دانلود ترجمه مقاله چارچوبی برای مشارکت محقق در سیستمهای مدیریت اطلاعات تحقیقاتی
عنوان فارسی |
چارچوبی برای مشارکت محقق در سیستمهای مدیریت اطلاعات تحقیقاتی |
عنوان انگلیسی |
A framework for researcher participation in Research Information Management Systems |
کلمات کلیدی : |
  سیستمهای مدیریت اطلاعات تحقیقاتی؛ مدیریت هویت محقق؛ انجمنهای آنلاین |
درسهای مرتبط | مدیریت دانش |
تعداد صفحات مقاله انگلیسی : 8 | نشریه : ELSEVIER |
سال انتشار : 2019 | تعداد رفرنس مقاله : 35 |
فرمت مقاله انگلیسی : PDF | نوع مقاله : ISI |
پاورپوینت :
ندارد سفارش پاورپوینت این مقاله |
وضعیت ترجمه مقاله : انجام شده و با خرید بسته می توانید فایل ترجمه را دانلود کنید |
1. مقدمه 2. فعالیتهای RIMS 3. سطح مشارکت محقق 4. مقیاسهای انگیزه 5. نتیجه گیری
چکیده – اطمینان از کیفیت اطلاعات، یک مسئلهی اخلاقی مهم برای هر سیستم اطلاعاتی است. سیستمهای مدیریت اطلاعات تحقیقاتی (RIMS) نیاز به مشارکت محققان در به اشتراکگذاری دانش و اطلاعات تحقیق و اطمینان از کیفیت آن دارند. این مقاله چارچوبی نظری برای مشارکت محقق در RIMS فراهم میسازد. این چارچوب مبتنی بر تحقیق تجربی است و میتواند توسط تعریف انواع فعالیتهای محقق در RIMS، محرکهای انگیزشی، سطح مشارکت و پروفایل فرادادهها، رهنمودی برای طراحی RIMS باشد. علاوه بر آن، این چارچوب اولویتهای مربوط به مقطع تحصیلی و رشته ی علمی را برای فعالیتها و انگیزههای محقق تعریف میکند. مدیران RIMS و متصدیان شبکه ارتباطی پژوهشگری میتوانند از این چارچوب برای فراهم ساختن خدمات RIMS و پروفایل فرادادهها مطابق موقعیت محقق، استفاده کنند. به همین نحو، این چارچوب میتواند رهنمودی برای ایجاد پیغامهای ارتباطی شخصیسازی شده برای اولویتهای محقق و انگیزههای او برای مشارکت در یک فعالیت معین باشد و آن مشارکت محقق با RIMS را افزایش خواهد داد. مقدمه: یک مقالهی دیدگاهی توسط مرکز کتابخانهی کامپیوتری آنلاین، سیستمهای مدیریت اطلاعات را به عنوان نوعی ازسیستم اطلاعاتی تعریف کرده است که برای جمعآوری و ذخیرهی فرادادهها در مورد فعالیتهای تحقیقاتی و خروجیهایی مانند محققان و ارتباطات آنها؛ نشریات، مجموعه دادهها، حق انحصاری، کمک هزینهها و پروژهها، خدمات علمی و افتخارات؛ گزارشهای رسانهای و شرح نتایج مورد استفاده قرار میگیرد (بریانت 2017). با این وجود، برای محققان تنها گردآوری فرادادهها به اندازهی گردآوری جامع فرادادهها و همچنین محتوایی که در بر میگیرند، سودمند نخواهد بود (دموپسی 2014؛ هی، تنسلی و تول 2009، پالمر 2013؛ تیت 2012).
Ensuring the quality of information is a critical ethical issue for any information system. Research Information Management Systems (RIMSs) need to engage researchers in sharing research information and knowledge, and ensuring its quality. This paper introduces a theoretical framework for researcher participation in RIMSs. The framework is grounded in empirical research and can guide the design of RIMSs by defining typologies of researcher activities in RIMSs, related motivations, levels of participation, and metadata profiles. In addition, the framework defines discipline- and seniority-specific priorities for the researcher's activities and motivations. RIMS managers and scholarly communications librarians can use the framework to assemble RIMS service and metadata profiles that are tailored to the researcher's context. Likewise, the framework can guide the construction of communication messages personalized to the researcher's priorities and her or his motivations for engaging in a specific activity, which will enhance the researcher's engagement with the RIMS. Introduction: A position paper by the Online Computer Library Center defines Research Information Management Systems (RIMSs) as information systems used to “collect and store metadata on research activities and outputs such as researchers and their affiliations; publications, data sets, and patents; grants and projects; academic service and honors; media reports; and statements of impact” (Bryant et al., 2017, p. 6). Curating research metadata alone, however, may not be as useful to researchers as curating both metadata and the content the metadata represent in an integrated way (Dempsey, 2014; Hey, Tansley, & Tolle, 2009; Palmer, 2013; Tate, 2012).
محتوی بسته دانلودی:
PDF مقاله انگلیسی ورد (WORD) ترجمه مقاله به صورت کاملا مرتب (ترجمه شکل ها و جداول به صورت کاملا مرتب)
دیدگاهها
هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.