مدیریت نوآوری

مقاله مدیریت نوآوری PDF

در این صفحه می توانید لیستی از مقالات با موضوع مدیریت نوآوری را مشاهده کرده و فایل PDF آنها را به صورت رایگان، دانلود نمایید. لازم به ذکر است که این مقالات، کاملا مناسب استفاده به عنوان مقاله بیس برای پروپوزال و پایان نامه و همچنین انجام تحقیق های پژوهشی می باشند. ترجمه تخصصی این مقالات نیز توسط مترجمین متخصص همین رشته، انجام شده تا استفاده از آنها باعث سرعت گرفتن فعالیت های پژوهشی دانشجویان و پژوهشگران گردد. در مدیریت نوآوری، فرایندی طی شده که روند نوآوری سازمان را تحت مدیریت قرار می دهد. این فرایند با مرحله آغازین شامل ایده پردازی، آغاز شده و تا آخرین مرحله (یعنی پیاده سازی موفقیت آمیز)، ادامه پیدا می کند. تصمیمات، فعالیت ها و شیوه های تعریف و اجرای یک استراتژی نوآورانه، در بستر چنین فرایندی قرار می گیرند. طبق نظر متخصصین این حوزه، مدیریت نوآوری یکی از حوزه های کسب و کار است که هدفش، برقراری فرهنگ یا فرایند نوآوری پایدار در درون سازمان می باشد. طرح های ابتکاری در این حوزه، در بسیاری موارد از روش مختل کننده برای متحول سازی کسب و کار استفاده می کنند.

در عصر انقلاب دیجیتال، سازمان ها به نوآوری بیشتر و سریعتر نیاز دارند. نوآوری منجر به رشد کسب و کار می شود. ضمناً به سازمان ها کمک می کند تا از رقبای خود، جلوتر باشند. این ابزار به تولید مدل های نوین کسب و کار و محصولات، خدمات و فناوری های جدید طراحی شده برای سازگاری با تغییرات بازار، کمک می کند. همچنین مدیریت صحیح نوآوری، سطح رضایت مشتری و مشارکت کارکنان را افزایش می دهد.

در یک نگاه جامع، نوآوری به سه نوع تدریجی، نفوذی یا مختل کننده تقسیم می شود:

  • تدریجی: در عصری که کسب و کارها نیاز به نوسازی دائمی خودشان دارند، نوآوری تدریجی به آن ها کمک کرده تا با ارتقای دائمی محصولات، خدمات و فرایندها یا روش های فعلی، در وضعیت بهتری قرار بگیرند.
  • نفوذی: نوآوری نفوذی اشاره به پیشرفت فناورانه ای دارد که بهره وری محصول و خدمات، نسبت به دستاوردهای رقبا را ارتقا می دهد.
  • مختل کننده: شامل ایده هایی است که پس از پیاده سازی، رفتار بازار را شدیداً تغییر می دهند.

برای اینکه این فرآیند، موفقیت آمیز باشد، لازم است تا شرکت از فرهنگ نوآوری حمایت کند. ضمناً این احساس در کارکنان ایجاد شده که آن ها افرادی ارزشمند هستند. همین نگاه، کارکنان را ترغیب کرده تا در واکنش به این شرایط، ایده های با کیفیتی را ارائه نمایند. امروزه سازمان ها از فناوری های مشارکتی همچون شبکه های اجتماعی، برای دریافت بازخورد استفاده می کنند. این فناوری ها به تولید جریان مداومی از ایده ها از ذینفعان داخلی و خارجی شرکت، کمک می کنند.

بسیاری از سازمان ها، از رویکردی منظم و چرخه ای، جهت تبدیل مدیریت نوآوری به یک رکن اساسی فعالیت های تجاری خود استفاده می کنند. ایده پردازی، نخستین گام در ایجاد نوآوری است. وجود انگیزه ها و بازخوردها، به شکل گیری جریان دائمی از ایده ها کمک می کنند. مرحله بعدی در فرایند نوآوری که بخوبی مدیریت شده است، شناسایی با ارزش ترین و کاربردی ترین ایده ها می باشد. شرکت ها در گام بعدی، نمونه های آزمایشی را بر اساس فهرست ایده های منتخب، تولید می کنند. با اجرای ایده ها، بازدهی عملیاتی آن ها، راستی آزمایی می شود. در مرحله آخر پیاده سازی کامل، نتایج حاصله، مورد ارزیابی قرار می گیرند. بدین ترتیب مشخص شده که آیا پیاده سازی ایده ها منجر به حصول اهداف تجاری دلخواه می شود یا خیر؟

مدیریت نوآوری

فهرست مقالات مدیریت نوآوری

فهرستی از جدیدترین موضوعات و مقالات با موضوع مدیریت نوآوری، در این صفحه ارائه شده است. این مقالات از ژورنال های معتبر بین المللی همچون الزویر (Elsevier)، اسپرینگر (Springer) و … گردآوری شده اند. در نتیجه اطلاعات و داده های ارائه شده در این مقالات، بسیار معتبر بوده و مناسب استفاده در فعالیت های پژوهشی می باشند.

مدیریت نوآوری، از ترکیب مدیریت فرایندهای نوآوری، و مدیریت تغییر، حاصل می شود. در خلال این فرآیند، نسبت به مدیریت محصول، فرایند تجاری، بازاریابی و نوآوری سازمانی اقدام می شود. لازم به ذکر است که این فرآیند شامل مجموعه ای از ابزارهاست که به مدیران، کارکنان و کاربران، این امکان را داده تا بر اساس درکی مشترک از فرایندها و اهداف، با یکدیگر همکاری کنند. مدیریت نوآوری به سازمان ها، قدرت واکنش به فرصت های داخلی و خارجی را می دهد. استفاده خلاقانه از فرصت ها، منجر به معرفی ایده ها، فرایندها یا محصولات جدید می شود. این حوزه، محدود به تحقیق و توسعه نیست، بلکه کارکنان یا کاربران، نقش خلاقانه خود نسبت به توسعه و بازاریابی محصول یا خدمات سازمان را در تمام سطوح، به نمایش می گذارند.

مقالات ترجمه شده

نماد اعتماد الکترونیکی

پشتیبانی

logo-samandehi