دانلود ترجمه مقاله تاثیر سرمایه اجتماعی و تعامل اجتماعی بر تمایل به خرید مشتریان
عنوان فارسی |
تاثیر سرمایه اجتماعی و تعامل اجتماعی بر تمایل به خرید مشتریان، با در نظر گرفتن اشتراک گذاری دانش در زمینه تجارت اجتماعی |
عنوان انگلیسی |
The impact of social capital and social interaction on customers’ purchase intention, considering knowledge sharing in social commerce context |
کلمات کلیدی : |
  تمایل به خرید مشتریان؛ رفتار اشتراک گذاری دانش؛ سرمایه اجتماعی؛ تجارت اجتماعی؛ نظریه تعامل اجتماعی |
درسهای مرتبط | مدیریت بازاریابی |
تعداد صفحات مقاله انگلیسی : 9 | نشریه : ELSEVIER |
سال انتشار : 2020 | تعداد رفرنس مقاله : 59 |
فرمت مقاله انگلیسی : PDF | نوع مقاله : ISI |
پاورپوینت : ندارد | وضعیت ترجمه مقاله : انجام نشده است. |
1. مقدمه 2. چارچوب نظری 3. روش تحقیق 4. نتایج 5. بحث و بررسی
چکیده – در این پژوهش، ما عوامل موثر بر رفتار به اشتراک گذاری دانش و قصد خرید مشتری مبتنی بر دو نظریه تعامل اجتماعی و سرمایه ای را شناسایی کردیم. مدل مفهومی که بر اساس مبانی نظری طراحی شده شامل ابعاد این دو نظریه است. علاوه بر این، به اشتراک گذاری دانش / اطلاعات به عنوان یک متغیر واسطه عمل کرده و تلاش هایی به منظور بررسی رابطه بین این متغیرها و قصد خرید مشتریان در حوزه تجارت اجتماعی انجام شد. نمونه آماری شامل 254 فرد بوده که بیش از 5 بار از سایت های تجارت اجتماعی خرید کردند. نتایج نشان داد که ابعاد نظریه سرمایه اجتماعی و نظریه تعامل اجتماعی دارای رابطه معنی داری با به اشتراک گذاری دانش / اطلاعات است. علاوه بر این، به اشتراک گذاری دانش / اطلاعات دارای نقش واسطه ای در مدل پیشنهادی است. مقدمه: سایت های تجارت اجتماعی مکان های محبوبی برای مشتریان به منظور تبادل و بیان ایده ها درباره محصولات و خدمات هستند. (Liang & Turban, 2011) در چنین سایت هایی، کاربران محصولات مطلوب و نظرات خود را با کاربران دیگر به اشتراک می گذارند. سایت های تجارت اجتماعی محبوبیت گسترده ای یافته اند و این محبوبیت حاصل ماهیت تجارت اجتماعی است. (Zhou, Zhang, & Zimmermann, 2013) از ظهور این مفهوم، تجارت الکترونیکی به صورت پایدار با پیشرفت فناوری های نرم افزاری و سخت افزاری تکامل یافته و نسخه جدیدتر آن مانند تجارت موبایل و تجارت شبکه ای توسعه یافته است. (Zhang & Wang, 2012) مهمترین چیزی که از زمان توسعه شبکه های اجتماعی در جهان مطرح شده، موضوع شبکه بندی اجتماعی است که به طور خلاصه تجارت اجتماعی نامیده می شود. (Liu, Cheung, & Lee, 2016) یکی از مهم ترین ابعاد توسعه تجارت اجتماعی، تمایل مشتریان به منظور به اشتراک گذاری دانش و اطلاعات است. (Jiang, Ma, Shang, & Chau, 2014) هرچه کاربران تمایل بیشتری در به اشتراک گذاری اطلاعات داشته باشند، تجارت اجتماعی رشد بیشتری کرده و بنابراین، سرمایه گذاری بر روی علایق مشتری از اهمیت بالاتری برخوردار خواهد شد.
In this research, we identify factors influencing the behavior of knowledge sharing and customer purchasing intention based on two theories of social capital and social interaction. The conceptual model, designed based on theoretical foundations, includes the dimensions of these two theories. Moreover, knowledge/information sharing is considered as a moderate variable and is attempted to examine the relationship between these variables and customers’ purchase intention in the context of social commerce. Statistical sample is 254 individuals, who have bought more than 5 times from social commerce sites. The results show that the dimensions of social capital theory and social interaction theory have a significant relationship with knowledge/information sharing. Additionally, “knowledge/information sharing” has a mediating role in the proposed model. Introduction: Social commerce sites are popular places for customers to exchange and express ideas about products and services (Liang & Turban, 2011). In such sites, users share their favorite products and opinions and engage with other users. Social commerce sites are extremely popular, and this popularity is the result of the nature of social commerce (Zhou, Zhang, & Zimmermann, 2013). Since its emergence, e-commerce has steadily evolved with the advent of new hardware and software technologies, and newer versions of it, such as mobile commerce and networked commerce (Zhang & Wang, 2012). The most important thing that has arisen since the development of social networks in the world is the subject of social networking, which is briefly called social commerce (Liu, Cheung, & Lee, 2016). One of the most important dimensions of social commerce development is the desire of customers to share knowledge and information (Jiang, Ma, Shang, & Chau, 2014). The more users are inclined to share information, the greater the social commerce’s growth, therefore, investigating the customer interest is important.
دیدگاهها
هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.