دانلود ترجمه مقاله نوآوری باز در صنعت تولید
عنوان فارسی |
نوآوری باز در صنعت تولید: مرور و ارائه طرح تحقیق |
عنوان انگلیسی |
Open innovation in the manufacturing industry: A review and research agenda |
کلمات کلیدی : |
  نوآوری باز؛ صنعت تولید؛ تحلیل تناظر چندگانه؛ تحلیل همگونی از طریق حدّاقل مربّعات متناوب (HOMALS)؛ مرور نظام مند تحقیقات |
درسهای مرتبط | مدیریت نوآوری |
تعداد صفحات مقاله انگلیسی : 16 | نشریه : ELSEVIER |
سال انتشار : 2021 | تعداد رفرنس مقاله : 186 |
فرمت مقاله انگلیسی : PDF | نوع مقاله : ISI |
پاورپوینت : ندارد | وضعیت ترجمه مقاله : انجام نشده است. |
1. مقدمه 2. نوآوری باز 3. روش تحقیق 4. ساختار فکری OI در زمینه تحقیقات تولید 5. تحقیقات آینده 6. نتیجه گیری
چکیده – در دنیای رقابتی امروز، جهانی شدن، تمام صنایع را تحت تاثیر قرار می دهد. پارادایم نوآوری باز، اهمیت فزاینده ای در پژوهش های دانشگاهی و کاربردهای صنعتی یافته است. با توجه به این علاقه مندی، هدف این مقاله این است که یافته های روزآمد را ترکیب نموده، ساختار فکری نوآوری باز در داخل قلمرو پژوهش های تولید را به اختصار بیان کرده، و یک طرح برای تحقیقات آتی را پیشنهاد دهد. بر مبنای تحلیل محتوای 239 مقاله فهرست شده در پایگاه های داده وِب آو سایِنس و اسکوپوس، و با استفاده از تحلیل همگونی از طریق حدّاقل مربّعات متناوب ( HOMALS )، این مطالعه، شالوده های نظری، روندهای پژوهشی، و روش شناختی این حوزه از تحقیقات را نشان می دهد. تحلیل ما نشان داد که مطالعه پایداری، شیوه های مبتنی بر تعهّد{مدیریت} منابع انسانی، و نسل چهارم صنعت، نشانگر روندهای مهم تحقیقاتی آتی درباره نوآوری باز در صنعت تولید هستند. با همکاری و مشارکت در سراسر زنجیره تامین، شرکت های تولیدی می توانند ضایعات تولید را به حدّاقل برسانند، شرایط کاری بهتر را تضمین کنند، و مدل های کسب و کار را تغییر دهند. در روند " شرایط عادی جدید " ناشی از همه گیری کووید 19، بیش از هر زمان دیگر اهمیت دارد که اثرات شایستگی های مدیریتی، آموزش و توسعه کارمندان، و سیستم های پاداش بر فرهنگ های باز در شرکت های تولیدی، مطالعه شود. در ادامه، این مطالعه، فرصت های پژوهش در زمینه نسل چهارم صنعت، بویژه در خصوص تبادل دانش و انتقال فنّاوری بین شُرکاء و درباره اثر نوآوری باز بر پذیرش فنّاوری های نسل چهارم صنعت را به اختصار بیان می کند. مقدمه: جهانی شدن مستمر و رشد نَمایی شدّت فنّاورانه ( گاسمَن، 2006؛ چِسبورو و بوگِرز، 2014 ) ، اهمیت- و نیاز به – نوآوری باز را افزایش داده ( میچِل و سینگ، 1996؛ قوباخلو و فتحی، 2019 )، که به عنوان یک بخش اساسی در یکی از اهداف توسعه پایدار سازمان ملل متحد برای سال 2030 شناخته شده است ( مجمع عمومی سازمان ملل متّحد، 2005؛ اِسمارت و همکاران، 2019 ) . همزمان با این، صنعت تولید، در اثر جهانی شدن، سرمایه گذاری بیشتر در نوآوری باز را به منظور بهبود دادن بهره وری و تامین تقاضاهای مشتریان، آغاز نموده است ( فاجسی و همکاران، 2016؛ وانگ و اسلام، 2017 ) . بر همین اساس، اهمیت نوآوری باز و پذیرش اینکه ذهن های توانمند و هوشمند در خارج از شرکت نیز وجود دارد، توجه تعداد زیادی از شرکت ها، سرمایه گذاران خطرپذیر، و دولت های سرتاسر جهان را به خود معطوف نموده که متعاقباً، فرصت های بیشتری برای تامین مالی را فراهم ساخته اند ( چِسبورو و وانهاوِربک، 2018 ). از دید راهبردی، گسترش یافتن منابع مالی در دسترس برای نوآوری باز، شرکت ها را قادر ساخت تا در مورد نحوه ایجاد شدن ایده ها، بازاندیشی کرده، و عصر نوآوری باز را کاملاً بپذیرند ( العساف و همکاران، 2020 ).
In today's competitive world, globalization touches all industries. The open innovation (OI) paradigm has garnered increasing importance in academic research and industrial applications. Considering this interest, this paper aims to synthetize up-to-date findings, outline the intellectual structure of OI within the manufacturing research domain, and suggest a future research agenda. Building upon the content analysis of 239 articles indexed in Web of Science and Scopus databases, using homogeneity analysis by means of alternating least squares (HOMALS), this study reveals the theoretical underpinnings, research trends, and methodologies of this research field. Our analysis revealed that the study of sustainability, commitment-based human resource practices, and Industry 4.0 (I40) represent important future research streams for OI in the manufacturing industry. In collaborating throughout the supply chain, manufacturing firms could minimize production waste, ensure better working conditions, and adapt business models. In the “new normal” posed by the COVID-19 pandemic, it is more important than ever to study the effects of managerial competencies, employee training and development, and reward systems on open cultures in manufacturing firms. This study goes on to outline research opportunities in I40, particularly regarding knowledge exchange and technology transfer among partners and OI's influence on the adoption of I40 technologies. Introduction: The ongoing globalization and exponential growth of technological intensity (Gassmann, 2006; Chesbrough and Bogers, 2014) has increased the importance of - and necessity for - open innovation (OI) (Mitchell and Singh, 1996; Ghobakhloo and Fathi, 2019), which has been recognized as an essential part of one of the United Nations Sustainable Development Goals for 2030 (UN General Assembly, 2015; Smart et al., 2019). Simultaneously, the manufacturing industry, stimulated by globalization, has begun to invest further in OI in order to improve productivity and meet customer demands (Fajsi et al., 2016; Wang and Islam, 2017). Accordingly, the importance of OI and the acknowledgment that capable and intelligent minds exist outside of the firm has captured the attention of a large number of companies, venture capitalists, and governments around the globe who have subsequently provided additional funding opportunities (Chesbrough and Vanhaverbeke, 2018). From a strategic perspective, the expansion of available OI funding enabled companies to rethink the ways in which ideas are generated, fully embracing the era of OI (Alassaf et al., 2020).
دیدگاهها
هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.