دانلود ترجمه مقاله ایجاد ارتباط بین مدل های تجاری با عملکرد نوآوری فناورانه
عنوان فارسی |
ایجاد ارتباط بین مدل های تجاری با عملکرد نوآوری فناورانه از طریق یادگیری سازمانی |
عنوان انگلیسی |
Linking business models with technological innovation performance through organizational learning |
کلمات کلیدی : |
  مدل تجاری؛ موضوعات طراحی؛ یادگیری سازمان؛ عملکرد نوآوری فناورانه |
درسهای مرتبط | مدیریت نوآوری |
تعداد صفحات مقاله انگلیسی : 9 | نشریه : ELSEVIER |
سال انتشار : 2013 | تعداد رفرنس مقاله : 62 |
فرمت مقاله انگلیسی : PDF | نوع مقاله : ISI |
پاورپوینت :
ندارد سفارش پاورپوینت این مقاله |
وضعیت ترجمه مقاله : انجام شده و با خرید بسته می توانید فایل ترجمه را دانلود کنید |
1. مقدمه 2. مروری بر مقالات و فرضیه ها 3. داده ها و روش ها 4. تحلیل و نتایج 5. بحث و بررسی و نتیجه گیری
چکیده – این تحقیق میزان تاثیر مدلهای تجاری بر عملکرد نوآوری فناورانه از طریق نقش میانجیگرانه یادگیری سازمانی را بررسی می کند. با استفاده از تحلیل رگرسیون سلسله مراتبی با داده های بدست آمده از 173 شرکت تولیدی چینی قرار گرفته در شبکه های تولید جهانی، این تحقیق نشان می دهد که مدلهای تجاری بازده محور و نوآوری محور بر یادگیری سازمان تاثیر می گذارند. همچنین نتایج نشان می دهند که یادگیری سازمانی تماماً میانجی رابطه بین مدلهای تجاری بازده محور و عملکرد نوآوری فناورانه است و بصورت جزئی واسطه رابطه بین مدلهای تجاری نوآوری محور و عملکرد نوآوری فناورانه است. این پژوهش ایده های جدیدی در مورد تاثیر مدلهای تجاری بر عملکرد نوآوری فناورانه را با نشان دادن تاثیر غیرمستقیم مدلهای تجاری، ارائه می دهد. ممکن است این مطالعه به مدیران در درک بهتر تاثیر مدلهای تجاری بر عملکرد نوآوری فنی، کمک کند. مقدمه: مدلهای تجاری توجه روز افزونی از جانب محققین در زمینه های پژوهشی استراتژی، رقابت و نوآوری فن آوری کسب کرده اند. این مطالعه بر تاثیر مدلهای تجاری بر عملکرد نوآوری فنی تاکید کرده است، زیرا حجم زیادی از مطالعات قبلی، اثرات بسیار مهم مدلهای تجاری بر بهبود عملکرد نوآوری فنی را خاطر نشان کرده اند. از سوی دیگر، یک طرح مدل تجاری مناسب برای تجاری سازی موفق تکنولوژی نوآور لازم است. از سوی دیگر، عدم وجود یک طرح مدل تجاری مناسب، سود بدست آمده از نوآوری فن آوری را کاهش می دهد و حتی یک شرکت را وادار می کند کاربرد یک تکنولوژی جدید را ملغی کند. با اینکه مطالعات قبلی برای درک تاثیر مدلهای تجاری بر عملکرد نوآوری فنی مهم هستند، اما از دو جنبه محدود هستند. اول اینکه، مطالعات قبلی موضوعات طراحی مدل تجاری را مورد ملاحظه قرار نمی دهند. موضوعات یا تم های طراحی مدل تجاری «گستالت کل نگر مدل تجاری یک شرکت را توصیف می کنند و اینها مفهومی سازی و اندازه گیری را تسهیل می کنند».
This study examines how business models affect technological innovation performance through the mediating role of organizational learning. Using hierarchical regression analysis with data from 173 Chinese manufacturing firms embedded in global manufacturing networks, this study shows that both efficiency-centered and novelty-centered business models affect organizational learning. The results also demonstrate that organizational learning fully mediates the relationship between efficiency-centered business models and technological innovation performance and partially mediates the relationship between novelty-centered business models and technological innovation performance. This study provides new insights into the influence of business models on technological innovation performance by showing the indirect influence of business models. This study may help managers better understand the influence of business models on technological innovation performance. Introduction: Business models have received increasing attention from scholars in the research fields of strategy, competition, and technological innovation (e.g., Lee, Shin, & Park, 2012; Mitchell & Coles, 2003; Teece, 2010). This study focuses on the influence of business models on technological innovation performance because a great amount of previous research has highlighted the crucial effects of business models on the improvement of technological innovation performance. On the one hand, an appropriate business model design is necessary for the successful commercialization of innovative technology (Teece, 2010; Zott, Amit, & Massa, 2011). On the other hand, the lack of an appropriate business model design reduces the profit gained from technological innovation and even forces a firm to cancel the application of a new technology (Chesbrough & Rosenbloom, 2002). Although prior studies are important for understanding the influence of business models on technological innovation performance, they are limited in two respects. First, prior studies do not take business model design themes into consideration. Business model design themes describe ‘‘the holistic gestalt of a firm’s business model, and they facilitate its conceptualization and measurement’’ (Zott & Amit, 2008, p. 4).
محتوی بسته دانلودی:
PDF مقاله انگلیسی ورد (WORD) ترجمه مقاله به صورت کاملا مرتب
دیدگاهها
هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.