دانلود ترجمه مقاله عوامل روانشناختی تاثیرگذار بر پذیرش فناوری

عنوان فارسی

عوامل روانشناختی تاثیرگذار بر پذیرش فناوری: یک مطالعه موردی از صنعت نفت و گاز

عنوان انگلیسی

Psychological factors influencing technology adoption: A case study from the oil and gas industry

کلمات کلیدی :

  پذیرش فنّاوری؛ روانشناسی؛ نوآوری؛ تصمیم گیری؛ فرهنگ پذیرش؛ مدیریت فرآیند نوآوری

درسهای مرتبط مدیریت تکنولوژی
تعداد صفحات مقاله انگلیسی : 17 نشریه : ELSEVIER
سال انتشار : 2021 تعداد رفرنس مقاله : 116
فرمت مقاله انگلیسی : PDF نوع مقاله : ISI
پاورپوینت : ندارد

سفارش پاورپوینت این مقاله

وضعیت ترجمه مقاله : انجام شده و با خرید بسته می توانید فایل ترجمه را دانلود کنید
ELSEVIER
قیمت دانلود ترجمه مقاله
67,200 تومان
فهرست مطالب

1. مقدمه 2. مولفه های روانشناختی اتخاذ نوآوری 3. هدف مطالعه موردی 4. روش 5. نتایج مطالعه موردی 6. بحث و بررسی 7. نتیجه گیری

سفارش ترجمه
ترجمه نمونه متن انگلیسی

چکیده – افراد این قدرت را دارند که یک نوآوری را موفّق یا ناکام سازند. تصمیم گیران شرکت ها، هَم نقش تسهیل کننده و هَم مانع را در برابر وارد شدن فنّاوری ها به سازمان های خود ایفا می کنند. واضح است که عوامل روانشناختی، بر تصمیمات و رفتارهای پذیرش آنها تاثیر دارد، اما این عوامل کاملاً بررسی نشده اند. در نتیجه، درک و فهم این عوامل، برای سازمان هایی که خواستار شتاب بخشیدن به پذیرش فنّاوری هستند و همچنین برای نوآورانی که با موانع فراوانی هنگام معرّفی کردن محصولات جدید خود به بازار صنعتی مواجه می شوند، امری ضروری است. صنعت بالادستی نفت و گاز، یک صنعت بی میل به پذیرش فنّاوری جدید، توصیف گردیده است. تحلیل سه مطالعه موردی درباره معرّفی فنّاوری در بخش نفت و گاز فراساحلی انگلستان ( شامل مصاحبه ها با 22 نفر از پرسُنل فعال در زمینه توسعه دادن و خرید تجاری فنّاوری جدید )، اثر 15 عامل روانشناختی بر تصمیم گیری سازمانی برای پذیرش فنّاوری را تائید نموده است. این عوامل در قالب یک چارچوب سازمان دهی شده اند ( چارچوب روانشناختی پذیرش فنّاوری) که متشکّل از شش دسته سازه روانشناسی، هستند که عبارتند از : شخصیت، نگرش ها، انگیزش، عوامل اجتماعی، شناختی، و سازمانی. در صورت توسعه بیشتر، این چارچوب مقدّماتی به منظور ایجاد مداخلاتی که پشتیبان پذیرش موفّقانه فنّاوری در بخش نفت و گاز و سایر بخش هایی است که مقاومت در برابر معرفی شدن فنّاوری جدید را تجربه می کنند، می تواند مورد استفاده قرار گیرد. مقدمه: نوآوری، همچنان به متحول کردن بازار جهانی و محل کار مدرن ادامه داده، و راه حل هایی بالقوّه برای چالش هایی که سازمان ها با آنها مواجه هستند ( مانند، تغییر اقلیم، دورکاری، اقتصاد مدوّر، و امنیت سایبری ) را ارائه می دهد. اخیراً، این امر در همه گیری کووید 19 واضح گردید که در آن، فنّاوری در زمینه راهبردهای مهار و تقلیل{بیماری} ا ( مانند، آزمایش و ردیابی تماس ؛ وایت لا و همکاران، 2020 ) و همچنین در تجهیزات اساسی مراقبت های بهداشتی ( جاوید و همکاران، 2020 )، نقش کلیدی را ایفا می کند. بسیاری از افراد، به نحو خستگی ناپذیر، در راستای ایجاد نوآوری ها در یک دنیای دیجیتال شدیداً رقابتی و سریعاً در حال تغییر، تلاش می کنند. با اینحال، آفریده های آنها تنها هنگامی به موفّقیت می رسد که مورد پذیرش و استفاده قرار گیرد ( فرامباخ و شیلوارت، 2002 ) . عدم تمایل سازمان ها به پذیرش فنّاوری جدید، می تواند به هزینه های قابل ملاحظه ای، از جمله به دلیل از دست دادن مزیّت رقابتی و درآمد بالقوّه، منجر شود ( ماکونِن و همکاران، 2016؛ پرایبیلسکی، 2019 ) . همراه با گسترش یافتن موج دیجیتال سازی در بسیاری از صنایع مانند حمل و نقل، مراقبت های بهداشتی، و تولید انرژی، درک کردن فرآیند سازمانی پذیرش نوآوری، و عوامل اثرگذار بر آن، هیچ گاه مهم تر از اکنون نبوده است (نامبیسان و همکاران، 2019).

