دانلود ترجمه مقاله نقش پیش بینی شرکتی و نقشه راه فناوری در توسعه نوآوری شرکت ها
عنوان فارسی |
نقش پیش بینی شرکتی و نقشه راه فناوری در توسعه نوآوری شرکت ها: موردی از شرکت های تحت مالکیت دولت روسیه |
عنوان انگلیسی |
The role of corporate foresight and technology roadmapping in companies' innovation development: The case of Russian state-owned enterprises |
کلمات کلیدی : |
  موسسات و شرکت های تحت مالکیت دولتی؛ پیش بینی و دورنمای سازمانی؛ نقشه راه تکنولوژی؛ استراتژی های نوآوری؛ مدیریت نوآوری |
درسهای مرتبط | مدیریت نوآوری |
تعداد صفحات مقاله انگلیسی : 9 | نشریه : ELSEVIER |
سال انتشار : 2015 | تعداد رفرنس مقاله : 53 |
فرمت مقاله انگلیسی : PDF | نوع مقاله : ISI |
پاورپوینت :
ندارد سفارش پاورپوینت این مقاله |
وضعیت ترجمه مقاله : انجام شده و با خرید بسته می توانید فایل ترجمه را دانلود کنید |
1. مقدمه 2. بررسی مقالات 3. روش تحقیق 4. یافته ها 5. مطالعه موردی 1: Rosatom 6. مطالعه موردی 2: Gazprom 7. مطالعه موردی 3: Aeroflot 8. بحث و بررسی 9. نتیجه گیری
نتیجه گیری: در این مقاله، به استفاده ابزارهای ره نگاشت فناوری و پیش بینی شرکت توسط بزرگترین SOEهای روسیه پرداختیم. در اغلب آنها، سیستم برنامه ریزی فناوری بلندمدت آشکاری وجود ندارد که به دلایل مختلف می باشد. عامل اصلی موثر بر چنین برنامه ریزی، اولویت های بازار غیرنوآورانه و اهداف STI شرکتهای تحت بررسی می باشد که نگرانیهای اصلی آنها عبارتند از مدرنیزاسیون و فروش محصولات قدیمی و نوآورانه داخل روسیه. موانع دیگر عبارتند از تعهد به تدارکات عمومی و ساختار مدیریت SOE که برای برنامه ریزی بلند مدت فناوری نامناسب است. این مقاله به توصیف چندین نمونه از بهترین شیوه ها، بویژه موارد Rosatom, Gazprom, Aeroflot می پردازد. دو مورد اول از این شرکتها دارای سابقه طولانی پیش بینی فناوری بوده و پایه S&T بزرگ همچون تعدادی از سازمانهای شاخه R&Dدارند. ره نگاشت فناوری به هنگام رسیدگی به پروژه های مقیاس بزرگ و آماده سازی برای پیش بینی ارزش اینده فناوریها کاربرد زیادی دارد. Aeroflot که از نظر ساختار و سابقه متفاوت است، پذیرای شیوه های جدید مدیریت –تا به امروز- بوده و ره نگاشت توسعه یافته آن اکثریت نوآوریهای شرکت را هدایت می سازد. براساس مطالعات موردی، ساختار مشترک ره نگاشت فناوری مناسب با SOE را پیشنهاد می دهیم. مدل پیشنهادی با پیشنهادات دولتی جدید در سال 2015 به هنگام اجرای مرحله دوم اجرای IDPها متناظر است. این اصول جدید براساس تجربیات بدست آمده در طول سالهای 2014-2011 می باشند. تاکید حکومت بر تقویت برنامه ریزی استراتژیکی و طراحی و اجرای استراتژیهای نوآورانه می باشد. SOEها باید سعی در انتقال از برنامه ریزی پایین- بالا (زمانیکه برنامه براساس پیشنهادات بخشهای شرکت می باشد) به برنامه ریزی بالا – پایین مبتنی بر اولویت های بلندمدت باشند. این تحول نیازمند تحلیل استراتژیکی منظم در زمینه نوآوری، نظارت بر فناوری، پیش بینی و معیار سنجش می باشد.
Conclusions: In this paper, we looked at the use of corporate foresight and technology roadmapping tools by the largest Russian SOEs. In most of them, the system of long-term technology planning does not exist explicitly, due to various reasons. The main factor affecting such planning is non-innovative market priorities and STI goals of the surveyed companies whose current concerns are that of modernization and of selling traditional and innovative products inside Russia. Other obstacles include a commitment to public procurement and SOEs' management structure, which is unsuitable for long-term technology planning. This paper has described several examples of best practices, particularly the cases of Rosatom, Gazprom, and Aeroflot. The first two of these companies have a long tradition of technology forecasting and have a large S&T base, including a number of branch R&D organizations. Technology roadmapping is used largely when dealing with large-scale projects and preparing forecasts of the future value of technologies. Aeroflot, which is different in terms of structure and traditions, is still very receptive to new management practices, and – to date – its specifically developed roadmap guides most of the company's innovations. Based on these case studies, we suggest a common structure of a technology roadmap suitable for SOEs. The proposed model corresponds to the renewed Government recommendations elaborated in 2015 when the second stage of implementation of IDPs began. These new guidelines are based on the experiences gained during 2011– 2014. The focus of the government is now on strengthening strategic planning alongside designing and implementing innovation strategies. The SOEs should now attempt a transition from bottom-up planning (when the programme rests upon suggestions from the divisions of companies) to top-down planning based on long-term priorities. This transition requires regular strategic analysis in the field of innovation, technology monitoring, foresight, and benchmarking.
محتوی بسته دانلودی:
PDF مقاله انگلیسی ورد (WORD) ترجمه مقاله به صورت کاملا مرتب (ترجمه شکل ها و جداول به صورت کاملا مرتب)
دیدگاهها
هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.