دانلود ترجمه مقاله اکتساب فناوری و عملکرد شرکت های کوچک و متوسط (SMEها)
عنوان فارسی |
اکتساب فناوری و عملکرد شرکت های کوچک و متوسط (SMEها)، نقش نوآوری، صادرات و ادراک مالک – مدیران |
عنوان انگلیسی |
Technology Acquisition and SMEs Performance, the Role of Innovation, Export and the Perception of Owner-Managers |
کلمات کلیدی : |
  خرید فناوری؛ نوآوری؛ صادرات؛ ادراک؛ اثر میانجی- تعدیل شده |
درسهای مرتبط | مدیریت نوآوری |
تعداد صفحات مقاله انگلیسی : 19 | نشریه : MDPI |
سال انتشار : 2020 | تعداد رفرنس مقاله : 72 |
فرمت مقاله انگلیسی : PDF | نوع مقاله : ISI |
پاورپوینت :
ندارد سفارش پاورپوینت این مقاله |
وضعیت ترجمه مقاله : انجام شده و با خرید بسته می توانید فایل ترجمه را دانلود کنید |
1. مقدمه 2. مواد و روشها 3. نتایج 4. بحث و بررسی 5. نتیجه گیری
چکیده – پژوهشهای متعددی از نقش چشمگیر شرکتهای کوچک و متوسط (SME)، در اقتصادهای نوظهور و اقتصادهای قرار گرفته در مرحله بلوغ حمایت میکنند. این در حالیست که همین پژوهشها، به چالشهای متعدد پیش روی شرکتهای نوآوری که در اقتصادهای نوظهور فعالیت میکنند اذعان داشتهاند. دسترسی به اعتبارات مالی رسمی، و بازارهای خارجی، دو نمونه از این چالشها هستند. این مطالعه ، اثر درصد بودجه سرمایهای اختصاص یافته به خرید فناوری ، و عملکرد فروش را ، با استفاده از نمونهای از 101 SME کنیایی، در حد فاصل سالهای 2017-2019 میسنجد. نتایج حاصل از تحلیل رگرسیون حداقل مربعات معمولی، به دو دسته اصلی تقسیم میشوند : 1- درصد بودجه سرمایهای اختصاص یافته برای خرید فناوری جدید، اثر مثبت و معناداری روی میزان فروش دارد. 2- شاخص اثر میانجی- تعدیلی ، حاکی از این است که ادراک مالک- مدیران شرکت نسبت به وجود اعتبارات رسمی کافی ، تعدیل کننده رابطه میانجی بین درصد بودجه پرداختی برای فناوری و فروش، با لحاظ کردن اثر فعالیتهای نوآورانه است. البته چنین اثری برای متغیر میانجی ثانویه، یعنی مدت زمان صادرات، غیرمعنادار میباشد. این در حالیست که در مدل نهایی، هر دو متغیر میزان نوآوری و مدت زمان صادرات، اثر مثبت و معناداری روی میزان فروش دارند. مقدمه: در شرایط فعلی، شرکتها در محیط کسب و کاری قرار گرفتهاند ، که با سرعت زیادی تغییر میکند. آنها نیز مجبور به تکامل هستند، در غیر اینصورت ، فرایندهایشان سریعاً منسوخ شده ، و قدرت رقابت پذیری محصولات (خدماتشان) کاهش مییابد. تقاضاها، ترجیحات، و انتظارات مشتریان از محصولات این شرکتها نیز، به صورت مستمر تغییر میکنند. مالکان کسب و کارها، و مدیران، موظف به تصمیم گیری در محیطهای مبتنی بر عدم قطعیت هستند ، و در عین حال استفاده بهینهای از منابع محدود در دسترس میکنند. شرکتها برای اینکه قدرت رقابتی خود را حفظ بکنند، بایستی ماهیت فناوریهای در حال بهره برداری را حفظ، و تضمین نمایند. شرکتها موظف به گردآوری اطلاعات بیشتر راجع به فناوریهای آتی هستند، و به طور همزمان، استراتژیهای حفظ و جایگزینی داراییها را تنظیم میکنند (نگوین و همکاران، 2017). با قدیمی شدن فناوری، و کاهش اثربخشی آن، هزینههای نگهداری شرکتها نیز افزایش مییابد. هزینههای سرمایه گذاری جدید، و هزینههای نگهداری، در طول عمر داراییهای ثابت تغییر میکنند. علت این تغییر هزینه، چیزی نیست جز تغییر فناوری. مطالعات قبلی اشاره داشته که چرخه عمر بهینه دارایی (فناوری)، با توجه به کاهش سریع هزینههای جذب سرمایه جدید ، و کاهش آهستهتر هزینههای نگهداری، یا کاهش سریع هر دو هزینه با نرخی ثابت ، همواره به سمت کوتاهتر شدن پیش میرود (یاتسنکو و هرتوننکو، 2009). شرکتها وظیفه دارند، تا قواعدی را برای نگهداری از تجهیزات موجود، یا خرید فناوری جدید، تدوین نمایند.
Sufficient literature supports small and medium ‘enterprises’ (SMEs) significant role in emerging and mature economies. Still, the same research highlights varying challenges that innovative firms in developing economies face, like access to formal credit and external markets. This study examines the effect of a capital budget’s proportion for acquiring new technology and sale performance between 2017–2019 using a sample of 101 Kenyan SMEs. The ordinary least square moderated mediation results indicate that: (1) the proportion of the capital budget allocated for the acquisition of technology positively and significantly influences sales; (2) the index of moderated mediation suggests that the perception of firm owner-managers towards the availability of formal credit moderates the mediated relationship between the capital budget’s portion spent on technology and sales as mediated by innovation activities. However, the index is insignificant for the second mediator, export longevity. However, in the final model, both the level of innovation and export longevity positively and substantially affect sales. Introduction: Presently, firms operate in a rapidly changing business environment, and they must evolve too, least they find their processes obsolete and products (or services) less competitive. Customers’ demands, preferences, and expectations of products from these firms keep changing too. Business owners and managers must make decisions in an environment of uncertainty while making the most out of limited resources. To remain competitive, firms must secure and maintain technology—businesses need to acquire information on future technology while developing asset maintenance and replacement strategies (Nguyen et al. 2017). Firm maintenance costs increase when technology becomes older due to deterioration. Both new capital and maintenance costs vary over the age of a fixed asset because of technological change. Literature suggests that the optimal asset (technology) lifecycle is always shorter whenever new capital costs decrease faster as the maintenance costs decrease slowly or when both new capital and maintenance costs decrease faster with the same rate (Yatsenko and Hritonenko 2009). Firms need to make provisions for the maintenance of existing equipment or the acquisition of new technology.
ترجمه این مقاله در 24 صفحه آماده شده و در ادامه نیز صفحه 11 آن به عنوان نمونه قرار داده شده است که با خرید این محصول می توانید، فایل WORD و PDF آن را دریافت نمایید.
محتوی بسته دانلودی:
PDF مقاله انگلیسی ورد (WORD) ترجمه مقاله به صورت کاملا مرتب (ترجمه شکل ها و جداول به صورت کاملا مرتب)
دیدگاهها
هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.