نمونه متن انگلیسی مقاله

People have the power to make an innovation a success or a failure. Corporate decision makers act as both facilitators and barriers to the introduction of technologies into their organisations. Psychological factors clearly have an impact on their decisions and acceptance behaviours, but these have not been fully explored. Consequently, an understanding of these factors is essential for organisations who wish to accelerate technology adoption as well as for innovators who face numerous barriers when introducing their new products to the industrial market. The upstream oil and gas (O&G) industry has been characterised as reluctant to adopt new technology. The analysis of three technology introduction case studies in the UK offshore O&G sector (including interviews with 22 personnel involved in developing and commercially buying new technology) confirmed the influence of 15 psychological factors on organisational technology adoption decision making. These have been organized into a framework (P-TAF) consisting of six categories of psychological constructs, namely: personality, attitudes, motivation, social, cognitive, and organisational factors. With further development, this preliminary framework can be used to develop interventions that support the successful technology uptake in O&G and in other sectors experiencing resistance to the introduction of new technology. Introduction Innovation continues to transform the global market and the modern workplace, offering potential solutions to the challenges that organisations face (e.g., climate change, remote working, circular economy, and cyber security). This has been illustrated most recently with the Covid-19 pandemic in which technology plays a key role in containment and mitigation strategies (e.g., testing and contact tracing; Whitelaw et al., 2020) as well as essential healthcare equipment (Javaid et al., 2020). Many people work tirelessly towards developing innovations in a fiercely competitive and rapidly changing digital world. Yet their creations are only successful if they are adopted and used (Frambach and Schillewaert, 2002). Reluctance of organisations to adopt new technology can result in significant costs, such as through loss of competitive advantage and potential revenue (Makkonen et al., 2016; Prybylski, 2019). With the wave of digitalisation spreading across many industries including transport, healthcare, and energy production, understanding the organisational innovation adoption process, and the factors which influence it, has never been more relevant (Nambisan et al., 2019).

توضیحات و مشاهده مقاله انگلیسی

ترجمه این مقاله در 48 صفحه آماده شده و در ادامه نیز صفحه 7 آن به عنوان نمونه قرار داده شده است که با خرید این محصول می توانید، فایل WORD و PDF آن را دریافت نمایید.

محتوی بسته دانلودی:

PDF مقاله انگلیسی ورد (WORD) ترجمه مقاله به صورت کاملا مرتب (ترجمه شکل ها و جداول به صورت کاملا مرتب)
قیمت : 67,200 تومان

دیدگاهها

هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.

اولین نفری باشید که دیدگاهی را ارسال می کنید برای “دانلود ترجمه مقاله عوامل روانشناختی تاثیرگذار بر پذیرش فناوری”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

7 − سه =

مقالات ترجمه شده

نماد اعتماد الکترونیکی

پشتیبانی

logo-samandehi