دانلود ترجمه مقاله تاثیر کیفیت وب سایت بر رضایت مشتری و قصد خرید
عنوان فارسی |
تاثیر کیفیت وب سایت بر رضایت مشتری و قصد خرید: جذابیت درک شده و جریان درک شده به عنوان میانجی گر |
عنوان انگلیسی |
The impact of website quality on customer satisfaction and purchase intention: perceived playfulness and perceived flow as mediators |
کلمات کلیدی : |
  کیفیت وب سایت؛ جذابیت درک شده؛ جریان درک شده؛ رضایت مشتری؛ قصد خرید |
درسهای مرتبط | مدیریت بازاریابی |
تعداد صفحات مقاله انگلیسی : 22 | نشریه : Springer |
سال انتشار : 2012 | تعداد رفرنس مقاله : 82 |
فرمت مقاله انگلیسی : PDF | نوع مقاله : ISI |
پاورپوینت :
ندارد سفارش پاورپوینت این مقاله |
وضعیت ترجمه مقاله : انجام شده و با خرید بسته می توانید فایل ترجمه را دانلود کنید |
1. مقدمه 2. چهارچوب مفهومی و مروری بر مقالات 3. تبیین فرضیه ها 4. روش پژوهش 5. مدل غیربازگشتی 6. تحلیل داده ها و نتایج 7. بحث و بررسی 8. نتیجه گیری و دلالت ها 9. محدودیت ها و توصیه هایی برای پژوهش های آتی
چکیده اهداف این مطالعه بررسی این است که آیا جذابیت درک شده و جریان درک شده میانجی رابطه بین کیفیت سایت، رضایت مشتری و قصد خرید و همچنین ارزیابی میزان اثر متقابل بین جذابیت ادراک شده و جریان ادراک شده در یک زمینه آژانس مسافرتی آنلاین می باشد. این مطالعه یک چهارچوب پژوهشی برای بررسی روابط بین ساختارها براساس چهارچوب محرک-ارگانیزم-پاسخ پیشنهاد کرد. علاوه بر آن، این مطالعه یک مدل غیربازگشتی ایجاد کرد. بعد از اعتبار سنجی مقیاس های اندازه گیری، تحلیل های تجربی با استفاده از مدل سازی معادله سازه ای انجام شد. یافته ها تایید می کنند که کیفیت وبسایت بر جذابیت ادراک شده و جریان ادراک شده توسط مشتری تاثیر می گذارد و این بنوبه خود بر رضایت و قصد خرید آنها تاثیر گذار است. قابل توجه اینکه، این مطالعه در می یابد که کیفیت سرویس مهمتر از کیفیت اطلاعات و سیستم در تاثیر گذاری بر رضایت مشتری و قصد خرید می باشد. علاوه بر آن، این مطالعه آشکار می کند که رابطه بین جذابیت درک شده و جریان درک شده دو طرفه است. براساس یافته ها، دلالت ها در این مقاله بحث می شوند و توصیه ها برای پژوهش های آتی نیز خاطرنشان می شوند. مقدمه: آژانس مسافرتی نقش مهمی در صنعت توریسم ایفا می کند (مماقانی، 2009)، که این یک محرک کلیدی برای پیشرفت اجتماعی اقتصادی جهان است همانگونه که توسط سازمان گردشگری جهانی سازمان ملل (UNWTO) این امر بیان شده است. اما، با توجه به رشد رقابت در آژانس مسافرتی «خشت و گل» (یعنی فقط فعالیت فیزیکی دارند و فعالیت اینترنتی ندارند)، امروزه با توسعه اینترنت و تجارت الکترونیک، وب سایت ها پتانسیل تغییر بنیادی ماهیت کسب و کار آژانس های مسافرتی با فراهم کردن خدمات آنلاین (برای مثال، رزرو بلیط) برای مشتریان به صورت 24 ساعته و فراهم کردن همه اطلاعاتی که لازم دارند، بر ارزیابی آنها از یک کسب و کار برروی اینترنت تاثیر می گذارد (آلوارز و همکاران، 2007). با اینکه بخوبی تشخیص داده شده که اینترنت و صنعت گردشگری بسیار با هم سازگار می باشند (بنت و لای، 2005)، اما آژانس های مسافرتی نیاز به دانستن این دارند که کیفیت وب سایت و متغیرهای مربوطه که رفتار مشتریانشان را هدایت می کنند، چه تاثیری دارند. پژوهش های قبلی بیان کردند که کیفیت وب سایت می تواند تاثیر مستقیمی بر رضایت مشتری بگذارد و باعث قصد خرید شود (برای مثال، بای و همکاران، 2008؛ چن و چن، 2009). بنابراین، درک بیشتر روابط بین کیفیت وب سایت و متغیرهای مربوطه که بر رضایت و قصد خرید تاثیر می گذارند، دغدغه اصلی این مطالعه می باشد. این مطالعه دو متغیر را معرفی می کند- جذابیت درک شده و جریان درک شده- که این دو با کیفیت وب سایت ترکیب می شوند تا تاثیری مشترک بر رضایت مشتری و قصد خرید بگذارند. جذابیت درک شده و جریان درک شده به عنوان متغیرهای میانجی گر پیشنهاد می شوند؛ هر دو برای تایید نقششان در رابطه بین کیفیت وب سایت، رضایت مشتری و قصد خرید، مورد پژوهش قرار می گیرند.
The purposes of this study are to examine whether perceived playfulness and perceived flow would mediate the relationships among website quality, customer satisfaction, and purchase intention, as well as to assess the degree of reciprocity between perceived playfulness and perceived flow in an online travel agency context. This study suggested a research framework for testing the relationships among the constructs based on the stimulus-organism-response framework. In addition, this study developed a non-recursive model. After validating the measurement scales, empirical analyses were conducted using structural equation modelling. The findings confirm that website quality affects customers’ perceived playfulness and perceived flow, and in turn, would influence their satisfaction and purchase intention. Notably, this study finds that the service quality is more important than information and system quality in influencing customer satisfaction and purchase intention. Furthermore, the study reveals that the relationship between perceived playfulness and perceived flow is reciprocal. Based on the findings, the implications are discussed in the paper and directions for future research are also highlighted. Introduction: The travel agency plays a significant role in the tourism industry (Mamaghani 2009) which is a key driver for socio-economic progress of the world as proposed by United Nations World Tourism Organisation (UNWTO). However, given the growing competition in the brick-and-mortar travel agency, nowadays, with the development of the Internet and e-commerce, websites have the potential to radically change the nature of the travel agencies business by providing online services (e.g. booking tickets) for customers 24 h a day and giving all the information they need which would influence their assessment of a business on the NET (A´ lvarez et al. 2007). Although it has been widely recognised that the Internet and the travel industry are highly compatible (Bennett and Lai 2005), travel agencies need to know how the website quality and the related variables that would guide the behaviour of their customers. Previous researchers have proposed that website quality can directly affect customer satisfaction and lead to purchase intention (e.g. Bai et al. 2008; Chen and Cheng 2009). Therefore, further understanding the relationships between website quality and the related variables that affect satisfaction and purchase intention is the main concern of this study. This study will introduce two variables—perceived playfulness and perceived flow—that combine with website quality to exert a joint influence on customer satisfaction and purchase intention. Perceived playfulness and perceived flow are proposed as mediating variables; both are explored to verify their roles in the relationship among website quality, customer satisfaction, and purchase intention.
محتوی بسته دانلودی:
PDF مقاله انگلیسی ورد (WORD) ترجمه مقاله به صورت کاملا مرتب
دیدگاهها
هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.