دانلود ترجمه مقاله نقش نوآوری در خلق مزیت رقابتی
عنوان فارسی |
نقش نوآوری در خلق مزیت رقابتی |
عنوان انگلیسی |
The role of innovation in creating a competitive advantage |
کلمات کلیدی : |
  مزیت رقابتی؛ نوآوری؛ جهت گیری بازار |
درسهای مرتبط | مدیریت نوآوری |
تعداد صفحات مقاله انگلیسی : 7 | نشریه : ELSEVIER |
سال انتشار : 2018 | تعداد رفرنس مقاله : 46 |
فرمت مقاله انگلیسی : PDF | نوع مقاله : ISI |
پاورپوینت :
ندارد سفارش پاورپوینت این مقاله |
وضعیت ترجمه مقاله : انجام شده و با خرید بسته می توانید فایل ترجمه را دانلود کنید |
1. مقدمه 2. مروری بر مقالات 3. روش ها 4. نتایج و بحث و بررسی 5. نتیجه گیری و توصیه ها
این مطالعه، آن دسته از نوآوری ها که باعث مزیت رقابتی در صنعت غذای منجمد در زمینه شرکت های کوچک و متوسط (SME ها) می شود را مورد بررسی قرار داده است. فرآیند این پژوهش از سه قسمت تشکیل شده است: 1) بررسی و مروری بر مقالات؛ 2) مطالعه پژوهشی تجربی با استفاده از پرسشنامه به عنوان یک ابزار گردآوری داده ها و 3) تحلیل و نتیجه گیری نتایج پژوهشی با استفاده از تحلیل عاملی اکتشافی (EFA)، تحلیل عاملی موید (CFA) و مدل سازی معادله ساختاری (SEM). این یافته ها نشان داد که نوآوری، مزیت ها در رقابت را از طریق عوامل بیرونی بهبود بخشیده است. این عوامل بیرونی به دو گروه تقسیم شده اند: عوامل خرده محور و عوامل کلان محور. عوامل بیرونی در سطح خرد، تاثیر بیشتری بر توسعه نوآوری صنعت غذای منجمد نسبت به سطح کلان، داشته است. نتایج نشان داده اند که کارآفرینان، بخصوص کارآفرینان SME نیاز به سازگار سازی و آماده سازی سریع خود برای مواجهه با تغییرات اقتصادی آینده که قرار است نه تنها در سطح جهانی بلکه در سطح منطقه ای و کشوری رخ دهند، دارند. علاوه بر زمینه داخلی در زمینه سازمان، عوامل بیرونی نیز مهم است، بخصوص عواملی که باعث توسعه نوآوری می شوند. نوآوری به ابزار استراتژیک در این رقابت مهم برای بهبود، خلق و ارتقای کسب و کار جهت خلق مزیت رقابتی برابر یا بهتر از مزیت های رقابتی کشورهای خارجی برای محقق سازی توسعه پایدار، تبدیل خواهد شد. مقدمه: شرکت های کوچک و متوسط (SME ها) نقش مهمی در توسعه اقتصادی و اجتماعی یک کشور ایفا می کنند. نقش های SME ها در خلق مشاغل و درآمد و بهبود تعادل تجارت منعکس می شوند و مکانیزم های اصلی در نوسازی و بهبود پیشرفت اقتصادی ملی از طریق تولید درآمد و خلق شغل می باشند. علاوه بر آن، SME ها، نقطه آغازین توسعه در یک صنعت می باشند. اکثر شرکت های بزرگ در حال حاضر از SME ها توسعه یافته اند (اودونتان، 2014، روبو، 2013). SME ها، نوع اصلی شرکت می باشند و 95 تا 99 درصد از همه شرکت ها را تشکیل می دهند، و در مجموع خلق شغل اضافه آنها بیش از 60 تا 70 درصد است (سازمان همکاری و توسعه اقتصادی» [OECD]، 2016). در سال 2015 در آسیا، SME ها، بیش از 96 درصد از کل شرکت ها را تشکیل داده اند و بیش از 50 تا 85 درصد از سمت های اشتغال کل در هر کشور آسیایی را خلق کرده اند. علاوه بر آن، SME ها بخش بزرگی از GDP را در کشورهای مربوطه خود، متغیر از 30 تا 53 درصد دربر می گیرند درحالی که 19 تا 31 درصد از کالاهای صادر شده توسط هر شرکت آسیایی از SME ها می باشند (دبیرخانه ASEAN، 2015). بنابراین، SME های منطقه AEAN مشهود است که نه تنها برای خلق شغل و درآمد مهم هستند بلکه همچنین یک ستون اقتصادی در ASEAN می باشند. در سه ماه اول 2017 در تایلند، GDP مربوط به SME ها، 4.9 درصد بیشتر از سه ماهه قبلی بوده است و نسبت به سال قبل 4.3. درصد افزایش یافته است، درحالی که GDP ملی به اندازه فقط 3.3 درصد، افزایش یافته است. GDP متناسب تایلند از 42.2 درصد در سال 2016 به 42.5 درصد در سال 2017 افزایش یافته است که این اختلاف بیش از 1.61 میلیون THB (پول تایلند) می باشد (دفتر توسعه SME ها، 2017).
