مدیریت دانش

مقاله ISI در مورد مدیریت دانش

در این صفحه می توانید جدیدترین ISI مقالات مرتبط با موضوعات مرتبط با مدیریت دانش را مشاهده نمایید. این مقالات از بین معتبرترین ژورنال های بین المللی همچون الزویر (Elsevier)، اسپرینگر (Springer)، امرالد (Emerald) و … انتخاب شده اند و بسیار مناسب استفاده به عنوان مقاله بیس پایان نامه هستند.

در ابتدا به تعریف مدیریت دانش می پردازیم. مدیریت دانش، فرآیند جمع آوری، سازمان دهی، اشتراک گذاری و تحلیل دانش توسط یک سازمان است، به نحوی که به آسانی این دانش در دسترس کارکنان قرار گیرد. این دانش، شامل منابع فنی، پرسش های غالباً پرسیده شده، اسناد آموزشی و مهارت های کارکنان می باشند.

این حوزه، شامل داده کاوی و روش های اجرایی برای انتشار اطلاعات به سمت کارکنان و براحتی دردسترس قراردادن اطلاعات می باشد. یک طرح در این زمینه، شامل یک نظرسنجی از اهداف سازمانی و بررسی دقیق ابزارهای (سنتی و همچنین فنی) برای رفع نیازهای یک شرکت می باشد. چالش انتخاب یک سیستم در این حوزه، خرید یا ساختن نرم افزاری است که متناسب با زمینه طرح کلی است و کارکنان را ترغیب می کند تا از آن سیستم استفاده کنند و اطلاعات را به اشتراک بگذارند.

بهبود بازده سازمانی و ذخیره سازی دانش به نحوی که به آسانی قابل دسترس باشد، اهداف اصلی این رشته هستند. یکی دیگر از اهداف این حوزه نیز، قرار دادن اطلاعات پیش روی افراد در زمان مناسب است

این امر به نحو زیر صورت می گیرد:

  • استخراج و سازمان دهی دانش در یک سیستم جهت پرداختن به وظایف و پروژه های تجاری خاص
  • اشتراک گذاری دانش برای افرادی که می توانند از آن بهره مند شوند
  • بهبود فرآیندها و فنآوری جهت فراهم کردن دسترسی آسان به دانش
  • ارتقای تولید دانش جدید جهت حصول یادگیری مداوم

مقاله مدیریت دانش

دانلود رایگان مقاله فارسی مدیریت دانش WORD

در این صفحه می توانید تعداد زیادی از مقالات مربوط به مدیریت دانش را مشاهده نمایید. فایل PDF مقالات انگلیسی را می توانید به صورت رایگان، دانلود نمایید. ترجمه تخصصی این مقالات نیز توسط تعدادی از بهترین مترجمین رشته مدیریت انجام شده اند و به صورت فایل ورد (WORD) قابل دریافت از سایت هستند. ترجمه مقالات دارای فرمت doc و docx بوده و با قیمتی تقریبا رایگان در اختیار شما قرار می گیرد تا باعث تسریع در فرآیندهای پژوهشی و دانشگاهی شما گردد.

مدیریت دانش، به کسب و کارها این امکان را می دهد تا با قرار دادن اطلاعات در مکانی که برای همه کارکنان به آسانی قابل دسترس باشد، موانع را برطرف کنند. این کار، مکانی جهت قرار دادن دانشی که در گذر زمان کسب کرده اند، فراهم می کند و در نتیجه باعث می شود تا اطلاعات تجاری در زمان ترک شرکت توسط کارکنان، از دست نرود.

دانش، درک اطلاعاتی است که یک سازمان یا فرد از طریق آموزش و تجربه کسب می کند. آن اطلاعات از داده ها (حقایق خام و ارقامی که زمینه سازی شده اند)، حاصل می شود.

سه نوع دانش وجود دارد: صریح، ضمنی و نهفته (تعبیه شده). دو نوع اول، مهمتر می باشند.

  • دانش صریح: این نوع دانش، رمزگذاری شده است بدان معنا که در کتاب ها، فایل ها، پرونده ها، اسناد، پایگاه داده ها و ویدئوهای آموزشی، قابل مشاهده هستند و بوسیله یک سیستم مدیریت دانش، به آسان ترین نحو، استخراج و مدیریت می شوند.
  • دانش ضمنی: این نوع دانش، ماهیت شهودی دارد. براساس تجربه و تمرین است و اغلب در دستیابی به اهداف بلندمدت، کمک می کند. انتقال این نوع دانش، دشوار است، زیرا این دانش در یک فرد خاص قرار دارد. هیچ روش آسانی برای استخراج آن مثل دانش صریح وجود ندارد و در نتیجه، وظیفه نوشتن آن دانش یا ایجاد یک ویدئو در مورد آن، بر عهده دارنده دانش قرار می گیرد. تعدادی از مثال های دانش ضمنی، عبارت از شناسایی لحظه مناسب برای ورود به عرصه فروش یا کسب مهارت های رهبری می باشند.
  • دانش نهفته (تعبیه شده): این نوع دانش در فرآیندهای سیستماتیک، رویه ها، کتابچه های راهنما، ساختارها و فرهنگ های سازمانی دیده می شود. این دانش، رسماً از طریق ابتکارعمل های مدیریت، تعبیه می شوند یا غیررسمی، به صورت استفاده و بکارگیری دو نوع دانش دیگر توسط سازمان ها، دیده می شود. درحالی که دانش نهفته را می توان در منابع صریح مشاهده نمود، اما همیشه براحتی، واضح و مبرهن نیست که چرا انجام کاری به نحوی معین، برای یک کسب و کار مهم است.

مقالات ترجمه شده

نماد اعتماد الکترونیکی

پشتیبانی

logo-samandehi