دانلود ترجمه مقاله پنهان سازی دانش در بحران سازمانی
عنوان فارسی |
پنهان سازی دانش در بحران سازمانی: نقش میانجی رهبری |
عنوان انگلیسی |
Knowledge hiding in organizational crisis: The moderating role of leadership |
کلمات کلیدی : |
  پنهان سازی دانش؛ رهبری تحول آفرین؛ بدبینی؛ تعارض نقش؛ ناامنی شغلی؛ عملکرد شغلی؛ ویتنام؛ کووید19 |
درسهای مرتبط | مدیریت دانش |
تعداد صفحات مقاله انگلیسی : 12 | نشریه : ELSEVIER |
سال انتشار : 2022 | تعداد رفرنس مقاله : 230 |
فرمت مقاله انگلیسی : PDF | نوع مقاله : ISI |
پاورپوینت :
ندارد سفارش پاورپوینت این مقاله |
وضعیت ترجمه مقاله : انجام شده و با خرید بسته می توانید فایل ترجمه را دانلود کنید |
1. مقدمه 2. مروری بر مقالات 3. روش 4. نتایج 5. بحث و بررسی
چکیده – شیوع کووید 19 به صورت فزاینده ای به ایجاد بحران های سازمانی، تعطیلی، ادغام، کوچک سازی یا تجدید ساختار برای به حداقل رساندن هزینه ها منجر شده است. در طی بروز این بحران های سازمانی، کارکنان فقدان یا کمبود منابع را تجربه کرده و و برای حفظ منابع و مزیت رقابتی خود، در پنهان سازی دانش مشارکت می کنند. همچنین، پنهان سازی دانش اغلب به پیامدهای نامطلوب فزاینده ای منجر شده است و تحقیقات اندکی در خصوص پنهان سازی دانش صورت گرفته است. از اینرو، یک چارچوب مفهومی به منظور بررسی رفتار پنهان سازی دانش و پیامدهای آن با توجه به نظریه های حفاظت از منابع و رهبری تحول آفرین ایجاد شد. در این مطالعه، دادههایی از 281 کارمند ویتنامی که در طی شیوع کووید 19 کار میکردند را گردآوری نمودیم. نتایج بدست آمده حاکی از آن است که تعارض نقش، ناامنی شغلی و بدبینی از تأثیر مثبتی بر رفتار پنهان سازی دانش برخوردار هستند. همچنین، رفتار پنهان سازی دانش دارای تأثیر منفی بر عملکرد شغلی بوده و پیشینه پنهان سازی دانش بر عملکرد شغلی را واسطه گری میکند. همچنین، رهبری تحول آفرین تأثیر تعارض نقش بر پنهان سازی دانش را به نحو مطلوبی تعدیل می کند.
The COVID-19 pandemic has caused organizational crises leading to shutdowns, mergers, downsizing or restructuring to minimize survival costs. In such organizational crises, employees tend to experience a loss or lack of resources, and they are more likely to engage in knowledge hiding to maintain their resources and competitive advantage. Knowledge hiding has often caused significant adverse consequences, and the research on knowledge hiding is limited. Drawing upon the Conservation of Resources and Transformational Leadership theories, a conceptual framework was developed to examine knowledge hiding behavior and its antecedents and consequences. We collected data from 281 Vietnamese employees working during the COVID-19 pandemic. Our results show that role conflict, job insecurity, and cynicism positively impact knowledge hiding behavior. Knowledge hiding behavior negatively affects job performance and mediates the antecedents of knowledge hiding on job performance. Transformational leadership moderated the impact of role conflict on knowledge hiding.
ترجمه این مقاله در 33 صفحه آماده شده و در ادامه نیز صفحه 11 آن به عنوان نمونه قرار داده شده است که با خرید این محصول می توانید، فایل WORD و PDF آن را دریافت نمایید.
محتوی بسته دانلودی:
PDF مقاله انگلیسی ورد (WORD) ترجمه مقاله به صورت کاملا مرتب (ترجمه شکل ها و جداول به صورت کاملا مرتب)
دیدگاهها
هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.