This study examined the innovation that leads to a competitive advantage in the frozen food business in the context of small-sized and medium-sized enterprises (SMEs). The research process consisted of three parts: 1) a literature study; 2) an empirical research study using questionnaires as a data collection tool; and 3) an analysis and conclusion of the research results using exploratory factor analysis (EFA), confirmatory factor analysis (CFA), and structural equation modelling (SEM). The findings showed that innovation enhanced the advantages in competition via external factors. These external factors were divided into two groups: micro-oriented factors and macro-oriented factors. The external factors at the micro level had more influence on the innovation development of the frozen food businesses than those at the macro level. The results showed that entrepreneurs, especially SME entrepreneurs, need to adapt and readily prepare themselves to face upcoming economic changes, which are about to occur not only at the global level but also at the regional and the country levels. In addition to the internal contexts within the organization, external factors are also important, especially those that will lead to the development of innovation. Innovation will become the strategic tool in this important competition for the improvement, creation, and enhancement of business to create competitive advantages equal to or better than those in foreign countries in order to realize sustainable development. Introduction: Small- and medium-sized enterprises (SMEs) play an important role in the economic and social development of a country. The roles of SMEs are reflected in the creation of jobs and income, and improved trade balance and are the main mechanisms in revitalizing and enhancing national economic advancement via income generation and job creation. In addition, SMEs are the starting point of development into an industry. Most large companies at present developed from SMEs (Oduntan, 2014, Robu, 2013). SMEs are a major type of company, accounting for 95–99 percent of all businesses, with additional job creation totalling more than 60–70 percent (The Organization for Economic Co-operation and Development [OECD], 2016). In 2015 in Asia, SMEs accounted for 96 percent of the total enterprises and created more than 50–85 percent of the total employment positions within each Asian country. In addition, SMEs accounted for a large proportion of the GDP within their respective countries, ranging from 30 to 53 percent, while 19–31 percent of the goods exported by each Asian country came from SMEs (ASEAN Secretariat, 2015). Therefore, SMEs in ASEAN are clearly not only important for job and income creation but are also an economic pillar of ASEAN. In the first quarter of 2017 in Thailand, the GDP of SMEs was 4.9 percent higher than in the previous quarter, having increased by 4.3 percent in the previous year, while the national GDP had expanded by only 3.3 percent. The proportional Thai GDP increased from 42.2 percent in 2016 to 42.5 percent in 2017, a difference of more than THB 1.61 million (The Office of SMEs Promotion, 2017).
محتوی بسته دانلودی:
PDF مقاله انگلیسی ورد (WORD) ترجمه مقاله به صورت کاملا مرتب (ترجمه شکل ها و جداول به صورت کاملا مرتب)
دیدگاهها
هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.