده هستند. در این شرایط، مشتریان از خدمات الکترونیکی و سنتی استفاده کرده و هر کدام، ویژگی های خاص خود را دارند. بر اساس نظریه ارزش-انتظار، ارزش و انتظارات مشتری هر دو بر رفتار خرید مشتری تأثیر می گذارند و باید توسط مدیران بانکی در طراحی استراتژی های شان مورد توجه قرار گیرند. درک بهتر این ویژگی ها به بانک ها کمک می کند تا خدمات مورد نیاز مشتریان را ارائه کنند و در نتیجه آن ها را حفظ کنند. از این رو، این مطالعه با استفاده از نظریه ارزش انتظار به عنوان یک چارچوب، یک رویکرد دو بُعدی را برای بررسی رفتار مشتریان در بانکداری الکترونیک و سنتی در ایران پیشنهاد می نماید. برای این منظور، از داده های تراکنش های یک ساله مشتریان بانک XYZ (یکی از بزرگترین بانک های خصوصی ایران) مشتمل بر یک میلیون رکورد استفاده شد و مشتریان با استفاده از مدل RFM - تازگی، تناوب و مبلغ خرج شده برای خرید- خوشه بندی شدند. به منظور استخراج دانش از داده های مشتری، از روش CRISP-DM و به منظور خوشه بندی از الگوریتم کی-میانگین استفاده شد. ارزش طول عمر مشتری نیز با استفاده از معیارهای لاوشه محاسبه شد. بر اساس نتایج، مشتریانی که از خدمات الکترونیک و سنتی بانک استفاده می کنند، ارزش بیشتری دارند. این رویکرد دوبعدی دیدگاه دوپهلوی مشتری را پیشنهاد و ارائه می دهد و در نتیجه شناخت و درک جامع تری از رفتار مشتری ارائه می نماید و به بخش اصلی مقالات در این زمینه کمک می کند. بانک های مختلف می توانند با استفاده از مدل پیشنهادی، مشتریان خود را بهتر طبقه بندی کنند و محصول/خدمت مناسب را به فرد مناسب ارائه دهند.
The explosive growth of information technology has encouraged organizations to use new technologies in all areas. These changes are also visible in the banking industry. In this situation, customers have used both electronic and traditional services, and each has its own features. According to expectancy-value theory, customer value and expectations both affect customer buying behavior and should be considered by banking managers in designing their strategies. Better understanding of these features will help banks to provide customers with the services they need and, as a result, maintain them. Hence, using expectancy-value theory as a framework this study proposed a two-dimensional approach to examine the customers' behavior in both electronic and traditional banking in Iran. To this end, the data of one-year transactions of XYZ bank (one of the largest private banks of Iran) customers, consisting of one million records, was used and customers were clustered using the RFM model - recency, frequency, and monetary. The CRISP-DM methodology was used to extract knowledge from customer data and the K-Mean algorithm was used for clustering. Customer lifetime value was also calculated using Lawshe criteria. According to the results, customers who use both electronic and traditional bank services are more valuable. The two-dimensional approach proposed and provides a two-sided view of the customer, and thereby provides a more comprehensive knowledge and understanding of customer behavior, and contributes to the body of literature in this field. Using the proposed model, different banks can better classify their customers and can provide the right product / service to the right person.
دیدگاهها
هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.