دانلود ترجمه مقاله تاثیر عوامل خارجی بر بازار تجارت الکترونیک در شهرها

عنوان فارسی

تاثیر عوامل خارجی بر بازار تجارت الکترونیک در شهرها و تأثیرات آن بر محیط زیست

عنوان انگلیسی

Impact of external factors on e-commerce market in cities and its implications on environment

کلمات کلیدی :

  بازار تجارت الکترونیک پایدار؛ تجارت الکترونیک؛ شهرها؛ محرک های تجارت الکترونیک؛ محیط زیست؛ تکنیک PROMETHEE

درسهای مرتبط مدیریت بازرگانی
تعداد صفحات مقاله انگلیسی : 9 نشریه : ELSEVIER
سال انتشار : 2021 تعداد رفرنس مقاله : 81
فرمت مقاله انگلیسی : PDF نوع مقاله : ISI
پاورپوینت : ندارد

سفارش پاورپوینت این مقاله

وضعیت ترجمه مقاله : انجام شده و با خرید بسته می توانید فایل ترجمه را دانلود کنید
ELSEVIER
قیمت دانلود ترجمه مقاله
79,900 تومان
فهرست مطالب

1. مقدمه 2. فعالیت تجارت الکترونیک در شهرها از لحاظ محرک ها و نتایج زیست محیطی - مروری بر مقالات و پیشنهاد نویسندگان 3. طرح تحقیق 4. نتایج مطالعه 5. بحث و نتیجه گیری

سفارش ترجمه
ترجمه نمونه متن انگلیسی

چکیده – در حال حاضر، بازار تجارت الکترونیک در شهرها، نمونه ای از بازارهایی با رشد فزاینده محسوب می شود. همچنین، با مشاهده تغییرات فزاینده در حال وقوع در بازار تجارت الکترونیک، این فرصت وجود دارد که از مسیرهای توسعه بالقوه آن در آینده ای نزدیک آگاهی یافت. علاوه بر این، برخی از تغییرات اخیر ناشی از فراگیری کووید19، به طور مداوم توسعه این بازار را در سال‌های آتی تحت تأثیر قرار می دهد. تمرکز اصلی این مقاله شناسایی روابط بین عواملی است که می تواند به طور قابل ملاحظه ای توسعه تجارت الکترونیک پایدار در شهرها، نظیر مسائل زیست محیطی، به طور مثال کشورهای اتحادیه اروپا را تحت تاثیر قرار دهد. از اینرو، پنج گروه از عوامل (معیارها) بر اساس مقالات مرتبط با موضوع انتخاب شدند: محرک های تجارت الکترونیک (دسترسی به اینترنت و موبایل، شرایط کلان اقتصادی و جنبه های اجتماعی کشور)، معیارهای توصیف کننده بازار تجارت الکترونیک در شهرها و معیارهایی که تأثیر توسعه بازار تجارت الکترونیک در شهرها را بر محیط زیست برآورد می کنند، مورد ارزیابی قرار گرفتند. همچنین، بر طبق پیشنهاد نویسندگان، روابط بین این گروه از عوامل با توجه مدل شبکه ارتباطات تأیید شد. از اینرو، از روش تصمیم گیری چند معیاره با استفاده از تکنیک PROMETHEE در این مطالعه استفاده شد. نتایج بدست آمده حاکی از آن است که روابط بین گروه های معیارهای تحلیل شده با پیچیدگی هایی همراه است. در بسیاری از کشورها جایگاه بالایی در رتبه‌ بندی‌ ها گنجانده شده‌ است که معیارهای توصیف اصطلاح بازار تجارت الکترونیک را نیز شامل می‌شود. همچنین، کشورهایی که فعالیت تجارت الکترونیک در شهرهای آن دارای حجم بالایی است، دارای شرایط محیطی کمتری هستند.

نمونه متن انگلیسی مقاله

The e-commerce market in cities is currently one of the fastest-growing markets. By observing the current changes taking place in it, we have a unique opportunity to learn about its potential development directions in the future with great acceleration. Some of the recent changes caused by the ongoing COVID-19 pandemic have a chance to affect this market's development in the coming years permanently. The paper's primary purpose is to identify relationships between factors that could significantly impact sustainable e-commerce development in cities, mainly including environmental issues, on the example of the European Union Countries. For this purpose, five groups of factors (criteria), based on literature, were selected: e-commerce drivers (Internet and mobile access, macroeconomic conditions and social aspects in the country), criteria describing the e-commerce market in cities, and criteria that assess the impact of the development of the e-commerce market in cities on the environment were assessed. According to the authors' proposal, the relationships between these groups of factors were verified, taking into account the network model of connections. For this purpose, the multi-criteria decision-making method with the use of the PROMETHEE technique has been applied. The research results presented in the paper confirmed that the relations between the analyzed groups of criteria are complex. In most countries, high positions in the rankings containing criteria describing the so-called drivers of the e-commerce market also translate into high places in the order describing this market's development. At the same time, those countries where the e-commerce activity in cities is high present lower environmental conditions.

توضیحات و مشاهده مقاله انگلیسی

ترجمه این مقاله در 21 صفحه آماده شده و در ادامه نیز صفحه 12 آن به عنوان نمونه قرار داده شده است که با خرید این محصول می توانید، فایل WORD و PDF آن را دریافت نمایید.

محتوی بسته دانلودی:

PDF مقاله انگلیسی ورد (WORD) ترجمه مقاله به صورت کاملا مرتب (ترجمه شکل ها و جداول به صورت کاملا مرتب)
قیمت : 79,900 تومان

دیدگاهها

هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.

اولین نفری باشید که دیدگاهی را ارسال می کنید برای “دانلود ترجمه مقاله تاثیر عوامل خارجی بر بازار تجارت الکترونیک در شهرها”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

8 − هفت =

مقالات ترجمه شده

نماد اعتماد الکترونیکی

پشتیبانی

logo-samandehi